2025-01-11, 12:48
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleolssson
Vi plockade Taha från hif, verkar inte direkt gett reaktioner nånstans. Förutom när det pratas om vidareförsäljningsklausulen som kommer rädda deras ekonomi.

Nej men när vi plockade Babis, Thern och Järdler blev det ett jävla liv. 🤣
Citera
2025-01-11, 13:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Är Bojanic avslutat kapitel nu? Ryktats hem varje fönster men inget händer. Loppet kört för hans del kanske?
Det är väl ett nyförvärv man kan droppa om man är en 1) lat journalist som har 2) koll på vad gemene bajare uttrycker på Facebook och genom att droppa Bojanic få massa 3) klick. Typ så. I min värld är han ett avslutat kapitel. Han ledde oss till tredjeplats och straffsparkar från Europa men nu har han antagligen passerat zenit och jag tror inte att han är en Nahir Besara (som ömsade skinn och blev bättre efter 30).
Citera
2025-01-11, 14:15
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Roback hamnade ju på bänken i Peking.
Hammar är ett bra exempel ja. Leo Bengtsson, Lahdo och Rafferty skulle kunna bli tre andra.

Jag tror Kurtulus, Gül, Dovin, Sher och Swedberg är spelare som kan vara aktuella för landslaget, eller strax där under, och skulle höja allsvenskan om dom valde att vända hem.

Annars är det ju en del utländska spelare som aldrig lär se Sverige som ett alternativ i framtiden även om jag inte skulle tacka nej till Aidoo, Borges, Odilon och Adjei.
Som våra afrikaner. När de skulle kunna få för sig att komma tillbaka så är det för sent

Swedberg kan jag tro kan vilja komma när han är 28-29 faktiskt. Har svårt att se att han skulle vilja spela i typ Turkiet bara för att stanna kvar ute i Europa.
Citera
2025-01-11, 14:17
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det som talar för Hammar är väl att ligan kontra hans spelstil/ hans karaktär passar bra och i en bättre liga borde han fortsätta utvecklas. Hans grit och mentala är hans största styrka - jämför man med HTFF 2022 kontra hösten 2024 är det en spelare som varit uträknad och tagit till sig av allt tränaren sagt och lärt sig OCH hans dröm är att vara kapten i Hammarby så han kan komma hem vid 25-27 och då får vi en kapten som vill bygga legacy. Precis den typ av hemvändare man vill ha.
Men tycker du han är tilräckligt bra? Jag gör nog inte det. Men jag förstår ditt tänk såklart.
Citera
2025-01-11, 14:18
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är väl det som är dealen? Han "får" komma tillbaka men då för att vara en spelare som inte ska lämna?
Skulle förvåna mig mkt om det fanns sådan deal. Men vad vet jag.
Citera
2025-01-11, 14:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag tänkte nästan samma sak när jag såg värvningen: "Bosse tar in Mattiasson som back up för att kunna sparka finnen under säsongen".
Det skulle såklart minska den tröttes arbetsbörda i sommar om han slipper leta ny tränare då!
Citera
2025-01-11, 14:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Varför nej till GurraLudde? Late bloomer, fysik som adelsmärke, aldrig sämre än 3 plus?
Bojanic, profil och magisk fot men vikit ner sig i alla stora avgörande matcher. Nej tack.
Gurra skulle nog vara toppklass absolut, men jag föredrar isf någon 18-23 åring som är toppklass istället.

Nu verkar han gå till Japan och fyller 32, så det blir ju ett icke problem.
Citera
2025-01-11, 14:41
Medlem
mishimas avatar
Ludwigsson hade varit en okej ersättare till Rieks.
Citera
2025-01-11, 14:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Men tycker du han är tilräckligt bra? Jag gör nog inte det. Men jag förstår ditt tänk såklart.
Det är tveksamt om Fredrik Hammar 2024 ska vara en hemvändare att bygga laget runt 2027.
Citera
2025-01-11, 14:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Gurra skulle nog vara toppklass absolut, men jag föredrar isf någon 18-23 åring som är toppklass istället.

Nu verkar han gå till Japan och fyller 32, så det blir ju ett icke problem.
Men före Bojanic tar du inte en 18-23 åring som är toppklass?
Citera
2025-01-11, 14:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Men före Bojanic tar du inte en 18-23 åring som är toppklass?

Mellan Ludde och Bojanic så föredrar jag den sistnämnda. Han besitter egenskaper som är unika.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-11 kl. 15:01.
Citera
2025-01-11, 15:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Mellan Ludde och Bojanic så föredrar jag den sistnämnda. Han besitter egenskaper som är unika.
Teah hade dem. Men han hade också bråttom iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in