2025-01-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag har inte sett en enda chattlogg där fiskaren utger sig för att vara 18 för att sedan ändra sig till 14, att fiskaren registrerar sig på sidan som 18 eftersom att det är den lägsta ålder som går att registrera är en annan sak
Har du läst någon chattlogg där detta har skett så upplys mig gärna så får jag kolla igenom den och återkomma

Skriver någon att denne är 14 år så måste man ju naturligtvis lita på det och inte riskera agera sexuellt mot ett barn, i en sådan situation så hade jag naturligtvis köpt det rakt av

Hur menar du att registrera sig på en sida som 18 inte är samma sak som att utge sig för att vara 18?

Så nån random stranger på internet utger sig först för att vara 18 för att sedan ändra sig till 14 och 11 månader och då litar du rakt av personen menar du?

Förklara nu varför du kan vara synsk men inte gäddorna?
Citera
2025-01-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Jo din mupp, det är helt jävla okej att göra det! Det Dumpen gör för Sverige är värt många, många miljoner i skattepengar. Skattepengar som egentligen hade gått till polisen, rättsväsendet och media, men dom använder våra skattemedel till annat.

Kan du ge exempel på när Dumpen "Uppmana människor att begå övergrepp på verkliga barn"?

Enda negativa jag har emot dom är att dom är "likgiltiga när pedofilerna begår självmord". Dom borde i stället fira och återpublicera deras napp.

Dom uppmanade en gädda att begå övergrepp på sitt barns klasskamrat men de räknades visst inte eftersom hen var ny på jobbet.
Citera
2025-01-09, 20:21
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Hur menar du att registrera sig på en sida som 18 inte är samma sak som att utge sig för att vara 18?

Så nån random stranger på internet utger sig först för att vara 18 för att sedan ändra sig till 14 och 11 månader och då litar du rakt av personen menar du?

Skulle inte du lita på någon som ändrade sin ålder till 14 år och 11 månader?
Citera
2025-01-09, 20:24
Medlem
Citat:
Dom uppmanade en gädda att begå övergrepp på sitt barns klasskamrat men de räknades visst inte eftersom hen var ny på jobbet.

Okej. Så Dumpen är dom onda här, inte pedofilerna. OKAAAAAY. Got it.
Citera
2025-01-09, 20:24
Medlem
Citat:

Dom skriv 13 lr 14 bland det första dom gör i chatten, någe annat har dom int skrivit
Sen kan det stå va fan som helst i övrigt men he spelar ingen roll

Ja måst ju de såklart, och även om det skulle finnas någon anledning att misstro personen så är det ju ingen ja har nå större intresse av o skriv till
Citera
2025-01-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är ingen som försvarar deras handlingar. Det finns emellertid vissa som anser följande:
Bara för att gäddorna betett sig vidrigt, är det inte ok att:
- Säga att pengar går till barn, bränna de på annat och dessutom inte skatta för de.
- Skyffla över människor till det man vet är bluffvård för att sedan få ta del av vinsten.
- Uppmana människor att begå övergrepp på verkliga barn
- Hånskratta åt desperata anhöriga som vädjar om hjälp.
- Likgiltigt skaka på axlarna åt ett stort antal självmord.

Jag kan fortsätta..

Tänk att det ska vara så förbannat svårt att förstå att man kan vara kritisk till dumpen utan att vara FÖR pedofili eller vara FÖR att gäddor ska få härja fritt...

Jag håller med om det mesta folk verkar dock ha lite problem med läsförståelse på mina tidigare inlägg.

Jag tycker det är rätt åt pedofilerna att bli uthängda men metoderna som dumpen använder och hur hela dumpen gör med pengar och liknande är fel.

Att pedofiler tar livet av sig lever jag gott med vetskapen om men allt det andra som du nämner håller jag med om är sorgligt.
Citera
2025-01-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Skulle inte du lita på någon som ändrade sin ålder till 14 år och 11 månader?

Är du Bertils vita riddare helt plötsligt?

Jag är inte generation boomer så jag förutsätter att alla ljuger på internet, vilket tant också borde göra så hon inte blir blåst på sina besparingar av scammers. Oh wait..
Citera
2025-01-09, 20:30
Medlem
Citat:
Dom skriv 13 lr 14 bland det första dom gör i chatten, någe annat har dom int skrivit
Sen kan det stå va fan som helst i övrigt men he spelar ingen roll

Ja måst ju de såklart, och även om det skulle finnas någon anledning att misstro personen så är det ju ingen ja har nå större intresse av o skriv till

Det är intressant att du börjar skriva på nått sätt som liknar norrländska när du blir irriterad.

Om någon registrerar sig som 18 år på en site för 18+ är det inte enligt dig att utge sig för att vara 18?

Då lille bertil så är du naiv.

Varför får du vara synsk men inte gäddorna?
Citera
2025-01-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Klart jag har men kan fortfarande inte få in i min hjärna att folk försvar dessa individer helt sjukt.

Du tror alltså att det inte stämmer att dessa personer har chattat sexuellt med vad de tror är barn och stämt träff? Du menar alltså att det är ett påhitt ifrån dumpen?

Visst, det går kanske hitta ett fåtal inlägg i tråden där vissa individer de facto försvarar gäddorna men den absoluta majoriteten av inläggen kritiserar ju dumpens tillvägagångssätt och allt vad det innebär, det måste man kunna skilja på.

De individer som faktiskt är farliga för barn är i majoriteten av fallen personer i barnens närhet, vänner, bekanta, och i vissa fall även föräldrar och släkt. De som huserar på internet och som utgör den största faran, särskilt när det gäller den åldersgrupp dumpen riktar in sig på, är de som ofta utger sig för att vara jämnåriga eller som får barnen att göra saker mot sin vilja via utpressning. Dessa utgör en väldigt liten del av dumpens gäddregister.

Så därför är det extremt tveksamt om dumpen med sitt tillvägagångssätt överhuvudtaget räddar fler barn än de stjälper då man även måste ta i beaktning hur gäddornas familjer och barn påverkas av uthängningarna, det är definitivt ingen liten siffra det handlar om och detta handlar om verkliga barn, inte fiktiva och i många fall orealistiska scenarion.

Lägg sedan till det faktum att flera organisationer och individer som faktiskt på riktigt gör nytta för verkliga utsatta barn tar avstånd från och kritiserar dumpens metoder. Dumpen har ingen utbildad personal och använder som sagt väldigt tveksamma tillvägagångssätt. De gånger som dumpen faktiskt lyckas hitta individer som på riktigt är farliga för barn så utsätts dessa för en stigmatisering utan dess like, vilket man kan förstå att en del kan tycka är rättvist. Problemet är att barnrättsorganisationer och experter i de här frågorna menar att den graden av stigmatisering är väldigt problematisk av två anledningar.

Dels så menar man att de på grund av detta blir mindre benägna till att söka hjälp och dels så kan det göra att de faktiskt blir farligare för barn än vad de tidigare var. Dels för att de inte vill söka hjälp och dels för att de förlorar alla sociala skyddsnät och når botten. Jag tror de flesta kan räkna ut att sådana individer kan fatta väldigt dåliga beslut.

Detta var det som gjorde att jag ganska tidigt tog avstånd från dumpen som organisation men nu de senaste månaderna så har ju mängder av andra saker framkommit som gör att kritikerna fått ännu mer vatten på sin kvarn; samarbetet med Impulskollen, påståenden om utpressning, alla självmord, kritik från rättsväsendet, kommande rättegångar, hur fiskarna mer eller mindre groomar utvecklingsstörda, missbrukare och personer med psykisk ohälsa. Som sagt, det är nog mer märkligt nu att vissa fortfarande inte kritiserar dumpen.
Citera
2025-01-09, 20:35
Medlem
Citat:
Det är intressant att du börjar skriva på nått sätt som liknar norrländska när du blir irriterad.

Om någon registrerar sig som 18 år på en site för 18+ är det inte enligt dig att utge sig för att vara 18?

Då lille bertil så är du naiv.

Varför får du vara synsk men inte gäddorna?

Skriv personen att hen e 14 så måst man ju utgå från det oavsett va som står på personens profil o de e int o va synsk
Citera
2025-01-09, 20:49
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Sjukt att folk fortsätter att försvara Dumpen. Vid det här laget måste även de som anser att idén med Dumpen är fantastik inse att de som driver Dumpen inte är rätt personer för jobbet?

Tyvärr klarar många inte av att ändra åsikt om något då det tydligen innebär att man erkänner att man hade fel (trots att så inte behöver vara fallet). Det är ungefär som folk som utsätts för romansbedrägerier/negeriabrev, de fortsätter att leva i förnekelse och kasta pengar på bedragarna så länge de kan då det är för svårt att acceptera att man har blivit lurad.
Citera
2025-01-09, 20:50
Medlem
Citat:
Skriv personen att hen e 14 så måst man ju utgå från det oavsett va som står på personens profil o de e int o va synsk

Så om personen först utger sig för att vara 18+ för att sen säga att dom är 14 så måste man tro på att dom är 14? Du hör hur dumt de låter hoppas jag, därav norrländskan?

Nej de synska gällde att enligt dig "gäddorna kan inte avgöra vem som är fiktiv och inte för dom Ä INT SYNSK".
Men du är alltså synsk eftersom du kan säga vad gäddorna tänker?

Varför kan du va synsk men inte gäddorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in