2025-01-11, 07:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Fast det är ju inte problemet eg. Inte det största problemet i dessa fall. Det är ju svårt att säga nej till tidigare spelare ibland Om de varit relativt bra. Det problemet får ju alla klubbar i perioder.
Ja, det är väl bara Bojanic som är en rimlig hemvändare som jag skulle kunna tänka mig.
Ludvigsson hade nog kunnat klara det då han gått bra, men hade det varit upp till mig så aldrig.

Var livrädd att Kacaniklic skulle hamna i Bajen de senaste åren. Även en åldrande Tankovic, som ifs är bättre men nej bara nej.

Eller ja, Aimar Sher skulle jag gärna se i Bajen, men han är ju bara 22. Han har gjort en riktigt bra säsong i Norge efter 2 år av ingenting i strulklubbar. Perfekt derbyspelare och ersättare till Hammar. Men gissningsvis för dyr nu.
Citera
2025-01-11, 08:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tvärtom efter ett misslyckat år utomlands bör ni kunna diktera villkoren till er fördel. Svårt att se att ni godkänner ett upplägg där han ska studsa tillbaka ut inom de närmaste 18 månaderna. Om Mange och Schüller lämnar kanske han inte ska vara den ni bygger mittfältet runt men om ni lirar tremanna och han konkurrerar om startplats är det väl inte en dum värvning?
Ja precis. Det är svårt med hemvändare.

Eg hade man ju velat haft siktet högre.
Citera
2025-01-11, 08:56
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ja, det är väl bara Bojanic som är en rimlig hemvändare som jag skulle kunna tänka mig.
Ludvigsson hade nog kunnat klara det då han gått bra, men hade det varit upp till mig så aldrig.

Var livrädd att Kacaniklic skulle hamna i Bajen de senaste åren. Även en åldrande Tankovic, som ifs är bättre men nej bara nej.

Eller ja, Aimar Sher skulle jag gärna se i Bajen, men han är ju bara 22. Han har gjort en riktigt bra säsong i Norge efter 2 år av ingenting i strulklubbar. Perfekt derbyspelare och ersättare till Hammar. Men gissningsvis för dyr nu.
Hmm. Tanko var väl på väg men ville ha mer pengar.

Men ni skulle ju kunna hamna i många sådana situationer framöver. Många yngre som lämnat o kommer lämna o som inte kommer lyckas fullt ut. Det blir svårt att säga nej ibland.

Hammar kan ju vara en sådan om ett år ex.
Citera
2025-01-11, 08:58
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Varför skulle man säga nej till Finndell när det är långt kontrakt och tanken är att han ska stanna länge? Han är relativt ung och ganska bra.
Frågan är ju om han vill stanna länge. Och eg hade jag ju sett en bättre spelare. Svårbedömt.
Citera
2025-01-11, 09:07
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Va? Har du någon länk till info om detta?

Kör en bulgariska till engelska translate på dessa.

https://www.bgdnes.bg/futbol/article/18580346

https://www.bgdnes.bg/futbol/article/17406183

C Sofia tröttnade och bröt kontraktet.

Från ett forum.

Citat:
De riktigt stora problemen med honom finner man dock utanför de kritade linjerna.
Det finns liksom en anledning till att vi valde att bryta kontraktet med denna relativt dyra investering. Här pratar vi problem med disciplin, alkohol och framförallt spelmissbruk.
Senast redigerad av GrandiosaMexicana 2025-01-11 kl. 09:09.
Citera
2025-01-11, 09:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Men ni skulle ju kunna hamna i många sådana situationer framöver. Många yngre som lämnat o kommer lämna o som inte kommer lyckas fullt ut. Det blir svårt att säga nej ibland.

Roback hamnade ju på bänken i Peking.
Hammar är ett bra exempel ja. Leo Bengtsson, Lahdo och Rafferty skulle kunna bli tre andra.

Jag tror Kurtulus, Gül, Dovin, Sher och Swedberg är spelare som kan vara aktuella för landslaget, eller strax där under, och skulle höja allsvenskan om dom valde att vända hem.

Annars är det ju en del utländska spelare som aldrig lär se Sverige som ett alternativ i framtiden även om jag inte skulle tacka nej till Aidoo, Borges, Odilon och Adjei.
Citera
2025-01-11, 09:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Kör en bulgariska till engelska translate på dessa.

https://www.bgdnes.bg/futbol/article/18580346

https://www.bgdnes.bg/futbol/article/17406183

C Sofia tröttnade och bröt kontraktet.

Från ett forum.
Många tack! Det kanske till viss del förklarar varför han är så usel. Och det faktum att han har samma löpstil som nyckeldvärgarna på fortet påverkar såklart också.
Citera
2025-01-11, 09:46
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ganska skört alltså. Det där kommer gå rätt åt helvete. Vem fan anställer en mer kunnig, mer rutinerad assisterande än huvudtränare? Helst när den assisterande har mer pondus också? Vad fan ska han den där Honkibaara bidra med?

Låter mer som att den trötte ångrade att han inte signade Mattiasson som huvudtränare direkt.
Jag tänkte nästan samma sak när jag såg värvningen: "Bosse tar in Mattiasson som back up för att kunna sparka finnen under säsongen".
Citera
2025-01-11, 09:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Frågan är ju om han vill stanna länge. Och eg hade jag ju sett en bättre spelare. Svårbedömt.
Det är väl det som är dealen? Han "får" komma tillbaka men då för att vara en spelare som inte ska lämna?
Citera
2025-01-11, 12:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Varför nej till GurraLudde? Late bloomer, fysik som adelsmärke, aldrig sämre än 3 plus?
Bojanic, profil och magisk fot men vikit ner sig i alla stora avgörande matcher. Nej tack.
Citera
2025-01-11, 12:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Det som talar för Hammar är väl att ligan kontra hans spelstil/ hans karaktär passar bra och i en bättre liga borde han fortsätta utvecklas. Hans grit och mentala är hans största styrka - jämför man med HTFF 2022 kontra hösten 2024 är det en spelare som varit uträknad och tagit till sig av allt tränaren sagt och lärt sig OCH hans dröm är att vara kapten i Hammarby så han kan komma hem vid 25-27 och då får vi en kapten som vill bygga legacy. Precis den typ av hemvändare man vill ha.
Citera
2025-01-11, 12:15
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Varför nej till GurraLudde? Late bloomer, fysik som adelsmärke, aldrig sämre än 3 plus?
Bojanic, profil och magisk fot men vikit ner sig i alla stora avgörande matcher. Nej tack.

Är Bojanic avslutat kapitel nu? Ryktats hem varje fönster men inget händer. Loppet kört för hans del kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in