2025-01-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsPedro
Gabriella jobbade på ett telemarketing företag i ume och gjorde bort sig på jobbet på ett liknande sätt som hon gjorde bort sig när hon försökte ligga med sin kompis man när kompisen var bortrest. Hon sa på grund av det hastigt upp sig från jobbet och flyttade med F till Göteborg utan att ens ha ett boende att flytta till. Helt hysteriskt och impulsivt. Hon har sedan romantiserat flytten till Göteborg med att hon är sååå ”spontan”…

Hon flirtade alltså med någon på jobbet samtidigt som hon var ihop med f? Och f bara köpte Gbg idén och åkte med?
Citera
2025-01-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsPedro
Gabriella jobbade på ett telemarketing företag i ume och gjorde bort sig på jobbet på ett liknande sätt som hon gjorde bort sig när hon försökte ligga med sin kompis man när kompisen var bortrest. Hon sa på grund av det hastigt upp sig från jobbet och flyttade med F till Göteborg utan att ens ha ett boende att flytta till. Helt hysteriskt och impulsivt. Hon har sedan romantiserat flytten till Göteborg med att hon är sååå ”spontan”…

Varför flyttade de sedan tillbaka till Umeå igen?
Citera
2025-01-08, 22:18
Medlem
” Man stöter på någon man känner bara man sätter foten utanför dörren och man kan inte ta bussen ett par hållplatser utan att se sin gamla dagisfröken, sitt ex, sina bästa vänner eller sin mormor – eller kanske bara någon man känner igen från facebook? Allt är litet och platt och alla pratar om alla, ligger med alla och snackar skit om alla. Det är förmodligen likadant ÖVERALLT men när man har bott på ett ställe hela livet så känns det lite extra. Umeå har inte så mycket jobb och utvecklingsmöjligheter och dom flesta sliter på samma ställe för samma skitpeng. Vi har inget emot Umeå men det är inte där vi vill att våra barn ska växa upp och det är inte heller där vi vill slå oss ned och köpa hus. Vi vill komma ut lite och se lite mer, uppleva något nytt och kunna känna att vi har möjligheter och utmaningar båder på privat front och i arbetslivet. Det kändes spännande att prova något nytt och vi har pratat om att flytta från vår hemort i princip sedan dagen vi träffades. En dag på jobbet så brast det för mig. Jag ringde F och frågade om vi inte kunde flytta NU DIREKT. Han sa att vi självklart kunde det och dagen efter sa v i upp oss från jobbet för att verkligen känna att ingen återvändo fanns. Vi pratade också med vår förening (vi ingick typ i en förening då vi bodde i ett brf-hus med hyresrätter på en utbyggd våning)*om att vi ville flytta snarast och fick hjälp därifrån med allt som hade med boendet att göra. Under tre veckor sålde vi ALLT vi ägde och hade och efter fyra veckor satt vi i bilen, bara vi två och hundarna med ett par IKEAkassar fyllda med kläder påväg till Göteborg. Och ja, där är den historien. Vi stannade på hotell längs vägen och njöt av att vi var så fria. Det är en väldigt speciell känsla att veta att man kan stanna var som helst och börja om på nytt. Vi hade ingenting bakom oss och ingenting att komma tillbaka till”
Citera
2025-01-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
” Man stöter på någon man känner bara man sätter foten utanför dörren och man kan inte ta bussen ett par hållplatser utan att se sin gamla dagisfröken, sitt ex, sina bästa vänner eller sin mormor – eller kanske bara någon man känner igen från facebook? Allt är litet och platt och alla pratar om alla, ligger med alla och snackar skit om alla. Det är förmodligen likadant ÖVERALLT men när man har bott på ett ställe hela livet så känns det lite extra. Umeå har inte så mycket jobb och utvecklingsmöjligheter och dom flesta sliter på samma ställe för samma skitpeng. Vi har inget emot Umeå men det är inte där vi vill att våra barn ska växa upp och det är inte heller där vi vill slå oss ned och köpa hus. Vi vill komma ut lite och se lite mer, uppleva något nytt och kunna känna att vi har möjligheter och utmaningar båder på privat front och i arbetslivet. Det kändes spännande att prova något nytt och vi har pratat om att flytta från vår hemort i princip sedan dagen vi träffades. En dag på jobbet så brast det för mig. Jag ringde F och frågade om vi inte kunde flytta NU DIREKT. Han sa att vi självklart kunde det och dagen efter sa v i upp oss från jobbet för att verkligen känna att ingen återvändo fanns. Vi pratade också med vår förening (vi ingick typ i en förening då vi bodde i ett brf-hus med hyresrätter på en utbyggd våning)*om att vi ville flytta snarast och fick hjälp därifrån med allt som hade med boendet att göra. Under tre veckor sålde vi ALLT vi ägde och hade och efter fyra veckor satt vi i bilen, bara vi två och hundarna med ett par IKEAkassar fyllda med kläder påväg till Göteborg. Och ja, där är den historien. Vi stannade på hotell längs vägen och njöt av att vi var så fria. Det är en väldigt speciell känsla att veta att man kan stanna var som helst och börja om på nytt. Vi hade ingenting bakom oss och ingenting att komma tillbaka till”

Oj! 😳 Å drygt 10 år senare sitter hon med hus och 4 barn i just Umeå. Friheten i Göteborg kanske inte riktigt blev vad hon tänkt sig?
Citera
2025-01-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Är det någon som nånsin har läst att hon har varit på föräldramöte?

Tänk att komma klädd som henne på ett föräldramöte.
Jag har tänkt EXAKT samma! Jag skulle känna mig så extremt malplacerad om jag klädde mig och sminkade mig sådär bland övriga ”vanliga” föräldrar. Har så svårt att förstå att hon känner sig bekväm i den där utstyrseln. Folk måste ju glo och tycka att hon är märklig.

Tycker det ser konstigt ut bara när hon sitter på isladan alldeles knallorange i ansiktet med ögonfransar som en Barbiedocka och nakna fotleder, trots att det är -20 grader ute. ”Jag är inte så mycket för att åka skridskor”. Nej det förstår jag, för då måste du klä dig vettigt , ha en ful hjälm på huvudet och GUD FÖRBJUDE! Tänk om du skulle ramla och göra bort dig??? 😏
Citera
2025-01-08, 23:50
Medlem
Citat:
Hon hoppade av
Tror att en mäklare med porrstjärnelook skulle få svårt att få anställning på en byrå. Mäklaren ska ju framhäva objektet, inte sig själv.

Tror det skulle vara mycket svårt för henne att klara ett vanligt jobb med fasta tider och hämtning och lämning på förskola och fritids. Hon måste ju vika tvätt och fixa naglarna och få massage och hänga med bästis och fika på dagarna. Blir svårt att hinna ha ett jobb då.

Dessutom känner hon ju efter hela tiden hur hon mår, så hon skulle nog sjukskriva sig väldigt mycket.
Citera
2025-01-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Jag har tänkt EXAKT samma! Jag skulle känna mig så extremt malplacerad om jag klädde mig och sminkade mig sådär bland övriga ”vanliga” föräldrar. Har så svårt att förstå att hon känner sig bekväm i den där utstyrseln. Folk måste ju glo och tycka att hon är märklig.

Tycker det ser konstigt ut bara när hon sitter på isladan alldeles knallorange i ansiktet med ögonfransar som en Barbiedocka och nakna fotleder, trots att det är -20 grader ute. ”Jag är inte så mycket för att åka skridskor”. Nej det förstår jag, för då måste du klä dig vettigt , ha en ful hjälm på huvudet och GUD FÖRBJUDE! Tänk om du skulle ramla och göra bort dig??? 😏

Hon kanske missförstår o tror att folk glor för att hon är snygg fast de glor pga mkt märkliga utstyrslar osv.
Citera
2025-01-09, 19:37
Medlem
Jag har följt Gabriellas blogg sen länge nu. Det som förvånar mig mest av allt är hur mycket bekräftelsebehov hon har än idag. Eller det har ju till och med blivit värre sen hon träffade Z om man ska vara krass. Vanligtvis brukar ju sådant avta med åldern då man blir mer självsäker osv, men för Gabriella har det gått åt andra hållet.

Det är som att hon konstant måste vissa upp hur sexuell och knullbar hon är, alltså förlåt för språket men det är ju så det är. Tycker det är sorglig att en snart 30 årig fyrabarnsmamma inte kommit längre än så i sin personliga utveckling. Liksom att hennes största tillgång är att hon är sexig. Undrar genuint hur det kommer påverka hennes dotter framöver.

Nu syftar jag på hur hon klär sig och bilderna, typ som trosbilderna med Z’s hand vid fiffin hon la ut (sjukt smakfullt liksom).
Men även hennes behov av att skriva om deras sexliv och hur mycket de ligger. Kommer tex ihåg när hon av någon anledning la ut en skärmdump på hennes menscykelapp där det var ifyllt vilka dagar de haft sex, alla fattar ju att hon endast skulle vissa upp att de minsann ligger dagligen så ingen fick tro något annat.
Citera
2025-01-09, 21:00
Avslutad
Gabriella säger jämt att hon inte bryr sig om hon skulle få en bristning på kroppen osv, men när hon va gravid med ett av de stora barnen fick hon en jätteliten bristning i naveln och hon fick typ panik.

Garvar åt hennes story hon lagt ut, att hon på 1,5 dag har ätit en 200 gram chokladkaka och en liten (antar 100?). Som att det är mycket? Jag trycker lätt en 200-grammare på en timme.
Citera
2025-01-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peachpie1600
Jag har följt Gabriellas blogg sen länge nu. Det som förvånar mig mest av allt är hur mycket bekräftelsebehov hon har än idag. Eller det har ju till och med blivit värre sen hon träffade Z om man ska vara krass. Vanligtvis brukar ju sådant avta med åldern då man blir mer självsäker osv, men för Gabriella har det gått åt andra hållet.

Det är som att hon konstant måste vissa upp hur sexuell och knullbar hon är, alltså förlåt för språket men det är ju så det är. Tycker det är sorglig att en snart 30 årig fyrabarnsmamma inte kommit längre än så i sin personliga utveckling. Liksom att hennes största tillgång är att hon är sexig. Undrar genuint hur det kommer påverka hennes dotter framöver.

Nu syftar jag på hur hon klär sig och bilderna, typ som trosbilderna med Z’s hand vid fiffin hon la ut (sjukt smakfullt liksom).
Men även hennes behov av att skriva om deras sexliv och hur mycket de ligger. Kommer tex ihåg när hon av någon anledning la ut en skärmdump på hennes menscykelapp där det var ifyllt vilka dagar de haft sex, alla fattar ju iatt hon endast skulle vissa upp att de minsann ligger dagligen så ingen fick tro något annat.

En gång frågade hon också z på stories om hur ofta de ligger så sa han ”lika ofta som vi borstar tänderna” så antagligen är det de båda som vill ha den sexbekräftelsen från följarna

Hon pratade aldrig sex när hon var ihop med f
Citera
2025-01-09, 23:15
Medlem
Citat:
En gång frågade hon också z på stories om hur ofta de ligger så sa han ”lika ofta som vi borstar tänderna” så antagligen är det de båda som vill ha den sexbekräftelsen från följarna

Hon pratade aldrig sex när hon var ihop med f

Tyvärr verkar det som att hela deras relation är uppbyggd på sex. Alltså sex är ju absolut viktigt i en romantisk relation men det ska ju inte vara det enda man har att bygga på.

När hon var ihop med F skrev hon mycket om F som person och vad de gjorde tillsammans som par osv. Med Z är det endast sex och märkliga hyllningar, man hör liksom aldrig något om han som person eller om hur de umgås ihop som par. Så det får mig att tro att deras relation egentligen är ganska ytlig och sex fokuserad. Det förklarar ju också alla märkliga sex anspelande bilder.

Det skulle ju också kunna förklara varför det verkar ha blivit rejäla problem i relationen i slutet av båda graviditeterna. Det blir nog tufft när de inte längre kan ha sex i samma utsträckning pga att hon är höggravid. För tror inte de har så mycket djup i sin relation.
Citera
2025-01-10, 12:24
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glodhatt99
Hon kanske missförstår o tror att folk glor för att hon är snygg fast de glor pga mkt märkliga utstyrslar osv.
Lägg till den märkliga sminkningen, att hon är nästan 30 år gammal och har flera barn. Klart folk hajar till och höjer på ögonbrynen.

Som andra varit inne på tidigare - tänk på de stora barnen och hur dessa bilder och inlägg kan påverka dem om ett par år. Som tonåring hade jag velat dö av skam om jag upptäckte att min mamma lagt upp tuttbilder och information om sitt sexliv för allmän beskådan.

Snart kommer väl ett snyftinlägg om att man får se ut hur man vill trots att man är mamma och att sex är naturligt när man har ett vuxet förhållande. Problemet är att resonemanget missar själva poängen. Det som folk reagerar på är att en kvinna på 30 år både klär och sminkar sig som en 20-åring och visar konstant amningsbilder när hon har fått ett nytt barn. För det andra, när vuxna människor har ett förhållande förutsätter omgivningen att man har sex med varandra. Det är inte normalt att berätta det för allmänheten och dessutom dela med sig av hur ofta man ligger med varandra.

Det jag inte förstår är hur Gabriella tidigare har sagt att hon inte vill dela med sig av lika mycket privata saker och samtidigt lägger ut bilder som nog anses som lättklädda, skriver om underlivssvamp och delar med sig av sitt sexliv. Finns det någon som förstår och som kan förklara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in