Citat:
Ursprungligen postat av
Masmo
Det är inte konstigt att offret blir någon som både bor och jobbar i GMs närhet. Chansen att de springer in i varandra ökar då, och chansen att du blir offer ökar. Inte svårare än så.
Hade de känt varandra hade de noterat varandra, BO hade hälsat eller åtminstone lagt märke till honom. Det gjorde hon inte.
Du kommer långt i tätbefolkade städer med bil på kort tid. Det är inte som uppe i Norrland.
Edit: Jag funderar också på varför BO stod i den hyllan hon stod i, det kändes som hon "låtsades" stå där. Såg inte att hon packade upp något eller liknande. Kanske är ryktet om att vakterna bett henne hålla span sanna.
Det är inte konstigt under förutsättning, att man utgår ifrån att gm slumpvis valde ut sitt offer. Det tror inte jag personligen på. Jag tror att det finns någon koppling dem emellan.
Jag vet inte när, var och hur du menar att bo inte lade märke till gm. Om du menar stillbilden ifrån övervakningskameran på gm och bo i butiken, bidrar den, i mitt tycke, till att göra den här historien så märklig. Bilden verkar tillrättalagd för publicering i media, för att ge en viss känslomässig reaktion hos läsaren. Det ges ingen kontext till bilden. Vad skedde före och efter, osv? Det är därför jag misstror historien. Men du kanske har sett andra bilder, som förklarar mer
Nej, jag vet att Tumba inte är som i Norrland 😁, men jag vidhåller att det är slående att de båda bott inom en 13 minutersradie under många år.