2025-01-03, 16:57
Medlem
Tibertiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
du kan använda windows 10 till 14 oktober 2025, sen får man inga säkerthets uppdateringar

tack för info om datumet
hade för mig det var oktober i år.

har tänkt lägga in win11 då win10 slutar få uppdateringar och hoppas att det är mindre strul generellt då.

Win10 fungerar otroligt bra just nu. Synd att det skall släckas ner så fort det fungerar som det ska.
Citera
2025-01-03, 18:17
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibertius
tack för info om datumet
hade för mig det var oktober i år.

har tänkt lägga in win11 då win10 slutar få uppdateringar och hoppas att det är mindre strul generellt då.

Win10 fungerar otroligt bra just nu. Synd att det skall släckas ner så fort det fungerar som det ska.
ingen fara
Citera
2025-01-09, 16:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
någon som vet när nästa stora uppdatering kommer?

Det kommer en del redan nu i Februari som kan intressera: https://www.windowslatest.com/2025/01/07/windows-11-24h2-to-get-new-features-in-february-whats-coming/
Citera
2025-01-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det kommer en del redan nu i Februari som kan intressera: https://www.windowslatest.com/2025/01/07/windows-11-24h2-to-get-new-features-in-february-whats-coming/
Ser inget som kommer påverka min dagliga användning positivt, och därmed inte ändra min uppfattning om Win 11.
Citera
2025-01-09, 17:23
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
vilket datum blir det då?
Citera
2025-01-09, 17:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
vilket datum blir det då?

Som jag nämde förut, 2:dra Tisdagen varje månad. Så - räkna
Citera
2025-01-09, 17:33
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Som jag nämde förut, 2:dra Tisdagen varje månad. Så - räkna
okej
Citera
2025-01-09, 17:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Ser inget som kommer påverka min dagliga användning positivt, och därmed inte ändra min uppfattning om Win 11.

Själv har jag backat från 24H2 till 23H2 för att slippa 24H2-katastrofen. Ibland blir man sugen på att prova W 10 - igen. Sist jag körde det så flöt det så smidigt och jag erfor ett lugn ifrån datorn hela tiden. W 11 är mer oroligt, oharmoniskt.
Citera
2025-01-09, 17:37
Medlem
1FFs avatar
Citat:
okej

.
Citera
2025-01-10, 12:12
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Själv har jag backat från 24H2 till 23H2 för att slippa 24H2-katastrofen. Ibland blir man sugen på att prova W 10 - igen. Sist jag körde det så flöt det så smidigt och jag erfor ett lugn ifrån datorn hela tiden. W 11 är mer oroligt, oharmoniskt.

Jag kan inte påstå att jag delar denna upplevelse, men så använder jag inga suspekta fejk-program för att "trimma", "optimera", "blockera windows updates", uppdatera drivrutiner, "debloata" Windows, dvs. jag använder helt enkelt inte något av alla de suspekta programvaror som du flitigt gör reklam för!

En ren och korrekt installerad Windows 11 (oavsett version) lirar på helt utan konstigheter, felmeddelanden, blåskärmar, hackanden etc.

Min gissning är att du, med alla de program du flitigt gör reklam för, har förstört din Windows..
Och då du använt programvaror för att justera saker som normala (begåvade) människor gör via Windows gränssnitt, så är jag, utan minsta tvekan, hundra procent söker på att dina problem orsakas av de program som du annonserar ut här på flashback..

Skippa användandet av dina , så kommer din dator att flyta på som smör i en varm stekpanna (helt utan friktion).
Citera
2025-01-10, 14:38
Medlem
"En ren och korrekt installerad Windows 11 (oavsett version) lirar på helt utan konstigheter, felmeddelanden, blåskärmar, hackanden etc."

Så upplever jag det med..
Det var bara några småsaker som jag återgick till, som ljud t ex..
Så det lirar på utan problem nu !
Vet inte vad andra sysslar med som har större problem..
Citera
2025-01-10, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Skippa användandet av dina , så kommer din dator att flyta på som smör i en varm stekpanna (helt utan friktion).
Inte att döma av de många Windowsforum där massor med problem med nyuppdaterade Windows 11 rapporteras av vanligt folk (och företag) som inte använder div "program".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in