2024-09-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Testa att inte övertillaga laxen, då smakar den inte speciellt mycket fisk längre.
Eller varför inte kallröka den eller grava istället, då har man ju ingen sådan smak alls längre.
Nja jag jobbade på ett hotell en tid å lax var på menyn ca 2 gånger i veckan... just eftersmaken är det jag inte klarar.. äter all annan fisk men inte lax längre.
Citera
2024-09-12, 17:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nja jag jobbade på ett hotell en tid å lax var på menyn ca 2 gånger i veckan... just eftersmaken är det jag inte klarar.. äter all annan fisk men inte lax längre.
Men rå, rökt, gravad smakar inte alls samma som tillagad med värme.
Får tänka på eftersmaken nästa gång jag äter lax, känner inte riktigt igen det du säger.
Dock har det en rätt unik smak.

Sen är väl det ett bra beslut att inte äta lax, då så mycket lax är den miljöförstörande norska laxen.
Jag fortsätter som vanligt, då jag bara äter vild och spöfångad lax.
Citera
2024-10-16, 21:37
Medlem
Pungsvings avatar
Pommes frites och chips. Man blir deprimmerad.
Citera
2024-11-23, 14:54
Medlem
Ingen specifik maträtt nu. Men jag tycker thai och japansk mat är överlag extremt överskattade. Takoyaki är ok första gången, men håller inte i längden, och ramen är ramen, ok, men inget speciellt, sedan har de rå kött, ingen höjdare. Thai mat är smaklöst, de är som de bara använder en krydda och det är chili.
Citera
2025-01-11, 00:17
Medlem
Lilisweetapples avatar
Vissa sushi kan vara lite överskattat. Som när riset är för sött.
Citera
2025-01-11, 00:52
Medlem
Tolv procent tycker jag är en ganska lagom skatt på mat, så den är inte speciellt överskattad. Tobaksskatt däremot, där snackar vi överskattat!
Citera
2025-01-11, 00:58
Medlem
zombie-nations avatar
Får inte säga dumplings för min kompis gillar dem. Men säger semlor för jag hatar konceptet, det är fel att ha grädde i bulldeg, jag har försökt bilda en antisemmelfront men vi hade bara en medlem. Annars säger jag julskinka, skinkan kan användas till så mycket godare mat.
Citera
2025-01-11, 12:07
Medlem
Lax
Citera
2025-01-11, 12:14
Medlem
Hamburgare.
Tester på Youtube av stans bästa smash burger. Smash burgers på stekhäll. Kopiera big mac-såsen. Influencer-Meal & co. Otroligt trött på det här.
Kan väl vara ok med en burgare ibland.
Men kom igen nu, det är en macka med kött i.
Egentligen samma sak med pizza.
En varm ostmacka som höjs upp till gudomlig kokkonst.
Senast redigerad av Binary 2025-01-11 kl. 12:19.
Citera
2025-01-11, 17:01
Medlem
Sladdarens avatar
Apropå burgare ang inlägget ovan

Överskattat kan jag tycka att inte krydda sin färs utan bara använda salt och peppar på burgaren och inget i burgerfärsen

Paprikakrydda, rökt paprika krydda, vitlökskrydda, oregano, lökkrydda, cayenne l, chiliflakes, .. mm etc eller tänk burger kryddor för Burger dressingar.. Använd dessa kryddor i Burger färsen men
Utelsut saltet, det drar ur fuktigheten ur burgaren

Fräs på dom väldigt kort och koncist i medeltempad stekpanna. Alltså rosta dina pulverkryddor 30 sek till 1 minut i stekpannan på medelvärme.. så smakerna blommar ut lite, rör om jäktigt hela tiden så de inte vidbränns, du får inte bränna pulverkryddorna

Sen tar du burgerfärsen 100 grammare eller vad ni kör med.. och smasha ut den platt som en pannkaka liksom och strö alla rostade kryddor på den och pula ihop den till en boll igen och smasha igen i stekpannan .. "Voulia" eller hur fan det stavas så har du smaksatt burgare precis om på burgerkiosken

Det här med att strö peppar och salt på burgaren under stektiden är definitivt överskattat, Gott med förbehandlade kryddor som väckts till liv i hela burgare ochså i färsen
Citera
2025-01-11, 17:06
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hamburgare.
Tester på Youtube av stans bästa smash burger. Smash burgers på stekhäll. Kopiera big mac-såsen. Influencer-Meal & co. Otroligt trött på det här.
Kan väl vara ok med en burgare ibland.
Men kom igen nu, det är en macka med kött i.
Egentligen samma sak med pizza.
En varm ostmacka som höjs upp till gudomlig kokkonst.

Nä nu blir jag ledsen.. :-C.. Burgare är bland de godaste som finns ;-) och jag har gjort så mycket annan mat ochså Ja alla är vi olika ang smak
Citera
2025-01-11, 17:07
Medlem
Tratten52s avatar
Ostron och rysk kaviar, smakar för jävligt, jag förstår att man måste skölja ner skiten med ren vodka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in