Citat:
Ursprungligen postat av
henrikofsweden
Lite roligt att vara oense med dig för en gångs skull
Jag är 99 % övertygad precis som PU att HJ svängde direkt på Tunnelgatan.
Vad finns det för stöd för att HJ misstog sig.
1. Vittnesmål från passagerare i HJ-Taxi.
2. Vittnesmål från LL
3. Vittnesmål från JN
4. Vittnesmål från AH
5. Vittnesmål från IM
6. HJ rapporterar att han står på Apelbergsgatan. Dvs han tror att han initialt både svängt och stannat på Apelbergsgatan.
7. Ologiskt att se i backspegel när det inte är det vittnesmålen beskriver något annat.
8. Vittnesmål från Apelbergsgatan hör skotten men lägger inte märke till nån Taxi som svänger framför dom.
Ja, det är en överväldigande bevisning. Polisen gjorde som bekant dessutom en separat undersökning, som kom fram till samma sak. Men jag kan inte skaka av mig att de flesta tycks ha uppfattningen att den vita taxin svängde runt, samtidigt som de hade uppmärksamhet på mordplatsen, och egentligen inte såg själva svängen. Plötsligt stod den vita taxin bara där. Men en vit taxi hade sekunderna innan åkt in i korsningen också: AD:s ... HJ:s passagerare verkar inte märka någonting av själva skjutningen, medan AD:s ser en hel del.
I vilken fil ska HJ:s taxi i så fall ha befunnit sig i,om den gjorde u-svängen i höjd med Tunnelgatan? AD ligger i mittenfilen ... är Chevan bakom honom?
(Lustigt nog tror LL en tid att HJ är AD, och på bilder ser AD ut att åka runt och parkera där HJ stod.)
The Truth is out there, som det heter.