2025-01-09, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Ha ha, underbart! Visste väl att det var ngn annans fel... alla dina, eller jag menar hennes, domar. Otippat.... not Det har ju iaf givit dig, eller jag menar Sanna, kunskap om hur internerna snackar ser jag
Lite samma , samma som du tänker om gäddorna; någon annans fel

bahaha

ja vänta tills brudarna på promenaden inser vem Sara är, det lär dröja innan hon blir släppt på luffen igen
Citera
2025-01-09, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nej det är det inte. Detta var innan AI slog igenom och Sara låtsades vara först på bollen och tog full cred för husmorstipset där man böjer armen och fotar armvecket så vips har du en rumpa. Hon berättar glatt skrattande i Dumpens poddavsnitt "Rumpbågen". Man ska dock inte underskatta den där damen då hon kan överraska när man minst anar och sitter säkert på fler ess i rockärmen.

Har noterat att Sara och Patrik tillfälligt släckt sina glorior på sina huvuden men så fort detta blåst över så tänds dessa igen. Det finns möjligheter att knocka Dumpen men det krävs mer än så här.

bahaha
husmorstips brukar annars vara hur man lägger in gurka eller tvättar sår och sånt skit.
Men i Saras bekantskapskrets handlar det om hur man skapar en liten barnfitta.

Tvi och usch så bisarrt

Är det dags att sätta en gasklocka över hela skåne och suga ut all luft och skapa vaaakuum snart. Såhär kan vi inte ha det ju.
Citera
2025-01-09, 16:57
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Jag vill bara inflika med en reflektion bland de inlägg som har gjorts i denna tråd.

Det är intressant att notera hur många som identifierar sig som "dumplingar" ifrågasätter trovärdigheten hos "Sanna Fiskare" på grund av hennes tidigare domar, samtidigt som de försvarar Saras trovärdighet, trots att hon också har flera domar mot sig.

Om en persons trovärdighet anses vara noll när de har en dom mot sig, borde inte samma princip gälla för alla med domar? Det framstår som en tydlig dubbelmoral i resonemanget.

Samma mönster gäller dem som anser att det är förkastligt att tala illa om Sara på grund av hennes cancer, men samtidigt jublar när någon annan tar sitt liv. Jag anser att glädje i sådana situationer är fel, oavsett vad man tycker om personen i fråga. Alla människor har anhöriga som kan lida och sörja, oavsett deras handlingar.

Jag förstår att det är mycket begärt, men försök att hålla diskussionen på en respektfull nivå.
Du kan ju börja med att inte kalla folk för dumplingar.
Citera
2025-01-09, 16:58
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Så är det nog.

Så intressant med följarna som skriver att det inte spelar nån roll om Patrik o Sara tjänar nån mille vid sidan eller köper minkpälsar, eftersom dom skyddar barn och gör ”en bra grej”.

I vilka andra sammanhang är detta oviktigt, hur folks donerade pengar används? En normalt funtad människa som faktiskt jobbar för en ”bra sak” är ju förstås SUUUUUPERNOGA med varenda öre som kommer in. Just att nån då pass gränslös och slarvig människa som Sara verkar vara, hanterar pengar är ju superduperosmart.

Asså de stackare som skänker av sina a-kassor eller bidrag borde kanske ta sig en funderare. Man behöver ju inte vara speciellt begåvad för att förstå hur hela den här fadäsen kommer se ut i kölvattnet.

Jag tror nog att Sara skiter lite hur det ser ut, hon vet väl säkert bäst av alla att Dumpen är borta efter rättegången i vår och att det är tillbaka till gamla livet med checkbedrägerier och sno oxfilé på ICA.

Spot on.

Däremot tycker jag inte synd om en enda av alla som donerat pengar som bekostar Sara & Patriks livsstil.
Vilken dumskalle som helst borde ha förstått vad det här spektaklet var för något.

En normal funtad människa förstår att det går att hjälpa utsatta barn utan att dra ekonomiska fördelar av det eller göra sig skyldig till brottslighet och grooming av förståndshandikappade.

Dom jag tycker synd om i den här soppan är alla familjer vars fäder tagit livet av sig p.g.a pundare Sara.
Sara Nilsson har absolut inga som helst skrupler eller empati för den delen.

Hur många riktiga barn har hon hjälpt?
Hur många har hon egentligen ens träffat?

Sara & Patrik har gjort den här Dumpen-grejen av en enda anledning, att sko sig ekonomiskt på den.

Någon som har Patrik & Saras CV?
Nej precis, för det finns inget då ingen av dom någonsin har arbetat i hela sitt liv.
Citera
2025-01-09, 17:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Ber om ursäkt för otydlighet. Lagen som den är just nu måste självklart ändras för att det ska fungera som du säger. Det är såklart olyckligt om det försvårar utredningar för polisen men själva uthängningen ser jag inte som något dåligt men som sagt olyckligt med att det i vissa fall försvårar polisens utredningar.
Fast det får inte bli typ angiverilag som det antaglige blir i så fall. Fast angiveri är på modet nu.
Citera
2025-01-09, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
jo såhär ...
Dom NORMALISERAR bland män att det är normalt att ha sexuella kontakter med unga.
Från ingenstans började 2021 en massa märkliga fjortisar dyka upp på chattarna som frenetiskt raggar på äldre män med helt bisarra sexuella lustar.
Det där bär männen med sig och givetvis kan en del få lust att förgripa sig på en riktig fjortis eftersom en del funktionsnedsatta har lärt sig av Dumpen att det är precis vad barnen vill.

till och med polisen håller med mig om att fiskarnas språkbruk är skadligt för alla
Och just detta, som inte går att verifiera, skulle då vara Dumpens fel? Låter som 'Guilt by suspiscion.' eller skyldig därför "att han där sa så?". Du är nere på dagisnivå, vet du det?
Citera
2025-01-09, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Och just detta, som inte går att verifiera, skulle då vara Dumpens fel? Låter som 'Guilt by suspiscion.' eller skyldig därför "att han där sa så?". Du är nere på dagisnivå, vet du det?

Du förstog inte alls min text. Svårt med det juridiska det fattar jag.

Ja, nivån är katastrofalt låg pga en varelse som tillhör ordningen hovdjur som förstör tråden.
Tänk dej en gammal åsna med majspipa och stråhatt. En sån förstör tråden.
Det är synd för jag skriver knivskarpa inlägg.
Citera
2025-01-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Att du jämför avslöjande av gäddor och att skjuta ihjäl folk i förorten är ju helt jävla bisarrt

Gäddorna får det lite besvärligare men dom har iaf livet i behåll och får en möjlighet att söka hjälp för sina problem

Det ironiska är att Aschberg gjorde precis samma sak med programmet trolljägarna där han hängde ut massvis med människor för att dom skrev elaka kommentarer på nätet (och en och annan gädda) men när dumpen gör samma sak så då minsann är det en lynchmobb

Det är precis samma princip att ta potentiella gängkriminella av daga som att hänga ut potentiella pedofiler. Att du inte kan se liknelsen beror nog som vanligt på din låga begåvning.

Jaså har alla gäddorna livet i behåll?

Det ironiska är att du är oförmögen att se den fundamentala skillnaden i att hänga ut folk med namn och bild och att inte göra det. Så nej det är inte samma sak.
Citera
2025-01-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag trodde det var tillvägagångssättet som folk var emot och inte ifall gäddorna dog eller ej

Jävligt synd att dom tog livet av sig, dom borde vänt sig till psykvården istället

Jag vet att det är svårt för dig med ditt binära tankesätt att det är omöjligt att tycka, tänka eller lösa 2 problem samtidigt men för dom flesta går det alldeles utmärkt.
Citera
2025-01-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
T.o.m poliserna i de artiklar AB lagt ut ser att de behöver hjälp o medger att de har kunnat sätta dit vissa gäddor m Dumpens hjälp. I övrigt talar de mest om att det är möjligt att dumpens metoder skulle vara proaktivt.
Flera poliser har gått ut o sagt att Dumpen hjälper till att belysa problemen o jag har svårt att se att de skulle vara nöjda med sina egna insatser o fall som går till domstol som det ser ut nu. Vill minnas att Simon Hägglund bl.a gått ut o sagt det. Inte helt lätt för en poliskår att gå ut o hylla en protestauktion som jag anser att Dumpen är.
Intressant att du känner behov av att kalla mig åsna f.ö.

Inget direkt behov men har inga problem att kalla en spade för en spade.
Citera
2025-01-09, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Detta sätter lite fingret på vad som är problemet med pöbelrättvisa. Utan att ha tittat på dumpens redovisning eller vad sara och patrick tagit emot för pengar via swish, så går det att konstatera att reglerna kring hur intäkter och kostnader redovisas i aktiebolag, samt hur privatpersoners inkomster beskattas, finns tydligt förklarade i bland annat Inkomstskattelagen. Skatterätt kan vara tekniskt komplicerat men det blir det huvudsakligen i de fall man själv skapat ett avancerat bolags- eller skattetekniskt upplägg, vill göra avdrag och dylikt.

I Sverige har vi en omfattande och detaljerad skattelagstiftning, vilket gör att det går att veta på förhand vad resultatet av ens bokföring eller deklarationer kommer att bli. Det finns förutsebarhet, något som är särskilt viktigt i de fall det offentliga står mot den enskilda, vilket är fallet med skatterätt.

Precis som du skriver blir det lättare att göra rätt om man har en revisor, att de tog bort kravet är väl bra för de med små bolag och enklare upplägg men det innebär ju inte att det är onödigt att ha en revisor.

Ett annat område i vilket det offentliga står mot den enskilda är straffrätten, varför även dessa regler är, och måste vara, förutsebara och tydliga. Dumpen agerar i den sfär som egentligen omfattas av straffrättsliga bestämmelser, men helt utan denna förutsebarhet.

Jag gissar att det är swishgåvorna som kan tolkas olika.
Men personligen hade jag garderat mig och lagt undan hälften till skatt för det som kan ev räknas som löneutag.
Citera
2025-01-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Hur var det nu igen, jagade han pedofiler eller barnporr?
(FB) Robert Ashberg och barnporr - Vad skulle han med det till?
Inlägg #24 i det länkade innehåller en intressant länk till en youtubefilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in