2025-01-10, 02:37
Medlem
Ur; https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mnm4R5/sara-nilsson-kopte-bil-och-gick-pa-krogen-for-dumpens-pengar

"Restaurangbesök, körkort, inköp av bil och parkeringsböter.

Enligt Skatteverket har Dumpens frontfigur Sara Nilsson använt pengar som skänkts till pedofiljägarsajten till en rad privata utgifter.

Sammanlagt har Nilsson oredovisade inkomster för åren 2021 och 2022 på 714 000 kronor."

Tråden fokuserar enbart på detta agerande kring frontfiguren, ett agerande det tidigt spekulerades runt omkring, ex. att det saknades transparens kring var de inkommande pengarna egentligen tog vägen.

Dumpen som projekt diskuteras i den egna tråden tillhörande Dumpen. Här avhandlas enbart hur en sådan frontfigur kan komma undan med ett så bedrägligt beteende under så lång tid utan att avslöjas. Hade detta hänt om frontfiguren hetat något annat-eller rättare sagt drivit något övrigt projekt? Är Sara Nilsson helg i svenskars ögon efter att hon dragit igång ett så känsligt projekt som Dumpen? Att hon helt enkelt klassats som helig och rättsimmun figur och lyckats undangömma ev. skumraskaffärer vid sidan av?

Faktum är att saker och ting faktiskt ser ljuset först nu efter så oerhört många passerade år sedan start. Det kan egentligen handla om att ingen där ute vågat granska Dumpen tidigare. En helig ko ingen vågat ifrågasätta eller granska. Diskussion kring projektet i stort tas i huvudtråden. Här avhandlas enbart frontpersonens senaste utsvävningar men även återkoppling gällande otaliga där ute som faktiskt inte är förvånade utan sett detta "komma" redan från början egentligen. Som sett detta komma men blivit sågade, inte får man ifrågasätta eller kritisera Sara Nilsson har det hetat då hon står upp för den goda saken. Den enskilde har ofta tidigt blivit karaktärsmördad så fort denne belyst misstänkta oegentligheter kring denna frontfigur och dennes tidigare bagage.

Hur länge ska svenska folket föras bakom ljuset av detta bedrägliga beteende kring denna frontfigur? Eller rättare sagt, hur länge ska naiva människor finansiera frontfigurens leverne och den ljusskygga verksamhet bakom?
Senast redigerad av RobinMs 2025-01-10 kl. 02:59.
Citera
2025-01-10, 03:08
Medlem
grungewhores avatar
Det är väl rätt självklart att s k swish-journalister och dess gelikar äter, kör bil, köper en väska o s v.

Tror du att brudarna du följer på Only Fans bara köper underkläder för pengarna?
Citera
2025-01-10, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är väl rätt självklart att s k swish-journalister och dess gelikar äter, kör bil, köper en väska o s v.

Tror du att brudarna du följer på Only Fans bara köper underkläder för pengarna?

Rätt intressant att du benämner frontfiguren som en swishjournalist.

Folks swishpengar (ofta surt förvärvade) handlar om ändamålet. D.v.s projektets så kallade syfte som folk i naiv och god tro skickar. Denna frontfigur (skenhelighet) avsätter pengarna till att finansiera det egna levernet. Det rimmar inte lite märkligt i dina öron hör jag? Moral, det där är något andra får tampas med men inte denna ack så heliga frontfigur? Luftslott vad är det?
Senast redigerad av RobinMs 2025-01-10 kl. 03:40.
Citera
2025-01-10, 03:50
Medlem
EmMEw0w93s avatar
People will be people...

Stupid

Jag vet inte vad folk förväntar sig att man ska göra med alla pengarna? Givetvis så kommer en del av pengarna gå till privata saker och en del till content.

Detta är själva motivationen och drivet till att man gör content på internet, man vill tjäna pengar på det. Det finns inte en enda content creator som enbart gör det för tittarnas skull. I vilken värld lever man i om man tror det?

Om man har problem med detta då behöver man inte donera pengar eller prenumerera och så enkelt är det. Men problemet är att folk fattar inte bättre, hade folk fattat då hade man inte behövt göra en artikel om detta och reagera som en förvånad idiot. Vad tror man helt ärligt?
Citera
2025-01-10, 03:59
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinMs
Rätt intressant att du benämner frontfiguren som en swishjournalist.

Folks swishpengar (ofta surt förvärvade) handlar om ändamålet. D.v.s projektets så kallade syfte som folk i naiv och god tro skickar. Denna frontfigur (skenhelighet) avsätter pengarna till att finansiera det egna levernet. Det rimmar inte lite märkligt i dina öron hör jag? Moral, det där är något andra får tampas med men inte denna ack så heliga frontfigur? Luftslott vad är det?
Du verkar lite dum i hela huvudet?

Vad tror du att du betalar för? En penna att skriva med? Små mikrofoner från Teknikmagasinet för 299;-?

Du betalar för en människas TID att avsätta att göra vad som är syftet du sympatiserar med. Du bidrar till att de kan fokusera på det så att hyran blir betald. Om man inte har någon annan inkomst, eller väldigt liten, är det rätt klart att man äter ibland o s v.

Det gäller Dumpen, det gäller Onlyfans, det gäller kickstarter o s v.
Citera
2025-01-10, 04:23
Medlem
Hon har skrivit en lång redogörelse på Dumpen (och i avkortad version på X) och förklarat hur det ligger till. https://dumpen.se/2025/01/08/angaende-aftonbladets-artikel/?__cf_chl_tk=auXBlP1Xr5SeB5.F5CGj25e38J_Loht2OZpnT MPkkjc-1736478660-1.0.1.1-fch8e14Son3m_Q0VyqF.iPGo iLpuUTTb_aAlLAjcA74
Del av texten:
Citat:
I början av 2021, innan Dumpens start började jag ta om mitt körkort som förvisso betalades från mitt privatkonto, men inte av Dumpens pengar. I augusti blev körkortet klart. En tacksam pappa skänkte 10.000 till bil. Gruppen hakade på och det blev en insamling. 38.500 samlades in, bilfirman sköt till 20.000 till antipedofilbilen.

I början av 2024 hör Skatteverket av sig.
De anser att de pengar som skänkts till min privata Swish inte ska räknas som gåvor. Vissa saker ansåg man avdragsgilla, tex hotell, server, hårdvara, jurist.

Andra saker inte, såsom Inköp av bilen, kost i nivå med Skatteverkets belopp för traktamente. (240kr/dygn). Gåvor som gått till att betala dessa kostnader ska alltså beskattas och har genererat en skuld som för min privata räkning gått till Kronofogden.

När Aftonbladet skriver att vi köpt bil för Dumpens pengar så är det alltså den bil som köptes 2021 för insamlingens pengar.

När Aftonbladet skriver om krogbesök så är det 240kr mat per dygn för traktamente när vi ligger ute i en vecka eller 10 dagar på rad.

När Aftonbladet skriver om parkeringsböter så är det böter som vi dragit på oss längs vägen. Vi har dock inte gjort anspråk på några avdrag utan frågat Skatteverket vad som är rimligt.
Citera
2025-01-10, 07:58
Medlem
Cachen måste in till Pstriks missbruk o Sars har väl bäst före datum gått ut för att gå på gatan.

Låt Polis sköta den sysslan och inte några hycklare till utpressare.
Citera
2025-01-10, 08:05
Medlem
kalkryggars avatar
Givetvis så måste en del av pengarna vara en personlig ersättning. De som skänker pengar är nog helt 100% med på att tanten ska ha pengar att försörja sig med. Önskvärt vore väl om hon också kunde avsätta en liten summa varje månad i ett personligt sparande.

Så tror jag att de som skänker pengar ser det och känner sig okej med.

Men däremot så måste hon som alla andra givetvis betala skatt. Att hon inte klarar det är ju så efterblivet att man storknar. Att ingen i organisationen verkar ha minsta koll på detta känns inte heller så seriöst. Att cola-patte inte är något att räkna med har jag aldrig tvivlat på då han inte är "helt hundra", vilket vi har kunna se under alla år han varit kändis.

Vad kan hon bli dömd för och vad kan straffet bli?

Jag misstänker att den här tråden bara handlar om den ekonomiska brottsligheten. När vi väl kommer till brottsligheten som handlar om skyldigheten till medverkan till dråp så får vi väl en ny tråd?
Senast redigerad av kalkryggar 2025-01-10 kl. 08:09.
Citera
2025-01-10, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du verkar lite dum i hela huvudet?

Vad tror du att du betalar för? En penna att skriva med? Små mikrofoner från Teknikmagasinet för 299;-?

Du betalar för en människas TID att avsätta att göra vad som är syftet du sympatiserar med. Du bidrar till att de kan fokusera på det så att hyran blir betald. Om man inte har någon annan inkomst, eller väldigt liten, är det rätt klart att man äter ibland o s v.

Det gäller Dumpen, det gäller Onlyfans, det gäller kickstarter o s v.
Det handlar om att hon inte skattat för inkomsten, ditt pucko.
Citera
2025-01-10, 08:14
Medlem
Mullrets avatar
Bägge företrädarna känns som misslyckade individer. Dra in pengar till eget bruk genom att ange en annan anledning ser jag som rent bedrägeri.

Hoppas Skatteverket ger fett skattetillägg.
Citera
2025-01-10, 08:22
Medlem
biljardballes avatar
Sara gör ett fantastiskt jobb, och..
Vad gör ni själva med eran lön? Sluta peka finger.
Jag ser det som Saras lön - och med den kan hon göra vad fan hon vill med.

#FREESARA
Citera
2025-01-10, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe

Jag ser det som Saras lön - och med den kan hon göra vad fan hon vill med.
ja men skv tycker att de har rätt till människors lön

man kan välja att inte betala skatt, men tjänar man mycket så får man räkna med att de kommer och driver in ifall man inte betalar självmant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in