2025-01-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
så himla bra skrivet , är bara tragiskt och göra ont att läsa 🥺❤️

Och som vanligt gör folk en egen tolkning av det som skrivs bara tröttsamt att se .

Blir oerhört ledsen och känner så med Andreas och hans fam då jag personligen vet att A gör allt för att få till ett umgänge med sin dotter som N har lyckats förstöra på bara några sek

Då man medvetet har sett till att stå som ensam vårdnadshavare och att se till att Sitt barn står utan pappa fortfarande fader okänd på C .
Så detta med att allt ska vara klart är rent skitsnack .

Allt detta är bara egoistiskt och elakt för att till fredställa sina egna behov och utföra nån slags makt genom att måla upp Andreas till ett monster och skitstövel pga Ns lögner

Tack för att du förtydligar vissa saker🙏 (något du skrev i annat inlägg om hur C kan gå tillväga när hon kommer söka sin pappa, vilket hon kommer göra förr eller senare, men svarar här om det är ok?).
Luften gick lite ur mig för några veckor sedan med allt som pågick här och med sekten H irl orkade inte upprepa mig och skriva när allt man skriver förvrängs eller tas ur sitt sammangang, "cherrypicking". Instämmer verkligen och som så många säger, du skriver bra. Håller med, allt är välplanerat från start, sedan vänder de det mot A på ett mycket tarvligt vis.

Precis som du, anser jag att Chiara är prioritering alla dagar i veckan och kan bry mig mindre om de "vuxna" egoisterna N k& J främst. Hon har rätt till 2 föräldrar och 2 familjer. Som så många säger, C kommer inte få veta den verkliga sanningen om vad som VERKLIGEN hände och vem hennes pappa är från familjen H. Lider också med A och hans familj😔 det är hjärtekrossande💔. Vidrigt att en familj får bete sig så, hur är det ens möjligt 2025?!?
Tacksam att du orkat och orkar skriva 🙏 ❤️ Även ni andra som orkar hålla sidan vid liv, så den inte tystnar och deras lögner kan leva vidare oemotsagda!

#teamChiarasRättigheter
2025-01-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
& då kan man få ställa sig frågan:
Varför har inte N uppgett A som Pappa till C om hon nu är så säker på att det är han som är C biologiska pappa?

Exakt!!!🫶
2025-01-09, 18:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Vet inte varför hon inte gjorde det dom två första veckorna. Vet du?
Nu ligger ju ärendet hos nämnden och dom har som jag skrivit gett honom möjlighet att bekräfta. Vilket han inte vill.
Nämnden har samtalat med många olika personer i bådas närhet ink dom själva Även med barnmorskan hon födde hos och där hon gick under tiden hon var gravid.
Du kan aldrig få till ett umgänge om du inte vill bekräfta. Det säger ju sig själv.
Vänta lite nu , så du påstår att Barnmorskan som förlöste Nicci har lämnat in uppgifter kring A ?

Hade hon samma Barnmorskan på förlossningen som MvC .

Och hur kan Barnmorskan som var med på förlossningen uttrycka sig om A . Har då aldrig hört att vi har fått lämna uppgifter i så kallad faderskaps utredning.

För alla uppgifter vi lämnar in är till skatteverket inget annat därifrån hämtar soc uppgifter

Ända gången vi kan gå in är om det ligger ett brott bakom vilket det inte gör i As fall

Det är inget brott att ej skriva på något om man ej är säker .
Däremot så har mamman skyldighet att lämna in uppgifter till skatteverket vilket N uppenbarligen inte gjort .

Och kom inte nu säg att dom var tvungna att hämta uppgifter därifrån pga att pappan i detta fall A inte var med vi vet ju inte om valet var självvalt el att det faktiskt var så att mamman i detta fall N inte ville att pappan ska vara med
För vi får inte i frågasätta någons val

Vi kan heller inte bara gå på Ns ord om vi ej träffat A

Sen vet jag att dom hämtar in uppgifter från andra myndigheter. och det är inte bara från Ns håll utan bådas håll .
Och att man inte lyssnar på enskild individ utan både Andreas & Nicci måste komma till tals
Senast redigerad av Millan75 2025-01-09 kl. 18:23.
2025-01-09, 18:23
Medlem
Citat:
Vänta lite nu , så du påstår att Barnmorskan som förlöste Nicci har lämnat in uppgifter kring A ?

Hade hon samma Barnmorskan på förlossningen som MvC .

Och hur kan Barnmorskan som var med på förlossningen uttrycka sig om A . Har då aldrig hört att vi har fått lämna uppgifter i så kallad faderskaps utredning.

För alla uppgifter vi lämnar in är till skatteverket inget annat därifrån hämtar soc uppgifter

Ända gången vi kan gå in är om det ligger ett brott bakom vilket det inte gör i As fall

Det är inget brott att ej skriva på något om man ej är säker .
Däremot så har mamman skyldighet att lämna in uppgifter till skatteverket vilket N uppenbarligen inte gjort .

Och kom inte nu säg att dom var tvungna att hämta uppgifter därifrån pga att pappan i detta fall A inte var med vi vet ju inte om valet var självvalt el att det faktiskt var så att mamman i detta fall N inte ville att pappan ska vara med
För vi får inte i frågasätta någons val

Vi kan heller inte bara gå på Ns ord om vi ej träffat A

Sen vet jag att dom hämtar in uppgifter och det är inte bara från Ns håll utan bådas håll .
Och att man inte lyssnar på enskild individ utan både Andreas & Nicci måste komma till tals
Att du inte vet vilken typ av uppgifter som lämnas ger ju en ganska tydlig signal om att du inte är barnmorska. Det är inte uppgifter om A som person som lämnas.
2025-01-09, 18:30
Avstängd
Citat:
Att du inte vet vilken typ av uppgifter som lämnas ger ju en ganska tydlig signal om att du inte är barnmorska. Det är inte uppgifter om A som person som lämnas.
Kan ha missuppfattat det jag läste och tolka ! Men som jag tolka det så skrev du att man hämtat in uppgifter i från Barnmorskan? Då skrev jag dom uppgifter vi lämnar in är endast tid datum och klockslag när barnet är fött inklusive namn på barn och mor inget annat . Så undra vem som inte har koll här
2025-01-09, 18:33
Avstängd
Citat:
Tror nog du borde formulera dej bättre
Och så kan du kolla vad Millan75 faktiskt skriver .
2025-01-09, 18:34
Medlem
Citat:
Kan ha missuppfattat det jag läste och tolka ! Men som jag tolka det så skrev du att man hämtat in uppgifter i från Barnmorskan? Då skrev jag dom uppgifter vi lämnar in är endast tid datum och klockslag när barnet är fött inklusive namn på barn och mor inget annat . Så undra vem som inte har koll här
Vet inte hur du uppfattade det men det du skriver att ni lämnar in har inget med att få fram eller utesluta en fader.
Det är andra uppgifter som du mycket väl borde veta om du är barnmorska.
2025-01-09, 18:44
Avstängd
Citat:
Vet inte hur du uppfattade det men det du skriver att ni lämnar in har inget med att få fram eller utesluta en fader.
Det är andra uppgifter som du mycket väl borde veta om du är barnmorska.
Du som påstås veta allt hur saker och ting går till kan ju tala om det för oss andra som inte vet .

Tror nog Millan har full koll på läget , men det är ju så med dej så fort du blir ifrågasatt så går du på personangrepp genom att skriva att vi ej kan nånting eller inte fattar något.

Så nu när jag vill ha svar på detta kan du väl förklara så vi får slut på onödigt tjafs och trams här inne och inte återkomma till detta döläge hela tiden
2025-01-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Du som påstås veta allt hur saker och ting går till kan ju tala om det för oss andra som inte vet .

Tror nog Millan har full koll på läget , men det är ju så med dej så fort du blir ifrågasatt så går du på personangrepp genom att skriva att vi ej kan nånting eller inte fattar något.

Så nu när jag vill ha svar på detta kan du väl förklara så vi får slut på onödigt tjafs och trams här inne och inte återkomma till detta döläge hela tiden
Eftersom det ifrågasattes vad jag skrev så kompletterade jag med info om vilka som kommer till tals i en utredning. Alla underlag tillsammans har lett fram till att man kunnat ge A möjligheten att bekräfta.
Vad är problemet med det?
Hur tror du själv han har fått möjligheten att bekräfta?
Antyder du att det bara är jag som har koll? Eller vad menar du?
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-09 kl. 18:59.
2025-01-09, 19:01
Avstängd
Citat:
Eftersom det ifrågasattes vad jag skrev så kompletterade jag med info om vilka som kommer till tals i en utredning. Alla underlag tillsammans har lett fram till att man kunnat ge A möjligheten att bekräfta.
Vad är problemet med det?
Ok , så du menar att allt detta har man fått fram trots att N lämnat in papper enligt dej för mig vetligen så har hon fortfarande inte lämnat in något som bekräftar på att Andreas är pappan. Och så länge det ej kommer in uppgifter om det så för halas hela processen .
Du kan ju oxå fråga dej varför hon inte kom till dom möten hon var bokad till utan valde att fly till Spanien 🤔
2025-01-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Ok , så du menar att allt detta har man fått fram trots att N lämnat in papper enligt dej för mig vetligen så har hon fortfarande inte lämnat in något som bekräftar på att Andreas är pappan. Och så länge det ej kommer in uppgifter om det så för halas hela processen .
Du kan ju oxå fråga dej varför hon inte kom till dom möten hon var bokad till utan valde att fly till Spanien 🤔
Jag menar inget annat än det jag har skrivit. Jag skriver ju hur dom kommit fram till hur dom har kunnat ge A möjlighet att bekräfta.
Din första mening förstår jag inte överhuvudtaget.
Det vi är överens om är att det förhalas. Dock inte om av vem.
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-09 kl. 19:07.
2025-01-09, 19:08
Medlem
Knepigt de där för för månader sen lät de ”N har visst sagt att det är A som är pappan.” Olika historier varje gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in