2025-01-10, 19:52
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Färingsö vore lämpligt för spinnhuskonan Pia..

Ja just det kanske..🤔
Citera
2025-01-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Skrivet av någon som jobbar i vården också… är folk blinda? Hon har åldrats 20 år på 2 år och ser förjävlig ut, hela kroppen (och psyket) rasar samman. Hennes organ mår nog riktigt kasst med tanke på hur gul hon är, förvånar mig inte om levern håller på att ge upp. Hon behöver verkligen kolla upp sin hälsa!
Den levern är lika torr som ett russin vid det här laget efter allt gift hon hinkat 24/7 i flera år live på TikTok! Dom ser det som vill se.
Citera
2025-01-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Vad fan snackar du om, ingen har sagt att hon inte är full när hon kommer hem till hostel hon bor på men hon är där packad och skriker på sina Tiktokvidoes vilket saken gällde.

Jag tror att jag eventuellt blandade ihop dig med någon annan och trodde du menade något annat.
Men vad ville du ha för exempel? På vad? Jag menade att hon brukar ju kunna lösa fylla oavsett om hon får dricka på sitt hostel eller inte. På de senaste videorna verkar hon ha varit ovanligt nykter och lugn ändå.
Bara så. Liksom.
Senast redigerad av Perturbed 2025-01-10 kl. 22:08.
Citera
2025-01-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Enligt lag, i Sverige, så är det varken ditt, eller allmänhetens, problem

Jo, det är det. Vi är intresserade av att hon får den hjälp hon (verkar?) behöva för den här situationen är inte bra. Hon ser inte frisk ut. Grejen är att det ligger i allmänhetens (samhällets) intresse att stötta och hjälpa människor innan det går för långt. Nu hade Pia tur som kunde få lite pengar över efter tvångsförsäljningen men vad händer när dessa pengar tar slut? Det verkar som att det går ganska snabbt eftersom att hon har en del som måste betalas och underhåll ska hon också betala så länge hon har tillgångar. Vad händer sen? Ska samhället (dvs skattebetalare) försörja henne? I så fall önskar nog samhället (skattebetalarna) att hon hjälper till lite eller i alla fall försöker. Gör hon inte det själv så är tvångsmedel ett alternativ. Det är ju inte för att jävlas med henne. Vi alla här såg krisen innan pengarna lägligt trillade in på hennes konto men jag misstänker att hon inte har samma tur nästa gång. Det är inte rimligt att hon ska sova utomhus. Samhället vill förebygga problem. Helst ska ju alla vara pigga, friska och glada skattebetalare.

Jag vet förstås inte om det är möjligt att göra något här men på ett eller annat sätt så blir det allmänhetens problem.
Då kan det finnas en poäng i att hjälpa till att förvalta egendom åtminstone. Det kanske löser sig om Pia hittar en rik man som är villig att betala men förutsättningarna för det är rätt låga när hon är i det här skicket.
Senast redigerad av Perturbed 2025-01-10 kl. 22:34.
Citera
2025-01-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Det Pia ägnar sig åt, är det som förr kallades att vara "lösdrivare". Det var kriminellt att driva omkring, att inte ha ordnade förhållanden såsom bostad/jobb. Då åkte man in på spinnhus, eller blev satt i kurran. Det är det som i dag blivit "överförmyndare" för egentligen ska enskilda medborgare gör någon form av nytta.

Att Pia är en löskekvinna som både super o "bedriver hor" (söker en man som har en lägenhet för henne att bo gratis i), inte jobbar eller bor på en fast adress, gör att samhället gärna vill klassa henne som "sjuk".
Vilket jag inte tror hon är...hon är en människa som helt enkelt har en personlighet som kan klassas som "trotsig, obstinat o allmänt överjävlig". Att vara en elak jävel som gillar att supa sig "sexig, vacker och ung" är ingen sjukdom...det är att ha en personlighet som inte är speciellt gångbar i vårt samhälle.

Att kärringen har pengar, kanske även det sticker folk i ögonen...inte nog med att Pia kan supa, vara obscen o visa mufflan offentligt, hon har dessutom för tillfället en jävla massa pengar.

Va ska de göra med en Pia som nu vill leva som en stråtrövare? Det hon inte har, är boende...dock har hon en gisslan med en lägenhet hon bestämt sig för att hon ska ha...jobb...jo, tjena...som vad? Pia som nobbar allt som andas förmyndare.

Hon kan bli en egen liten dokusåpa...tycker jag.
Läst många kommentarer som delat sin syn av åbäket men detta var nog det mest träffsäkra av alla!
Citera
2025-01-11, 04:54
Medlem
Uj här hade jag tur, skärminspelningen tog hon bort 5min efter jag spelade in!

Iaf, här har vi då Pia som sitter naken i Hassan kök där hon råkar flasha en bröstet samtidigt som hon nu proklamerar att hon äntligen "fattat hur det funkar" och att hon älskar honom(Hassan?):
https://gofile.io/d/gGpV8v

Samtidigt som hon smuttar på ett glas vin klockan halv fem på morgonen.
Senast redigerad av Ratdancer 2025-01-11 kl. 04:56.
Citera
2025-01-11, 04:59
Avslutad
Citat:

Iaf, här har vi då Pia som sitter naken i Hassan kök där hon råkar flasha en bröstet samtidigt som hon nu proklamerar att hon äntligen "fattat hur det funkar" och att hon älskar honom(Hassan?):

Haha hon har hittat kärleken säger hon! Så jävla roligt sagt.

Tack som tusan för den inspelningen nu då.
Citera
2025-01-11, 05:06
Medlem
Citat:

Citerar mig själv då Pia gjorde ett omtag med mindre pattar och mer svammel om "kärleken": https://gofile.io/d/WKuHBO
Citera
2025-01-11, 05:26
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Citerar mig själv då Pia gjorde ett omtag med mindre pattar och mer svammel om "kärleken": https://gofile.io/d/WKuHBO

Haha hjälp, och återigen vilket fyllesvammel med lögner... "ni som dejtat mig senaste åren vet att det är JAG som lämnar..men inte nu" för nu är hon så TJÄÄÄÄR! Fast bara den lilla detaljen då...det är ju hon som gråtit senaste åren över att alla män ghostar henne och behandlar henne som skit när hon bara velat ha en pojkvän!! Varför leker hon vara någon hon inte är?

Dessutom...när man har överförmyndarenheten i hälarna...underbart att lägga ut sina boobs, packad och nyvaken 4:30 men fortsätter supa....hon sköter ju den utredningen helt på egen hand. Behövs inget läkarutlåtande, de kan utan problem tilldöma en förvaltare ändå. Och det verkar tack och lov gå åt det hållet!
Citera
2025-01-11, 05:31
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Bra fångat förresten med bägge stories.. hon tog bort även det andra..kanske kommer ett tredje försök snart!

Edit, vad skumt nu ser jag klipp 2 uppe igen, kanske bara var tekniskt fel hos mig
Citera
2025-01-11, 06:22
Medlem
Citat:

Blir spännande att se om hon blir utkastad någon gång idag för femtioelfte gången.
Citera
2025-01-11, 07:42
Medlem
Alltså, hon verkar väldigt lycklig, nästan euforisk och håret är rent. Men för fan, vakna 5 på morgonen och dricka vin 😖…jag får halsbränna av bara tanken. Dessutom är tydligen vitt vin extremt frätande för tänderna, en fd bekant som fick emaljskador efter bara några års alkoholism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in