Vilken soppa det blev då jag skulle installera Win11 24H2
Fick först inte välja Home eller Pro så den installarade Home så klart då ei.cfg filen saknades.
Ok tänkte jag och lade till ei.cfg men då fungerade det inte heller.
Då var jag tvungen att ytterligare lägga till en key fil i sources mappen på installationsstickan med en "generisk" nyckel som används enbart under installationen för att windows sedan skall kunna gå online och aktivera med originalnyckeln som är helt ok och fungerat felfritt i 23H2.
Detta är inget jag behövt göra förut med originalisos från M$.
Den metoden fungerade en gång och nästa gång klagade installationen i första skedet innan man väljer partitioner med mera på att den genriska installationsnyckeln var ogiltig. Gjorde om stickan helt med rufus från originaliso från M$ som jag gjorde tidigare också.
Då väljer den att gå förbri nyckelsteget igen men kraschar slumpmässigt under filkopieringen och ger "Installationen misslyckades". Jahapp tänkte jag och tog ytterligare en ny usb sticka och använde och gjorde samma. Installationerna bara kraschar slumpmässigt under filkopiering och vägrar installera.
Tröttnade då och lade in Win10 så länge från samma sticka med ei.cfg för att få Pro version med mera och allt fungerade perfekt och nu kör jag på Win10 så länge då jag blev less efter ett antal timmars meckande.
Skulle inte rekommendera någon att lägga in Win11 24H2 det verkar vara mycket som inte står rätt till.
Sitt lugnt i båten gott folk