2024-12-13, 16:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Är det någon som har upplevt problem med ljudet, att det plötsligt ÖKAR rejält i volym t ex på tuben när man ändrar sida eller när man är inne och lirar på en spadersida ?
Ska man försöka gå tillbaka med ljudprogrammet ?
Jag har 6.0.9273.1 realtek high def audio..
Det var ju perfekt innan 24h2..

Anänder du en DAC eller liknande för ljudet?

Vilket bygge är du på av 24H2?
Citera
2024-12-15, 17:11
Medlem
DragforADHDs avatar
någon som vet när nästa stora uppdatering kommer?
Citera
2024-12-15, 17:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
någon som vet när nästa stora uppdatering kommer?

Om ett år!

Lite läsning: https://learn.microsoft.com/en-us/windows/deployment/update/release-cycle

I övrigt så är det bara vanliga uppdateringar, även om en del kan innehålla mycket.
Så vitt jag vet så är det inget speciellt planerat från Ms gällande 24H2 eller i övrigt. Så vill du uppleva en STOR uppdatering igen likt 24H2 så får du ha lite tålamod. Nämligen 525 948.766 minuter av tålamod.

Starta nedräkningen!
Citera
2024-12-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Anänder du en DAC eller liknande för ljudet?

Vilket bygge är du på av 24H2?
Jag har såklart sista eftersom automatiska uppdateringsförsök sker ju varje morgon runt 8.
Men jag gick tillbaka till gamla ljudprogrammet och nu är det konstifika ljudproblemet borta.
Så helt strulfritt är 24h2 då inte..
Citera
2024-12-16, 12:41
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Om ett år!

Lite läsning: https://learn.microsoft.com/en-us/windows/deployment/update/release-cycle

I övrigt så är det bara vanliga uppdateringar, även om en del kan innehålla mycket.
Så vitt jag vet så är det inget speciellt planerat från Ms gällande 24H2 eller i övrigt. Så vill du uppleva en STOR uppdatering igen likt 24H2 så får du ha lite tålamod. Nämligen 525 948.766 minuter av tålamod.

Starta nedräkningen!
jadå, är riktigt nöjd med 24h2 iallefall
Citera
2024-12-25, 10:36
Medlem
1FFs avatar
Problem med säk.uppdateringar på 24H2: https://www.neowin.net/news/microsoft-confirms-windows-11-kb5044284--kb5046617-cant-install-new-updates/

24H2 måste vara den mest problemartade uppdateringen för Windows - någonsin.
Citera
2025-01-02, 18:17
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Problem med säk.uppdateringar på 24H2: https://www.neowin.net/news/microsoft-confirms-windows-11-kb5044284--kb5046617-cant-install-new-updates/

24H2 måste vara den mest problemartade uppdateringen för Windows - någonsin.
har microsoft ens börjat fixa buggen som va innan?

vet du om dom har blivit fixade ännu
Citera
2025-01-02, 18:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
har microsoft ens börjat fixa buggen som va innan?

vet du om dom har blivit fixade ännu

Näe jag har ingen koll. Det händer väll saker i Preview-kanalen, men jag följer inget annat än artiklar med "lösningar" på 24H2-problemen. Vilka för tillfället saknas helt.
Citera
2025-01-02, 18:37
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Näe jag har ingen koll. Det händer väll saker i Preview-kanalen, men jag följer inget annat än artiklar med "lösningar" på 24H2-problemen. Vilka för tillfället saknas helt.
aa okej förstår
Citera
2025-01-03, 10:16
Medlem
Tibertiuss avatar
Vilken soppa det blev då jag skulle installera Win11 24H2

Fick först inte välja Home eller Pro så den installarade Home så klart då ei.cfg filen saknades.
Ok tänkte jag och lade till ei.cfg men då fungerade det inte heller.

Då var jag tvungen att ytterligare lägga till en key fil i sources mappen på installationsstickan med en "generisk" nyckel som används enbart under installationen för att windows sedan skall kunna gå online och aktivera med originalnyckeln som är helt ok och fungerat felfritt i 23H2.
Detta är inget jag behövt göra förut med originalisos från M$.

Den metoden fungerade en gång och nästa gång klagade installationen i första skedet innan man väljer partitioner med mera på att den genriska installationsnyckeln var ogiltig. Gjorde om stickan helt med rufus från originaliso från M$ som jag gjorde tidigare också.

Då väljer den att gå förbri nyckelsteget igen men kraschar slumpmässigt under filkopieringen och ger "Installationen misslyckades". Jahapp tänkte jag och tog ytterligare en ny usb sticka och använde och gjorde samma. Installationerna bara kraschar slumpmässigt under filkopiering och vägrar installera.

Tröttnade då och lade in Win10 så länge från samma sticka med ei.cfg för att få Pro version med mera och allt fungerade perfekt och nu kör jag på Win10 så länge då jag blev less efter ett antal timmars meckande.

Skulle inte rekommendera någon att lägga in Win11 24H2 det verkar vara mycket som inte står rätt till.
Sitt lugnt i båten gott folk
Citera
2025-01-03, 11:05
Medlem
Väldigt märkligt..
Med windows media creation tool så gick det perfekt tots min gamla asus utan tpm
Dock hade jag editerat de 3 raderna som beskrivits tidigare om /i regeit..
Citera
2025-01-03, 11:25
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibertius
Vilken soppa det blev då jag skulle installera Win11 24H2

Fick först inte välja Home eller Pro så den installarade Home så klart då ei.cfg filen saknades.
Ok tänkte jag och lade till ei.cfg men då fungerade det inte heller.

Då var jag tvungen att ytterligare lägga till en key fil i sources mappen på installationsstickan med en "generisk" nyckel som används enbart under installationen för att windows sedan skall kunna gå online och aktivera med originalnyckeln som är helt ok och fungerat felfritt i 23H2.
Detta är inget jag behövt göra förut med originalisos från M$.

Den metoden fungerade en gång och nästa gång klagade installationen i första skedet innan man väljer partitioner med mera på att den genriska installationsnyckeln var ogiltig. Gjorde om stickan helt med rufus från originaliso från M$ som jag gjorde tidigare också.

Då väljer den att gå förbri nyckelsteget igen men kraschar slumpmässigt under filkopieringen och ger "Installationen misslyckades". Jahapp tänkte jag och tog ytterligare en ny usb sticka och använde och gjorde samma. Installationerna bara kraschar slumpmässigt under filkopiering och vägrar installera.

Tröttnade då och lade in Win10 så länge från samma sticka med ei.cfg för att få Pro version med mera och allt fungerade perfekt och nu kör jag på Win10 så länge då jag blev less efter ett antal timmars meckande.

Skulle inte rekommendera någon att lägga in Win11 24H2 det verkar vara mycket som inte står rätt till.
Sitt lugnt i båten gott folk
du kan använda windows 10 till 14 oktober 2025, sen får man inga säkerthets uppdateringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in