2025-01-10, 00:36
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tack!

Vad jobbar han med?

Linkedin borta tyvärr, kanske går att få fram med internet archives? Det enda man ser på Google är hans titel: M.Sc. Mechanical Engineer. · Plats: Göteborg

"Finns det något jag kan göra för att slippa publiceras. För att komma undan?". Nej, inte med det j-a namnet!
Citera
2025-01-10, 00:40
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Linkedin borta tyvärr, kanske går att få fram med internet archives? Det enda man ser på Google är hans titel: M.Sc. Mechanical Engineer. · Plats: Göteborg

"Finns det något jag kan göra för att slippa publiceras. För att komma undan?". Nej, inte med det j-a namnet!

Finns det ett telefonsamtal där han frågar om han kan slippa publicering? Varför hittar inte jag det?
Citera
2025-01-10, 00:41
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Finns det ett telefonsamtal där han frågar om han kan slippa publicering? Varför hittar inte jag det?

På Dumpen, precis ovanför filmen.
Citera
2025-01-10, 00:52
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
På Dumpen, precis ovanför filmen.

Tack hittade den

Tycker Sara låter förvånad när han säger att han inte jobbar med barn.
Citera
2025-01-10, 01:14
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Tack hittade den

Snarare att han vill avsluta samtalet när hon frågar igen.
Hon frågar för att hon vet, och han svarar för att han inte gör det direkt, men indirekt så vet båda.

Så tolkar jag det iaf.
Men vi får se.
Citera
2025-01-10, 01:18
Medlem
MorgNThorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Hon frågar för att hon vet, och han svarar för att han inte gör det direkt, men indirekt så vet båda.

Så tolkar jag det iaf.
Men vi får se.

Tror inte hon visste.
Denna gädda låg ju ute för identifiering. Nu vet man ju inte hur långt efter han ringde, men får känsla av att det inte var sååå himla långt efter. Hade han sett sin bild på Dumpen hade han ju inte försökt avstyra det.

Men hans dröjande svar skapar misstankar. Det tror jag hon fångar.
Citera
2025-01-10, 01:23
Medlem
#549 Haha jävlar vilken åldersrabatt han gav till sig själv. Hade förövrigt varit kul med en lista med alla åldersrabatter och se vilken gädda som har varit värst.

Vet vi vad han jobbar med? Från samtalet så låter det ju som att han ljuger om att han inte jobbar med barn. Och den där kuken var inget att hänga i granen, riktigt deprimerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
#549 Känner till Dumpen och är väldigt misstänksam i chatten, ändå väljer han att riskera att förstöra sitt liv för att få träffa en tonåring. Det är ju inte någon impulsiv handling som skett under berusning utan det är flera dagars/veckors chattande.

Det är verkligen helt efterblivet. Han tror alltså att det fortfarande finns en liten chans att det inte är Dumpen?
Senast redigerad av KetaminKajsa 2025-01-10 kl. 01:32.
Citera
2025-01-10, 01:38
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Detta har ju vart uppe på tapeten tidigare men nån som vet vilka 11 det är som tagit sina liv hittills?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jb39V8/minst-elva-man-som-hangts-ut-som-pedofiler-pa-dumpen-har-begatt-sjalvmord

Vilka är dessa?
Nej, ingen här vet vem de gäddorna är.

Provat att söka?
Citera
2025-01-10, 01:49
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Tack hittade den

Ja, faktiskt. Och han låter som att han vill dölja något. Först hade de ju inte ID på honom, kallade honom tom det felaktiga namnet från chatten när de filmade honom. Men de måste vetat vid telefonsamtalet. Det enda man hittar på nätet är att han har en "Engineer"-examen (tom en masters i mekanik), men inte var han jobbar tyvärr. Borde ju inte vara med barn, kanske lärare på Chalmers eller liknande?
Citera
2025-01-10, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel

Så tolkar jag det iaf.
Men vi får se.

Fast nej. Då hade Sara påpekat det.
Citera
2025-01-10, 02:41
Avslutad
En av gäddorna från Åland skall ha tagit livet av sig. Vet inte om det stämmer, snackas.
Citera
2025-01-10, 04:18
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
#549 Haha jävlar vilken åldersrabatt han gav till sig själv. Hade förövrigt varit kul med en lista med alla åldersrabatter och se vilken gädda som har varit värst.

Vet vi vad han jobbar med? Från samtalet så låter det ju som att han ljuger om att han inte jobbar med barn. Och den där kuken var inget att hänga i granen, riktigt deprimerande.

Det är verkligen helt efterblivet. Han tror alltså att det fortfarande finns en liten chans att det inte är Dumpen?

Jag har alltid undrat hur viktningen mellan risk och belöning set ut här. Måste kan övertyga sig att det är ett barn till 70%? 50?? 25? Eller är gubbarna så barnkåta att tom 1-5% chans till belöning räcker för att sätta hela sitt liv i pant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in