Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Om det är förtal är ju en fråga som de lärda får tvista. Med utgivningsbevis åtnjuter man starkt skydd mot förtal med en ansvarig utgivare. Det som är frågan är om uppgifterna är försvarliga att lämna eller inte.
Vad gäller utpressning så är jag inte alls insatt i vad det rör sig om. Vilket jag redan förklarade i inlägget du först citerade. Men i första hand är det ju den som utpressar som gör sig skyldig till brott. Vidare är det ett målsägandebrott, så fordrar att den som blivit utpressad stämmer i domstol för att en åklagare ska titta på det.
Har Dumpen innehaft barnporr som de sedan spridit vidare? Du får gärna lämna en källa till det påståendet, för det vore ju sensationellt.
Att en domstol skulle finna det försvarligt att hänga ut en Svensson som pedofil, sant eller inte, skulle vara sensationellt.
Jag la upp en chattlogg om det här i tråden för nån månad sen i samband med att Sara förnekade att hon hade kontroll över deras rumble, där Sara sitter o uppmanar en volontär att ladda upp BP som Sara redigerat på rumble.
Jag vette fan hur man länkar till ett äldre inlägg men kolla det jag postade här i tråden "2024-12-06, 20:47".