Citat:
Ursprungligen postat av
MrSwagger
Nu är det humor på stor nivå.
Alla här vet vad en paradoxal reaktion betyder.
Det var dock DU som påstod att iktorivil och tramadol ÖKAR risken för krampanfall.
((du skrev : ikto I kombination med tramadol SÄNKER kramptröskeln))
Minns du det gubben? Jag frågade om förklaring till det, och även efter en källa.
Som svar på det får jag här nån slags information om att paradoxala reaktioner existerar.
Menar du på riktigt allvar?
Det är inte en SNRI din inkompetenta ignoramus. Det verkar i flera delar av hjärnan och frisätter serotonin och noradrenalin på ett vis andra opiater inte gör. Detta gör inte tramadol till en SNRI, däremot gör den det farligt att blanda MED SNRI/SSRI, tricykliska läkemedel eller vissa stinulanter med ökad risk för seretonergtsyndrom och/eller krampanfall.
Har aldrig påstått att antiepileptikum blandat med tram skulle öka kramprisk, jag nämnde paradoxala reaktioner under vissa hypotetiska omständigheter, vilket antagligen var någonstans där din läsförståelse fallerar, trotts att du spänner alla muskler i pannan.
Om du använder ikto dagligen från doktorn har du förmodligen epilepsi och ökad tolerans mot Clonazepam - sänkt kramptröskel.
Om du samtidigt tar tramadol så öker kramp risk.
Jag tror inte jag kan bli mycket tydligare, lite som att diskutera etik och moral med en religiös fanatiker.. du kommer aldrig greppa verkligheten.