2025-01-09, 18:40
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nån som handlar där beskriver BO som mycket snäll och hjälpsam om det är hon de tror.

Angående det du skrev så är det så typiskt att såna här så kallat galna människor alltid väljer fysiskt svagare personer att kniva eller klubba ner. De går så gott som aldrig på en stor stark ung man…
Alltid äldre personer, medelålders kvinnor eller barn.
”Rösterna i huvudet” säger aldrig åt dem att randomly gå på 2-meters anabola-Johnny eller elitboxar-Ali.

Du har rätt alla sådana vansinnesdåd utförs mot kvinnor och barn.
Men även en stark man hade fått svårt att värja sig om han plötsligt höggs i magen eller halsen.
Citera
2025-01-09, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det kan tyckas så, utifrån ett rationellt tankesätt. Men definitionen av ett så kallat vansinnesmord är när en koppling saknas och mordet sker till synes impulsivt. Precis som i Märsta-fallet så sker det i GMs närområde, då han stryker runt där dagligen, och meningen verkar inte heller här vara att komma undan efter dådet, utan snarare att åka fast. Åtminstone verkar dom båda dela en uppgiven likgiltighet.

Så det här verkar vara ännu en impulsiv handling i gärningsmannens närområde, utförd av en patetisk ursäkt till människa.

Jag är också rätt övertygad om att varken GMs eller BOs religionstillhörighet spelar någon roll - annat än att han tar ut sig på en för honom uppenbart svag människa som samtidigt är motsatt honom. Han skulle nog inte ha huggit ihjäl en okänd kvinna från sin egna kulturella sfär på det här viset, precis som i Märsta-fallet.

Jag tror inte att det rör sig om ett vansinnesdåd eller en impulsiv handling, men jag håller med om att religion inte haft någon som helst betydelse för motivet. Vad gäller närheten mellan bo:s och gm:s bostäder, låg familjen Tiwaris förra bostad 13 minuters bilfärd ifrån bo. M.a.o. har bo och gm under många år båda bott inom en radie av 10-13 minuters bilfärd ifrån varandra. Jag tror det kan ha betydelse, eftersom jag tror att det rör sig om en överlagd handling.
Citera
2025-01-09, 18:43
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Jag tror inte att det rör sig om ett vansinnesdåd eller en impulsiv handling, men jag håller med om att religion inte haft någon som helst betydelse för motivet. Vad gäller närheten mellan bo:s och gm:s bostäder, låg familjen Tiwaris förra bostad 13 minuters bilfärd ifrån bo. M.a.o. har bo och gm under många år båda bott inom en radie av 10-13 minuters bilfärd ifrån varandra. Jag tror det kan ha betydelse, eftersom jag tror att det rör sig om en överlagd handling.

Han bar kniv men trädgårdsarbetare brukar ha kniv på sig.
Citera
2025-01-09, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daggmar
På svt sa hans advokat att han led av grav psykiskt sjukdom sedan flera år, vem har ansvar för att dessa går lösa i samhället ?
Den läkare som skrev ut honom efter tidigare behandlingar ?

Patient läggs in på psyket: Medicinering. Sömn. Mat. Rutiner. Lugn och ro. Personal som försöker vara hyggliga och snälla och ger omvårdnad. Förbättring! Permissioner på försök men då vet ju å andra sidan patienten att hen kommer tillbaka till avdelningen som många ser som en trygghet. När patenten skrivs ut kanske hen har en nersliten skitig lägenhet någonstans. Kanske ingen familj. Inga vänner. Inga pengar. Ingen mat i kylen. Inget socialt sammanhang. Kanske ett boendestöd som kommer nån gång i veckan? Hur kul är det livet på en skala och hur bra är det för det fortsatta måendet? Då brukar det i bästa fall bli en ny vända till psyket eller till en polisstation om de har skadat någon på vägen. Och en ny psykiatriker gör en ny bedömning av personens aktuella psykiska tillstånd. Och så går det runt runt runt på det sättet. Ofta.
Senast redigerad av Kvartalet2023 2025-01-09 kl. 18:52.
Citera
2025-01-09, 19:06
Medlem
Masmos avatar
Citat:

Det är inte konstigt att offret blir någon som både bor och jobbar i GMs närhet. Chansen att de springer in i varandra ökar då, och chansen att du blir offer ökar. Inte svårare än så.

Hade de känt varandra hade de noterat varandra, BO hade hälsat eller åtminstone lagt märke till honom. Det gjorde hon inte.

Du kommer långt i tätbefolkade städer med bil på kort tid. Det är inte som uppe i Norrland.

Edit: Jag funderar också på varför BO stod i den hyllan hon stod i, det kändes som hon "låtsades" stå där. Såg inte att hon packade upp något eller liknande. Kanske är ryktet om att vakterna bett henne hålla span sanna.
Senast redigerad av Masmo 2025-01-09 kl. 19:09.
Citera
2025-01-09, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Det är inte konstigt att offret blir någon som både bor och jobbar i GMs närhet. Chansen att de springer in i varandra ökar då, och chansen att du blir offer ökar. Inte svårare än så.

Hade de känt varandra hade de noterat varandra, BO hade hälsat eller åtminstone lagt märke till honom. Det gjorde hon inte.

Du kommer långt i tätbefolkade städer med bil på kort tid. Det är inte som uppe i Norrland.

Edit: Jag funderar också på varför BO stod i den hyllan hon stod i, det kändes som hon "låtsades" stå där. Såg inte att hon packade upp något eller liknande. Kanske är ryktet om att vakterna bett henne hålla span sanna.

Det är inte konstigt under förutsättning, att man utgår ifrån att gm slumpvis valde ut sitt offer. Det tror inte jag personligen på. Jag tror att det finns någon koppling dem emellan.

Jag vet inte när, var och hur du menar att bo inte lade märke till gm. Om du menar stillbilden ifrån övervakningskameran på gm och bo i butiken, bidrar den, i mitt tycke, till att göra den här historien så märklig. Bilden verkar tillrättalagd för publicering i media, för att ge en viss känslomässig reaktion hos läsaren. Det ges ingen kontext till bilden. Vad skedde före och efter, osv? Det är därför jag misstror historien. Men du kanske har sett andra bilder, som förklarar mer

Nej, jag vet att Tumba inte är som i Norrland 😁, men jag vidhåller att det är slående att de båda bott inom en 13 minutersradie under många år.
Citera
2025-01-09, 19:44
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Det är inte konstigt under förutsättning, att man utgår ifrån att gm slumpvis valde ut sitt offer. Det tror inte jag personligen på. Jag tror att det finns någon koppling dem emellan.

Jag vet inte när, var och hur du menar att bo inte lade märke till gm. Om du menar stillbilden ifrån övervakningskameran på gm och bo i butiken, bidrar den, i mitt tycke, till att göra den här historien så märklig. Bilden verkar tillrättalagd för publicering i media, för att ge en viss känslomässig reaktion hos läsaren. Det ges ingen kontext till bilden. Vad skedde före och efter, osv? Det är därför jag misstror historien. Men du kanske har sett andra bilder, som förklarar mer

Nej, jag vet att Tumba inte är som i Norrland 😁, men jag vidhåller att det är slående att de båda bott inom en 13 minutersradie under många år.

Det är inte slående alls, jag har tydligen bott inom en 2 minuters och nu 15 minuters radie till GM. Det säger ingenting, och jag bor inte ens i Tumba. Har aldrig sett GM heller.

Hade GM velat döda henne hade han väl bara åkt hem till henne och stuckit ner henne vid dörren? Varför åka ända bort till hennes jobb och försöka hitta henne i någon av gångarna och sen försöka hugga henne där? Känns så sjukt märkligt. Han skulle ha varit djupt deprimerad också. Att lyckas utföra ett sånt här genomtänkt dåd i det tillståndet låter ännu mer osannolikt. Men på något sätt lyckades han leta upp henne utan att hon skulle ha lagt märke till honom och knivhugga henne till döds. Nej, det hände inte.
Citera
2025-01-09, 19:49
Medlem
cerns avatar
Trodde det var No Life Matters-gänget som var i farten igen, Man blir fan aldrig förvånad av hur Sverige ser ut ändå.

Tänk hur många sånna psycho invandrare som finns i Sverige jisses
Citera
2025-01-09, 19:50
Medlem
Citat:
Familjen Tiwari sålde sin förra villa på 98 m2 för ca 4 790.000 kr (dagens värde) och köpte en villa, som är nästan 3 miljoner kr dyrare och dubbelt så stor. 2020 ökande pappans AB:s omsättning med ca 6 miljoner kr, från 9 till 15 miljoner kr, där omsättningen har legat sedan dess. Beaktas familjen Tiwaris alla enskilda firmor, bör familjen ha en gemensam total förmögenhet på närmare 30 miljoner kr. Man kan undra på vilken grund de fick asyl i Sverige.

Pappans revisor sitter i fyra bolagsstyrelser, varav tre går med förlust.

Intressant, vad för typ av verksamhet? bransch?
Citera
2025-01-09, 19:50
Medlem
Orgelnistens avatar
MGM

LinkedIn
Senast redigerad av Orgelnisten 2025-01-09 kl. 19:56.
Citera
2025-01-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Alltid kvinnor som attackeras av dessa psyksjuka män.

Sannerligen. Hoppas samhället tar mer allvar på dessa framtida knivdårar. Fler borde låsas in.
Citera
2025-01-09, 20:03
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
MGM

LinkedIn

du måste vara först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera