2025-01-09, 08:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Lyssnade på något som kallades "Hockeligan" eller nåt. Det var en totalt koko man som raljerade och snurrade, yrade och vimsade, avsnitt efter avsnitt. Tyckte bara synd om honom.
Enligt min mening det roligaste som skapats senaste 25 åren, men smaken är olika.
Citera
2025-01-09, 08:43
Medlem
chinaski420s avatar
Håller med. Hockeygänget är stor humor.
Citera
2025-01-09, 16:25
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chinaski420
Håller med. Hockeygänget är stor humor.
Kollade nu, sista avsnittet med Hockeygänget (special). Den var skoj i all sin absurditet, om "mongosar" i distraktionsplutoner i Ukraina. Han har talang och komisk ådra - det kan ingen ta ifrån honom, trist att han fallit ner så djupt i sitt kaninhål bara.
Citera
2025-01-09, 16:53
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Kollade nu, sista avsnittet med Hockeygänget (special). Den var skoj i all sin absurditet, om "mongosar" i distraktionsplutoner i Ukraina. Han har talang och komisk ådra - det kan ingen ta ifrån honom, trist att han fallit ner så djupt i sitt kaninhål bara.

Tycker inte han är rolig för fem öre. I mina ögon är Inde dock en skådespelartalang utöver det vanliga. Hade lätt satt han i en huvudroll på Dramatens stora scen om jag fått bossa, och då i inte någon rolig roll.
Senast redigerad av DrComfort 2025-01-09 kl. 17:02.
Citera
2025-01-09, 17:31
Medlem
KlibbigaKlaras avatar
Nej hockeygänget är inget för mig, däremot var han väldigt övertygande i Torsk på Tallinn, med såna roller skulle han kunnat komma längre. Frågan är hur han skulle kunna dra sig upp ur nuvarande situation.
Morran o Tobias är väl också lite mörkare humor, vad behöver han göra för att närma sig Robert Gustafsson och Johan Rheborg?
Citera
2025-01-09, 22:52
Medlem
Senaste bilden jag såg Jonas så ser han fyllesvullen ut, super han fortfarande?
Minns hans serie på SVT för ca 10 år sen där man fick följa hans ”dagliga kamp”, jäkligt fin människa verkade han vara. Fanns väldigt få offentliga personer då som på ett vettigt och intressant vis berättade om sitt missbruk. Jag tänkte många år efteråt på honom och tog med mig mycket av hans kloka tankar kring nykterhet, bruk och missbruk.
Hoppas han mår ok och att han nån gång ger ut en till bok eller dyker upp i rutan.
Citera
2025-01-10, 00:07
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlibbigaKlara
Nej hockeygänget är inget för mig, däremot var han väldigt övertygande i Torsk på Tallinn, med såna roller skulle han kunnat komma längre. Frågan är hur han skulle kunna dra sig upp ur nuvarande situation.
Morran o Tobias är väl också lite mörkare humor, vad behöver han göra för att närma sig Robert Gustafsson och Johan Rheborg?

Inde hade kunnat spela en granne med fruga och en handfull dampiga ungar som Morran och Tobias hamnar i grannfejd med. Yes, det hade tagit den serien till nya oanade höjder.
Citera
2025-01-10, 08:23
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Tycker inte han är rolig för fem öre. I mina ögon är Inde dock en skådespelartalang utöver det vanliga. Hade lätt satt han i en huvudroll på Dramatens stora scen om jag fått bossa, och då i inte någon rolig roll.
Klarar han att spela olika slags roller, dock? Tycker att det mesta jag sett av honom är varianter på samma slags figur. Skicklig är han däremot.

Citat:
Ursprungligen postat av Bardenfloo
Senaste bilden jag såg Jonas så ser han fyllesvullen ut, super han fortfarande?
Minns hans serie på SVT för ca 10 år sen där man fick följa hans ”dagliga kamp”, jäkligt fin människa verkade han vara. Fanns väldigt få offentliga personer då som på ett vettigt och intressant vis berättade om sitt missbruk. Jag tänkte många år efteråt på honom och tog med mig mycket av hans kloka tankar kring nykterhet, bruk och missbruk.
Hoppas han mår ok och att han nån gång ger ut en till bok eller dyker upp i rutan.
I Kvartalet-intervjun framkommer att han tagit till flaskan igen, efter långa perioder av nykterhet. Att huset är välstädat och propert tyder ändå på att han inte gått helt ner sig.

Tror inte vi får se mer av honom än i hans egna sociala kanaler, om man ska vara realistisk. Han är 57 år gammal. Det skulle från det här läget ta åtskilliga år för honom att komma ur sitt träsk och några till för att sen bli rumsren igen, innan någon TV-producent eller bokförläggare skulle vilja ha med honom att göra.
Citera
2025-01-10, 14:43
Medlem
Efter att jag hört diverse om jonas inde så tog jag mig för att titta på youtube-filmerna: hockeygänget.

Ovanligt bra. En bra story i varje avsnitt (så långt). Driver han med oss alla?
Efter nr 9 har jag inte hört något "opassande" judar eller liknande.
De som gillar grabb-flabb-humor kanske inte tycker det är något. För subtilt?

Vad är det alla klagar på??
Citera
2025-01-10, 14:53
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkj
Efter att jag hört diverse om jonas inde så tog jag mig för att titta på youtube-filmerna: hockeygänget.

Är väl inte så många som klagar, de flesta i tråden gillar ju hockeyligan.. Däremot inte så svårt att se varför vissa inte skulle gilla det, det är ju rätt långt ifrån de sketcher man är vana att se Jonas Inde i, och rätt långt ifrån det som brukar kategoriseras som "humor" inom TV överlag, ett slags längre improviserande som inte innehåller så många tydliga "punchlines"
Citera
2025-01-10, 16:03
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkj

Tja, ta sista avsnittet då. "Mongosen" Albins mammas tal vid begravningen, han hade offrats som en distraktion i kriget mellan Ryssland och Ukraina, som sa att hon älskade sitt barn men vi måste göra detta eftersom "vi måste värna juden". Men avsnittet är bra, i sin absurditet.

Tanken har visserligen slagit mig att han bara flamsar och egentligen inte har något emot judar, utan att han använder detta som någon slags ironi eller sarkasm eller har gått in i en roll. Fast efter att ha läst lite mer av honom så inser man att så är det inte, han tror genuint på sitt dravel. Nu än mer än vid tiden för sin berömda medverkan i radio Nordfront.
Citera
2025-01-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Tja, ta sista avsnittet då. "Mongosen" Albins mammas tal vid begravningen, han hade offrats som en distraktion i kriget mellan Ryssland och Ukraina, som sa att hon älskade sitt barn men vi måste göra detta eftersom "vi måste värna juden". Men avsnittet är bra, i sin absurditet.

Tanken har visserligen slagit mig att han bara flamsar och egentligen inte har något emot judar, utan att han använder detta som någon slags ironi eller sarkasm eller har gått in i en roll. Fast efter att ha läst lite mer av honom så inser man att så är det inte, han tror genuint på sitt dravel. Nu än mer än vid tiden för sin berömda medverkan i radio Nordfront.

Har inte sett sista avsnittet än, men för återgå till "dravel". Han berättar en historia i varje avsnitt (så långt jag sett), har en tydlig linje så långt, som i mitt tycke håller bra. Det finns en dyster känsla i "Rickards" historia, rätt så märklig i.o.f.
Jag tycker det är spännande att se hur långt den håller.
Frågar mig igen: Driver han med oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in