Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Ja, nu är det du själv som brukar vittna om att det förflutna spelar stor roll. Är man sparkad till och med från ett volontärjobb och samtidigt ska smutskasta någon som driver en förening för att hjälpa barn, kan det ligga en i fatet. De flesta kanske inte skulle förknippa skadegörelse upprepad grov stöld, misshandel, hot osv med trovärdighet.
Din syn på cancerpatienter kan också ligga dig i fatet. Det kan vara svårt att känna sympati för de värderingarna. Just sayin... men nu var det ju inte du som skulle ge ut boken

Cancerpatienter i pluralis?
Jag är en inkännande och empatisk människa men SJÄLVKLART är det svårare att tycka synd om vissa än om andra?
Om du, en vanlig enkel svensk åsna (eller gammal märr), skulle drabbas av cancer skulle jag tycka det var hemskt och önska dig all lycka i kampen mot sjukdomen.
Men en person som rycker på axlarna på 11-12 självmord vettefan om jag har några direkta sympatier för.
Jag önskar såklart att Sara blir helt frisk så att hon kan avtjäna straff i framtiden för urnan är ju annars den enkla utvägen.
Jag vill att hon lever ett långt liv på kvinnoanstalten Ystad. Det är fint där. Plitarna är snälla och det finns trevlig dagssysselsättning för tanter där.
Hon får gärna somna in vid 100 år där för min del.
De flesta normala människor skiter i gamla domar framförallt då det kommer gå att bevisa att det var andra som orsakade smärtan som fick personen att begå "brotten".