Citat:
Ursprungligen postat av
Isterbandsdoktorn
Det jag indirekt sa var att du och Hamsterbollen är sådana som försvarar onda människor.
Ni skiter totalt i deras offer, ni leker goda men är i själva verket onda med tanke på vad ni försvarar.
Ni pratar om empati, det har ni inte i tillräckligt grad. Så sluta låtsas.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenOtroligaStruten
Så fort jag gör något inlägg här, så får jag genast försvara mig mot allt som kommer mot mig från alla håll...
Då blir det off topic, och att man inte håller sig till ämnet här, så nog lika bra att sluta både skriva, eller svara, på ett tag...
Klart det går att ha empati för att situationen Pia befinner sig i är tragisk, men sedan får man väl ändå ta och inse faktumet att det är hon själv som aktivt placerat sig själv i den. Hon är inget offer för något annat än sig själv. Hon nekar all hjälp hon blir erbjuden, åtminstone all hjälp som FAKTISKT skulle kunna förändra hennes situation samtidigt som hon kastar bajsmacka på varje person som ger henne förslag eller säger något som inte blåser upp hennes grandiosa självbild.
Att vara hemlös är tragiskt, ja. Att bli av med barnen är tragiskt, ja. Men hade Pia velat ha ett hem och vårdnaden om sina barn hade hon kunnat ha det. Men hon vill inte det, för då måste hon sluta mysa in sig i hennes konstruerade offerkofta.
Hade hon däremot lyssnat på soc, polisen, kronofogden etc och försökt göra sin situation bättre från början men det ändå gick åt helvete- då skulle man kunnat argumentera för att det är synd om henne. Men nu gjorde hon inte det. Hon älskar sin misär och att behandla andra människor som mindre än skit.