2025-01-09, 15:31
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Skiter fullkomligt i om de är diagnostiserade eller inte i och med att de är villiga att träffa och förgripa sig på barn.

Otroligt dålig jämförelse som att det ens är nära varenda att hänga ut någon på nätet och gå runt med vapen och skjuta folk för att de bor i förorten.

Vi får väl se vad den juridiska processen landar i.
Du kan inte säga att det är olagligt i allra högsta grad när det inte är det.

Jämförelsen handlade om att ta lagen i egna händer för att man inte själv anser att polisen lyckas ta hand om problemet.

Det är olagligt att hänga ut folk på det där sättet, oavsett om de är skyldiga till vad som sägs eller ej. Brottet heter förtal och du hittar det i brottsbalken 5 kap. 1 §.

Den enda anledningen att de inte dömts för förtal än är att justitiekanslern inte bemödat sig att åtala, av någon anledning. Dumpen gömmer sig bakom ett utgivningsbevis som gör att det är just JK som beslutar om åtal. Detta medför att det krävs att enskilt åtal väcks för att förtalsfrågan ska prövas, detta kostar pengar och det är anledningen att det inte sker i särskilt stor omfattning.

Är du intresserad av debatt eller att kasta skit?
Citera
2025-01-09, 15:38
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Dumjävel du har noll koll på juridik.

Bara för att en gubbe dyker upp på en mötesplats kan du aldrig med säkerhet säga att han SKULLE förgripa sig på ungdomen.
Det hade kunnat sluta med knull, men lika gärna med lite tafatt prat och sen ett hejdå, eller en fika, eller prat om konflikten i mellanöstern.

Alla som har dejtat vet hur ofta man kommer av sig. Knullträffar är svåra även för vuxna normala människor.

Sen tror jag att män som verkligen skulle komma nära en fjortis skulle inse hur obehagliga små teens är och vilja ha en mogen kvinna.
Fjortisar är skumma med hygienen, dom har tandställningar och skit och stinker ur munnen, och fet och dålig hy. Och luktar kiss. Osexigt.

Hade tänkt kommentera den delen av isbjörnens inlägg också men det gjorde ju du på ett träff-säkert sätt, pun intended.

Det är i många fall stor skillnad på vad man säger till varandra innan man ses, och vad som faktiskt sker.
Alla som har träffat en främling via nätet borde inse detta, hur ofta är det egentligen precis som man tänkte sig?
På nätet kanske man uteslutande pratat om sex, sen när man väl ska ses får man störa sig över hur den andre är klädd, vad hen beställer om man är i en pub eller på ett fik, det finns yttre och inre faktorer som är lätta att tänka bort när man chattar, men inte lika lätta i verkligheten.

Fortfarande inte för att äldre man stämmer träff med fjortisar, men att stämma träff och att våldta är två olika saker.
Citera
2025-01-09, 15:51
Medlem
Citat:
inte för att jag vet vem "jackie" är men hennes bok kommer sälja bra.
Sara kommer exponeras i den. Smaskig läsning utlovas.
Hon har redan kontakt med ett bokförlag.

Intressant att du inte vet vem Jackie är men vet att hon har ett bokkontrakt o vad boken kommer handla om.

Själv ser jag problem;
För att en bok ska få läsare behövs det trovärdighet för att få läsaren att tro på henne. I detta fall ser det svårt ut med den biten då man tittar på hennes domar som skriker WT. https://dumpen.se/2024/11/14/bod/

Nästa problem enligt mig är att man kanske inte behöver älska författaren men iaf känna ngn som helst sympati om man ska ta till sig det man läser. Det vänder sig i de flestas magar när man ser vad vissa profiler här med stark anknytning till F.d fiskare o författarämne skriver. Där de njuter o vältrar sig i Saras sjukdom osv.

Sist men inte minns kanske du kan hälsa om du nu känner henne att bara för att man skriver ngt betyder det inte att det är sant o ska man få folk att tro på det man skriver krävs iaf lite av ovan punkter.
Citera
2025-01-09, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Intressant att du inte vet vem Jackie är men vet att hon har ett bokkontrakt o vad boken kommer handla om.

Själv ser jag problem;
För att en bok ska få läsare behövs det trovärdighet för att få läsaren att tro på henne. I detta fall ser det svårt ut med den biten då man tittar på hennes domar som skriker WT. https://dumpen.se/2024/11/14/bod/

Nästa problem enligt mig är att man kanske inte behöver älska författaren men iaf känna ngn som helst sympati om man ska ta till sig det man läser. Det vänder sig i de flestas magar när man ser vad vissa profiler här med stark anknytning till F.d fiskare o författarämne skriver. Där de njuter o vältrar sig i Saras sjukdom osv.

Sist men inte minns kanske du kan hälsa om du nu känner henne att bara för att man skriver ngt betyder det inte att det är sant o ska man få folk att tro på det man skriver krävs iaf lite av ovan punkter.

väldigt gamla domar som skvallrar om att detta är en människa som upplevt en del i sitt liv och kanske inte haft det så lätt.
Det är inga allvarliga saker utan skit från några stökiga år.

Du svamlar din åsna.

Folk kommer vilja läsa sanningen om Dumpen.

Sara har indirekt haft ihjäl 11-12 personer. Det gör henne till massmördare. Så Nej, jag och många andra gråter inte över hennes sjukdom.
2 av 3 personer får cancer nån gång. Inget nytt under solen. Det är mer tragiskt när riktigt unga människor drabbas.
Det kan även vara så att hennes ohälsosamma livsstil ökat risken.
Senast redigerad av GlitchQueen 2025-01-09 kl. 16:07.
Citera
2025-01-09, 16:11
Medlem
Citat:
"Protestauktion?" HAHAHA'
Aktion menar du?

Din åsna

Helt rätt, T9. 1-0 till dig. Synd att du missade poängen. Brukar klara av både dina grammatiska tillkortakommanden och barnsliga språk utan problem. 1-1. Tyvärr noll poäng till barnen.
Citera
2025-01-09, 16:20
Avslutad
Citat:
Helt rätt, T9. 1-0 till dig. Synd att du missade poängen. Brukar klara av både dina grammatiska tillkortakommanden och barnsliga språk utan problem. 1-1. Tyvärr noll poäng till barnen.

Hej din
åsna

Nejdå jag missade inte poängen alls.

Att en tafflig blogg full med snoppar och pedofilnoveller , scammande, swish-tiggande, förtal, etc skulle vara en protestaktion är ju bara löjligt.
Det påverkar inte lagstiftarna ett skit. Tvärtom drar det löje över alla som på riktigt arbetar mot sexuella övergrepp.

Vad är det ni vill med eran protest då? Att poliser ska ödsla tid på att lajva 14-åringar och ragga upp en massa män?
Sen flyga på dom och hänga ut dom på polisens hemsida? Eller jag fattar helt seriöst inte.
Citera
2025-01-09, 16:24
Medlem
Citat:
väldigt gamla domar som skvallrar om att detta är en människa som upplevt en del i sitt liv och kanske inte haft det så lätt.
Det är inga allvarliga saker utan skit från några stökiga år.

Du svamlar din åsna.

Folk kommer vilja läsa sanningen om Dumpen.

Sara har indirekt haft ihjäl 11-12 personer. Det gör henne till massmördare. Så Nej, jag och många andra gråter inte över hennes sjukdom.
2 av 3 personer får cancer nån gång. Inget nytt under solen. Det är mer tragiskt när riktigt unga människor drabbas.
Det kan även vara så att hennes ohälsosamma livsstil ökat risken.

Ja, nu är det du själv som brukar vittna om att det förflutna spelar stor roll. Är man sparkad till och med från ett volontärjobb och samtidigt ska smutskasta någon som driver en förening för att hjälpa barn, kan det ligga en i fatet. De flesta kanske inte skulle förknippa skadegörelse upprepad grov stöld, misshandel, hot osv med trovärdighet.
Din syn på cancerpatienter kan också ligga dig i fatet. Det kan vara svårt att känna sympati för de värderingarna. Just sayin... men nu var det ju inte du som skulle ge ut boken
Citera
2025-01-09, 16:30
Avslutad
Citat:
Ja, nu är det du själv som brukar vittna om att det förflutna spelar stor roll. Är man sparkad till och med från ett volontärjobb och samtidigt ska smutskasta någon som driver en förening för att hjälpa barn, kan det ligga en i fatet. De flesta kanske inte skulle förknippa skadegörelse upprepad grov stöld, misshandel, hot osv med trovärdighet.
Din syn på cancerpatienter kan också ligga dig i fatet. Det kan vara svårt att känna sympati för de värderingarna. Just sayin... men nu var det ju inte du som skulle ge ut boken

Cancerpatienter i pluralis?

Jag är en inkännande och empatisk människa men SJÄLVKLART är det svårare att tycka synd om vissa än om andra?
Om du, en vanlig enkel svensk åsna (eller gammal märr), skulle drabbas av cancer skulle jag tycka det var hemskt och önska dig all lycka i kampen mot sjukdomen.
Men en person som rycker på axlarna på 11-12 självmord vettefan om jag har några direkta sympatier för.
Jag önskar såklart att Sara blir helt frisk så att hon kan avtjäna straff i framtiden för urnan är ju annars den enkla utvägen.
Jag vill att hon lever ett långt liv på kvinnoanstalten Ystad. Det är fint där. Plitarna är snälla och det finns trevlig dagssysselsättning för tanter där.
Hon får gärna somna in vid 100 år där för min del.

De flesta normala människor skiter i gamla domar framförallt då det kommer gå att bevisa att det var andra som orsakade smärtan som fick personen att begå "brotten".
Citera
2025-01-09, 16:32
Medlem
Citat:
Hej din
åsna

Nejdå jag missade inte poängen alls.

Att en tafflig blogg full med snoppar och pedofilnoveller , scammande, swish-tiggande, förtal, etc skulle vara en protestaktion är ju bara löjligt.
Det påverkar inte lagstiftarna ett skit. Tvärtom drar det löje över alla som på riktigt arbetar mot sexuella övergrepp.

Vad är det ni vill med eran protest då? Att poliser ska ödsla tid på att lajva 14-åringar och ragga upp en massa män?
Sen flyga på dom och hänga ut dom på polisens hemsida? Eller jag fattar helt seriöst inte.

Ja nu var det ju du som tog ett beslut att jobba som fiskare en gång i tiden. Vet inte. Ibland vill du säga att du var Sanna fiskare o ibland inte

Min åsikt är att du just i detta nu bidrar till protestaktionen genom att diskutera ämnet. Med din råhet och primitiva ton tillför du ett underhållningsvärde till den här tråden, som stagnerade för flera år sedan och egentligen är ganska trist. Din lilla dikt i natt fick fler än mig att dra på smilbanden och dra oss till minne det dödshot som föranledde Sanna Fiskares tillbakadragande
Citera
2025-01-09, 16:34
Avslutad
Citat:
Ja nu var det ju du som tog ett beslut att jobba som fiskare en gång i tiden. Vet inte. Ibland vill du säga att du var Sanna fiskare o ibland inte

Min åsikt är att du just i detta nu bidrar till protestaktionen genom att diskutera ämnet. Med din råhet och primitiva ton tillför du ett underhållningsvärde till den här tråden, som stagnerade för flera år sedan och egentligen är ganska trist. Din lilla dikt i natt fick fler än mig att dra på smilbanden och dra oss till minne det dödshot som föranledde Sanna Fiskares tillbakadragande

jag slarvade med lösenordet

Nån dikt har jag inte skrivet,. Bytt lösen nu.

Jag skriver inga dikter.

Men ja jag tillför ett värde då hela mediasverige bevakar mina inlägg. På storbild-tv åtminstone på en redaktion.
Senast redigerad av GlitchQueen 2025-01-09 kl. 16:38.
Citera
2025-01-09, 16:42
Medlem
Jag vill bara inflika med en reflektion bland de inlägg som har gjorts i denna tråd.

Det är intressant att notera hur många som identifierar sig som "dumplingar" ifrågasätter trovärdigheten hos "Sanna Fiskare" på grund av hennes tidigare domar, samtidigt som de försvarar Saras trovärdighet, trots att hon också har flera domar mot sig.

Om en persons trovärdighet anses vara noll när de har en dom mot sig, borde inte samma princip gälla för alla med domar? Det framstår som en tydlig dubbelmoral i resonemanget.

Samma mönster gäller dem som anser att det är förkastligt att tala illa om Sara på grund av hennes cancer, men samtidigt jublar när någon annan tar sitt liv. Jag anser att glädje i sådana situationer är fel, oavsett vad man tycker om personen i fråga. Alla människor har anhöriga som kan lida och sörja, oavsett deras handlingar.

Jag förstår att det är mycket begärt, men försök att hålla diskussionen på en respektfull nivå.
Citera
2025-01-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I en av dumpens egna artiklar från 2022 så visar de glatt upp en av sina fejkade bilder på något som de i chattarna påstår vara en barnstjärt.
https://dumpen.se/2022/03/25/skvaller-fran-dumpen-redaktionen/

Det är ett solklart barnporrbrott.

Nej det är det inte. Detta var innan AI slog igenom och Sara låtsades vara först på bollen och tog full cred för husmorstipset där man böjer armen och fotar armvecket så vips har du en rumpa. Hon berättar glatt skrattande i Dumpens poddavsnitt "Rumpbågen". Man ska dock inte underskatta den där damen då hon kan överraska när man minst anar och sitter säkert på fler ess i rockärmen.

Har noterat att Sara och Patrik tillfälligt släckt sina glorior på sina huvuden men så fort detta blåst över så tänds dessa igen. Det finns möjligheter att knocka Dumpen men det krävs mer än så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in