Citat:
Ursprungligen postat av
Kallamakaronen
Hur snabbt märkte ni att hungern avtog när ni började med Ozempic?
Hur ofta väger ni er?
Biverkningar?
Jag är på Dag 1 idag. Första dagen med Ozempic. Tog första dosen 10.30 imorse. Känner mig frusen. Åt lunch 13. Brukar bli sötsugen snabbt efter men det har jag inte blivit idag.
Är det troll i mitt huvud eller är det rimligt att känna av det så fort?
Jag märkte skillnad ganska omedelbart. Var helt övertygad om att det måste vara placebo, men sen gick jag och handlade mat och blev äcklad när jag såg godishyllan.
Hade varit ganska förskonad för biverkningar. Min mage har rasat en gång och jag har spytt en gång (pga för fet mat), men det är två tillfällen på 7 månader. Jag var visserligen lite trött första veckorna om jag minns rätt, men det gav med sig. Har också varit lite yr då och då, men det blev bättre när jag drack mer vatten.
Jag har vägt mig varje dag. För mig var det ett bra sätt att avdramatisera uppgångar (+0,4 kg en dag och ner -0,5 kg nästa liksom) och att lära känna kroppen. För mig har appen Happy Scale (ljusblå logga) varit jättemotiverande också. Skönt att ha delmål + kunna se trenden i sin viktminskning även om man kanske ökat i vikt någon dag eller två.
Lycka till!