2025-01-10, 09:10
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Skattepengarna går dit säger jag. Argumenterar inte för att dom borde det, utan nämner att dom de facto gör det. Men att Dumpen är dom enda som jobbar mot pedofili.

Prova att skriva om ditt nedanstående inlägg så att det går att förstå vad du menar isåfall. Går att läsa på flera olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Jo din mupp, det är helt jävla okej att göra det! Det Dumpen gör för Sverige är värt många, många miljoner i skattepengar. Skattepengar som egentligen hade gått till polisen, rättsväsendet och media, men dom använder våra skattemedel till annat.

Kan du ge exempel på när Dumpen "Uppmana människor att begå övergrepp på verkliga barn"?

Enda negativa jag har emot dom är att dom är "likgiltiga när pedofilerna begår självmord". Dom borde i stället fira och återpublicera deras napp.

Du tycker att dumpen borde få presstöd?

"Skattepengar som egentligen borde...", "Skattepengar som istället hade..."? Menar du att varken polisen eller rättsväsendet använder skattepengar för att bekämpa övergrepp mot barn, eller menar du att de istället borde provocera fram brott och hänga ut folk som pedofiler?
Citera
2025-01-10, 09:20
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Syftar du på detta? Då får du väl argumentera för varför det skulle vara försvarligt med hänsyn till allmänintresse att publicera.

Hur kan hela Sverige ha ett allmänt intresse av att få veta att Bengan 54 i RydsHultsViksTorp sexchattat med någon som han trodde var 14? Viktigt att alla får se pillevinken också, varför är det försvarligt utifrån att det skulle finnas ett allmänintresse?

De juridiska aspekterna av förtalsbestämmelsen har diskuterats tidigare i tråden, om du ville rada upp en del av dem för att sedan komma med ett argument hade det varit snyggt och förståeligt att påminna om dem.
Samhällsintresset ligger i att barn är en skyddsvärd grupp. Publiceringarna syftar till att avslöja individer som utgör en fara för barn. På så vis hindras de från övergrepp och brott. Samhällsintresset värnas genom att förhindra skada på de mest sårbara i samhället.

Vidare är sexuella övergrepp ett allvarligt och utbrett problem som ofta sker i det dolda. Publiceringarna syftar till att skapa medvetenhet och bilda opinion för att få fler att motverka det.

Det är avskräckande för andra att med liknande intentioner. Genom publiceringar skickar samhället en signal att handlingar som begås av gäddor får konsekvenser.

Grupper som gynnas av publiceringarna är föräldrar och folk som arbetar med barn och därmed får tillgång till vilka individer som utgör en risk för barn. Därmed ökar tryggheten och samhället tjänar på öppenheten i denna fråga.

Ungefär så kan man sammanfatta hur Dumpens publiceringar väger tyngre än den individuella skadan.
Citera
2025-01-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Hon hårt in pengar på sitt konto som skattemyndigheten anser är beskattningsbara
Lär dig att läsa tack
Skriv inte som en jävla analfabet så blir det lättare att förstå.

Begriper du inte att bara för att man skriver "gåva" i swishen så är det per automatik inte en gåva.
Är det för mycket begärt att du ska begripa att det är jämförbart med svarta pengar eftersom hon fick pengar baserat på en prestation?

Fan vad du är blåst.
Citera
2025-01-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Uppgiften som läggs ut är ju sann, vilket chattloggarna visar. Man påstår vid konfrontationen inget annat än vad som framkommit i chattloggarna. Vidare finns ett allmänt intresse att ta del utav uppgifterna.
Att det sedan är obekvämt med en uthängning (vilket jag i viss mån kan sympatisera med) för den som väljer att dyka upp på träffen för att få knulla en minderårig spelar mindre roll i sammanhanget.

Edit:

Syftar du på detta inlägget?
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

1. Spelar ingen roll om det är sant, det är fortfarande inte försvarligt att hänga ut nån random svensson som klandervärd.
2. Jag hade tagit sanningshalten av allt som Sara påstår med en grävskopa salt då hon ljuger som hästar travar.
3. Nope finns inte något allmänintresse. Vissa dumplingar försöker påstå det för dom hoppas deras förnedringsporrkran inte ska sina. Men juridiskt sätt så finns det inget allmänintresse. Du kanske kan ett tiotal där det kan diskuteras men thats it.

Yes det var de inlägget jag syftade på.
Citera
2025-01-10, 09:26
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Det var rent juridiskt barnporr när Sara letade upp det, införskaffade det, och redigerade det.
Ja, för den som extraherat ljudet från en videosekvens har definitivt gjort sig skyldig till barnporrinnehav.
Citera
2025-01-10, 09:34
Medlem
Citat:
Händelserna rörande Nilsson skedde innan Dumpen Media Group AB bildades (mer specifikt åren 2021-2022), så det är icke anmälningspliktigt vinstutdelning. Utan är som tidigare nämnd under bolagsformen enskild firma och därmed räknas uttagen som "eget uttag".

Såvitt jag vet är hon skuldfri från KFM? Det blev hon i samband med att de utmätte domänen dumpen.se

Hon har aldrig varit skuldfri, nån blåst liten tant betalde av dom mest akuta skulderna hos KF då i samband med att domänen utmättes men inte ALLA den lilla tante betalade av kanske 30tusen. Men Sara är om du missat livsstilskriminell och hade ca 500 000 till i skuld-pipen som vid utmätning av domänen inte hade gått till KF ännu.
Citera
2025-01-10, 09:42
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Hon har aldrig varit skuldfri, nån blåst liten tant betalde av dom mest akuta skulderna hos KF då i samband med att domänen utmättes men inte ALLA den lilla tante betalade av kanske 30tusen. Men Sara är om du missat livsstilskriminell och hade ca 500 000 till i skuld-pipen som vid utmätning av domänen inte hade gått till KF ännu.
Man kan ju fråga sig om Saras "livsstil som kriminell", som du uttrycker det, hade varit hennes livsval i ett alternativt universum där hon inte haft en så taskig barndom som sedermera ledde till att hon prostituerade sig som barn och senare gick ned sig i heroinmissbruk. Eller tror du hon gjorde det för att det var roligt? För mig låter det som ett självskadebeteende och sådant uppstår inte av sig självt ur tomma intet.
Citera
2025-01-10, 09:43
Medlem
Citat:
Jag köper kritiken om det är så att de fiskar gäddor på kontaktsidor för folk som är 18+. Men kruxet är fortfarande att så fort de vet att det är ett barn som de skriver med så går de ändå med på att träffas. Kan bara utgå ifrån mig själv, men jag hade backat i den situationen. För någonstans måste de ju tänkt "ingen kommer få veta något, jag kommer nog undan med det".

Finns även dom inte dykt upp på nån träff men som blir uthängda ändå.
Citera
2025-01-10, 09:43
Medlem
Citat:
1. Spelar ingen roll om det är sant, det är fortfarande inte försvarligt att hänga ut nån random svensson som klandervärd.
2. Jag hade tagit sanningshalten av allt som Sara påstår med en grävskopa salt då hon ljuger som hästar travar.
3. Nope finns inte något allmänintresse. Vissa dumplingar försöker påstå det för dom hoppas deras förnedringsporrkran inte ska sina. Men juridiskt sätt så finns det inget allmänintresse. Du kanske kan ett tiotal där det kan diskuteras men thats it.

Yes det var de inlägget jag syftade på.

Gamla knarkare brukar ha det i sig. Ständiga lögner.
Citera
2025-01-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursäktar, men jag förstår verkligen inte ett enda ord av vad du vill ha sagt. Hänger de i rollspelsforum och så tror gäddorna att det är ett rollspel om ageplay eller vadå?

Dom fiskar i sånna rollspelsgrupper som är strikt 18+ ja.
Citera
2025-01-10, 09:46
Medlem
Sara har skulder på 654 278 kronor hos kronofogden enligt Nyheter 24.
Citera
2025-01-10, 09:50
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Dom fiskar i sånna rollspelsgrupper som är strikt 18+ ja.

…och fiskarna har börjat använda metoder som att skriva ”Jag är yngre än vad dom framgår i min profil, gör det något?” till gäddorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in