2025-01-08, 07:04
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abramsson1
Hon säger dock att hon inte har dålig självkänsla att hon tycker att hon är väldigt fin, har hon skrivit flera gr 😏🫠
Men hon höll väl på att utbilda sig till mäklare om jag inte minns fel ?

Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hon hoppade av

Precis, hon utbildade sig till mäklare men hoppade av. Vet inte hur långt hon kom med sin utbildning. Synd att hoppa av en sån grej. Vore ju en bra idé att ta upp den utbildningen igen. Bra utbildning, bra yrke och där behöver man snygga kläder och se professionell ut.
Citera
2025-01-08, 08:01
Medlem
Är det någon som nånsin har läst att hon har varit på föräldramöte?

Tänk att komma klädd som henne på ett föräldramöte.
Citera
2025-01-08, 08:11
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Okej, jag tog reda på lite mer om hennes utbildning.

Hittade att att hon pluggade på FEI och kom igenom 75% av mäklarutbildningen, men avbröt när hon blev utbränd och kräktes blod. Det blev tydligen för mycket med företag, familj, hus och studier på 220% med 2-3 kurser samtidigt. Det var i maj 2020 hon började plugga. Hon skulle vara klar sommaren 2021.

Tydligen har hon innan dess pluggat en termin på lärarprogrammet också, hon ville bli gymnasielärare. Det hoppade hon av då hon började jobba och flyttade till Göteborg.
Citera
2025-01-08, 08:18
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Är det någon som nånsin har läst att hon har varit på föräldramöte?

Tänk att komma klädd som henne på ett föräldramöte.

Var bara tvungen att googla detta då jag inte minns. Jo, hon har varit på föräldramöten, både i skolan och på förskolan.
Citera
2025-01-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Fast vad ska hon jobba med då? Vilket yrke kan man ha om man saknar utbildning, har så dålig självkänsla att man bara kan titta neråt, samt helst går runt halvnaken?

Haha så roligt uttryckt 😂
Citera
2025-01-08, 11:26
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Det är inte för att trycka ner henne som jag säger det, men tyvärr lär hon ha svårt att få något annat jobb än influencer så länge hon inte ändrar sin stil och inte gör färdigt en utbildning. Hon är snart 30 och har ingen färdig utbildning och ingen större erfarenhet av ett vanligt arbete? Titta på andra gamla bloggare, Desiree Nilsson till exempel. Hon var länge en fjortis som inte visste hur man betedde sig och enligt hennes egen utsago lever hon också med någon "diagnos", tror hon misstänkte ADHD. Nu är hennes son stor och hon har ordnat upp sig själv och sitt liv och är utbildad mäklare och det verkar gå bra för henne. Livet tar inte slut för att man skärper till sig.

G bör tagga ner sig själv, gå en riktig utbildning och skaffa ett ordentligt jobb. Annars lär hon fortsätta som influencer till hon anses för gammal för både det och att utbilda sig och skaffa arbete och erfarenhet någon annanstans. Det lär sluta med ett riktigt skitjobb annars. Visst, det är jobb det med och någon måste göra dem jobben också, men G har ändå potential att göra något mer med sig själv och sitt liv. Tråkigt att kasta bort det.
Citera
2025-01-08, 12:18
Medlem
Idag i bloggen: ”Idag ska vi äntligen till gymmet bland annat. Hur underbart!? Har längtat men det har inte blivit av mer än två gånger sedan jag födde.”

Snälla du födde för typ två veckor sen och har varit på gymmet 2 gånger. Typ 2 ggr för mycket… får panik i hela mig 😅
Citera
2025-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systerpk
Idag i bloggen: ”Idag ska vi äntligen till gymmet bland annat. Hur underbart!? Har längtat men det har inte blivit av mer än två gånger sedan jag födde.”

Snälla du födde för typ två veckor sen och har varit på gymmet 2 gånger. Typ 2 ggr för mycket… får panik i hela mig 😅

Bråttom så bråttom. Stärkande bäckenbotten- och magövningar så snabbt efteråt kan ju göra hemma.
Citera
2025-01-08, 19:24
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det är inte för att trycka ner henne som jag säger det, men tyvärr lär hon ha svårt att få något annat jobb än influencer så länge hon inte ändrar sin stil och inte gör färdigt en utbildning. Hon är snart 30 och har ingen färdig utbildning och ingen större erfarenhet av ett vanligt arbete?

G bör tagga ner sig själv, gå en riktig utbildning och skaffa ett ordentligt jobb. Annars lär hon fortsätta som influencer till hon anses för gammal för både det och att utbilda sig och skaffa arbete och erfarenhet någon annanstans. Det lär sluta med ett riktigt skitjobb annars. Visst, det är jobb det med och någon måste göra dem jobben också, men G har ändå potential att göra något mer med sig själv och sitt liv. Tråkigt att kasta bort det.
Det kommer bli svårt att hitta något arbete som matchar den nuvarande lönen och med flexibla arbetstider - även med en utbildning. Sedan får vi också komma ihåg att den tatuerade sleeven går ut över fingrarna och ses i många kretsar som job stopper.

Men jag tycker Gabriella verkar vara en person med mycket driv och jag tror att jobb i framtiden kommer att lösa sig. Vi vet heller inte om hon exempelvis har investerat pengar i fonder eller aktier eller om hon har några andra tillgångar utöver huset.

Citat:
Ursprungligen postat av systerpk

Märkligt att ta med sig sin nyfödda till gymmet samtidigt som hon är rädd att han ska få RS virus. Förstår heller inte varför man vill ta med sig så pass små barn till gymmet. Personligen vill jag träna ifred och fokusera på mitt, men vi är ju alla olika.

Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Bråttom så bråttom. Stärkande bäckenbotten- och magövningar så snabbt efteråt kan ju göra hemma.
Troligtvis svårt att göra när Kenzo är hemma eftersom han verkar vara extremt klängig och behöver mycket uppmärksamhet.
Citera
2025-01-08, 20:46
Medlem
Citat:
Alltså, hon är snart 30 och har levt som "vuxen" sen hon var nästan 16, och har 4 barn, varit förälder rätt länge. Borde förstått för länge sen vad som inte passar sig. Men ja, det är ju bara att hoppas att hon inser det och kanske inte byter stil totalt, men lite mer påklätt och passande och förstår hennes egna beteende och vad det ger för signaler.

Det är ju just det, att eftersom
Hon
Fick barn så ungt så har hon missat den galna tonårsperioden som
Många har
Citera
2025-01-08, 20:47
Medlem
Citat:
Okej, jag tog reda på lite mer om hennes utbildning.

Hittade att att hon pluggade på FEI och kom igenom 75% av mäklarutbildningen, men avbröt när hon blev utbränd och kräktes blod. Det blev tydligen för mycket med företag, familj, hus och studier på 220% med 2-3 kurser samtidigt. Det var i maj 2020 hon började plugga. Hon skulle vara klar sommaren 2021.

Tydligen har hon innan dess pluggat en termin på lärarprogrammet också, hon ville bli gymnasielärare. Det hoppade hon av då hon började jobba och flyttade till Göteborg.

Varför flyttade dem till Gbg?
Citera
2025-01-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Varför flyttade dem till Gbg?

Gabriella jobbade på ett telemarketing företag i ume och gjorde bort sig på jobbet på ett liknande sätt som hon gjorde bort sig när hon försökte ligga med sin kompis man när kompisen var bortrest. Hon sa på grund av det hastigt upp sig från jobbet och flyttade med F till Göteborg utan att ens ha ett boende att flytta till. Helt hysteriskt och impulsivt. Hon har sedan romantiserat flytten till Göteborg med att hon är sååå ”spontan”…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in