Citat:
Ursprungligen postat av
AndersKukenBorg
Vid min senaste tid hos käftis började jag på riktigt fundera vad i hela fridens namn jag betalar för... Då det gått lite mer än två år sedan de förra undersökningen tänkte jag att det säkert fanns nån liten tandsten att peta bort och nån kaffefläck att polera, men icke!
Fyra röntgenplåtar och en snabb undersökning med den berömda lilla köttyxan, det var allt.
Detta betalar jag då 127:-/månad för, avgiftsklass 2 då jag hade ETT hål i en mjölktand när jag var en liten skitunge... Det ger en kostnad på 3048:-/år, lägg därtill tandvårdsbidraget på 300:-/år som dom små sadisterna snor åt sig.
3648:- för röntgen och 10 minuters kontroll... Enligt prislistan på mottagningen kostar ett sånt besök 1925:- utan avtal. Dra sedan bort 600:- för två års tandvårdsbidrag och valet är enkelt. Betala 1325:- vart annat år eller 3048:- fördelat på 24 månader...
Behöver jag tillägga att mitt avtal blev avslutat där och då?
BUMP:
Det låter som riktigt kass service. Frisktandvård är en scam.. Det borde kallas för fusktandvård! Nu har de ökat kallelse-intervallerna till 24 månader på vissa grupper också. På många kliniker blir man inte kallad i tid trots att man är "prioriterad" om man har ett frisktandvårdsavtal, pga flera olika orsaker, ofta handlar det om stor personalomsättning, brist på tandläkare , många nyutexade i vissa landsting, vilket leder till långa väntetider. Det finns ingenting som är bra med försäkringstandvård, utan man får vad man betalar för.