Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Någon som inte stjäl pengar som ska gå till verksamheten, lierar sig med bedragare, uppmanar fiskarna att lura in män som inte hade begått brott utan någon som tar hänsyn till oskyldiga som drabbas och faktiskt försöker att hjälpa männen till vård genom att samarbeta med polisen.
Låter inte det bättre? Mindre oskyldiga som får sina livs förstörda och mindre risk att barn utsätts för övergrepp.
Med "stjäl pengar som ska gå till verksamheten" syftar på där Nilsson använde donationerna till privata ändamål så uppfattar jag det som att hon sammanblandat den enskilda firmans ekonomi med sin egen. Finns ju inga hinder för den som bedriver enskild firma att göra s.k. eget uttag. De bedriver ju detta på heltid, så inget konstigt att vilja kunna försörja sig. Även stora organisationer som Röda Korset och Rädda Barnen bekostar donationer till administrativa kostnader (vill minnas att det är max 15-20% som är tillåtet för att få behålla 90-konto).
Gällande att män stämmer av träff med barn så är det väl ändå ganska osannolikt att de inte hade begått brott annars. De har ju ändå sökt kontakt med - vad de tror är - minderåriga och stämt träff med avsikten att begå ett övergrepp.
Sen vad jag vet så lämnar Dumpen förslag på vart de kan få hjälp/vård numer. Man gjorde inte det tidigare.
Att samarbeta med polisen är ju hopplöst eftersom det som "gäddorna" gör inte är olagligt. Och rent historiskt så har ju polisen (i bl.a. Kalmar) direkt motarbetat Dumpens försök att få "gäddorna" lagförda.
Gällande liering med bedragare är jag inte alls insatt i just den biten, så lämnar det obesvarat.
Kan väl personligen tycka det vara kontroversiellt att de hänger ut folk som är utvecklingsstörda och antagligen inte begriper bättre. Men det tog du inte upp i din kritik.