2025-01-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh

Psykisk ohälsa och problem är alltså en ursäkt att bete sig hur man vill? Toppen.

Då kan vi ju lägga ner fängelsestraff, många som begår brott har diagnoser, missbruk eller psykisk ohälsa. Då får de skada andra bäst de vill, man har ju något att skylla på och slipper allt ansvar för eget beteende och handlingar. Bara för alla att släppa loss!

Pia är tydlig med allt som gör henne arg, upprörd eller ledsen. Det betyder att hon förstår de känslorna som konsekvens till handlingar, men inte bryr sig om hon utsätter andra för det. Hon VET vad hon gör, hon är inte så väck att hon handlar under psykos eller delirium. Underliggande problematik eller sjukdom kan bidra till hur hon beter sig, men hon väljer också att ignorera konsekvenserna för sitt agerande om det inte innebär någon nytta för henne själv. Hon pissar på alla tills de viker sig och gör som hon vill.
Citera
2025-01-09, 01:16
Medlem
Självklart vet ungarna. Jag har ungdomar som vet vem hon är. Då har vi inte pratat om henne (såklart).
En av mina ungdomar frågade en dag varför jag tittade på Gräddrumpan på TikTok för att hon är ju... speciell.
Citera
2025-01-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
ok, så om en knäpp a-lagare som dricker t-röd och pratar med bilarna som åker förbi får en förmyndare, vad händer då? Tar förmyndaren ansvar för hen? Ser till så hen får avgiftning, hjälp hos psykiatrin, boende, mat och kläder etc. Eller vad händer?

Jag vet inte vad som händer exakt för att skriva om det (Google eller någon annan här vet nog bättre) men om hennes ekonomi blir förvaltad så förlorar hon möjligheten till att skriva på avtal osv. Förvaltaren kommer sköta hennes konton, utgifter (betala räkningar osv) och inkomster. Hon får kanske en viss månadspeng eller veckopeng typ. Vill hon supa upp den så kan hon nog göra det men det gör knappast hennes situation bättre och då lär väl förvaltarskapet utökas. Men som sagt, lite för dålig koll. Hon lär i alla fall inte gå med på god man frivilligt så då är det påtvingat förvaltarskap som gäller.

Edit:
Här står det beskrivet
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/malmo_tingsratt/blanketter/godmaninformation.pdf
Senast redigerad av Perturbed 2025-01-09 kl. 01:31.
Citera
2025-01-09, 01:52
Medlem
Barnen är ju tonåringar, "alla" som hänger på TikTok i Sverige vet vem hon är mer eller mindre olyckligtvis. T.o.m. min mamma som knappt hänger med känner till henne.
Väldigt naivt att tro att hennes barn inte sett hennes videos eller hört andra prata om henne.

För övrigt trist att hon inte begriper att personen eller personerna som gjort anmälningar/bokat tid bryr sig om henne, och inte vill jävlas.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2025-01-09 kl. 02:11.
Citera
2025-01-09, 03:22
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Ja, jag kan hålla med till en viss del om det, det är väl inte jätteroligt att se sin mamma outa sig så på tiktok. Men samtidigt så måste ju Pia få leva sitt liv hur hon vill trots att hon har barn.
Och det går ingen nöd på barnen, de har det bra med sin far och både soctanter och lärare har funnits med i bilden.
Att växa upp med en förleder har såklart sina nackdelar men det är vardagsmat för barn nuförtiden och är ingenting onormalt eller ohälsosamt.

Nej alltså.. absolut inte! Man har inte rätt att kalla sina barn pissfittor och outa deras hygien, skolgång, hur kräsna de är i maten, socialtjänstens väldigt sekretessbelagda utredningar osv. Det handlar ju inte bara då om "att få leva hur man vill". Tycker du blandar ihop det väldigt konstigt. Vi anmärker ju på hennes handlingar som direkt sårar och påverkar barnen negativt. I övrigt skiter man ju i hur hon väljer att leva. Men hon saknar spärrar. Och många föräldrar lämnar tyvärr mycket att önska. Ingen kan tvinga henne vara en aktiv mamma som känpar för att få vårdnad tillbaka.

MEN att betala underhåll, respektera barnen och ej trasha dem rakt ut i lives för tusentals och åter tusentals människor...det är väl ändå bare minimum??!!!! De är bara 10 och 14 tror jag. Jätteroligt att få höra allt i skolan om sin mamma, för du tror väl på riktigt inte att de kan skyddas från det? Det är deras mamma...och det tomrummet är ju där oavsett hur bra pappan är, för jag tror absolut de har det toppen med sin pappa. Han verkar stabil och vettig på alla vis. Tänk dig själv...klart som tusan barnen söker upp och tittar på sin mammas klipp. Hon har ju till och med fått frågan i lives om vad hennes barn tycker om att hon har only fans osv. Och de gillar det inte säger hon! Samtidigt som hon kallar dem pissmyror, pissfittor, otacksamma och att de kommer få hämnd genom att de kommer träffa kvinnor som är exakt som Pia...Alltså hon önskar dem hämnd, kan du förstå hur illa det är att vara typ arg på sina barn? För att de inte gillar hennes beteende online och att de faktiskt förlorat sin mamma... offentligt dessutom.. Så njaa nu får vi hålla isär sakerna lite.
Citera
2025-01-09, 03:34
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Det vet inte du någonting alls om, vad som sägs i deras skola eller inte.

Jo Pia säger ju själv att hon varit tvungen ta upp detta med bland annat Only Fans och hemlösheten för att barnen får höra om det på andra håll. Hon har flera ggr nämnt att de får höra saker, så vi vet. Och även om man inte hade hört Pia säga detta. Det är väl ganska givet att det snackas enormt om detta.
Citera
2025-01-09, 03:40
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Hon har inte umgänge med dem så nej, knappast inte.

Märker att du inte är så insatt. Kolla in hennes klipp lite mer istället innan du kommer in och vevar här. Hon har 2 timmars umgänge 1 gång i veckan. På umgänget innan jul fick barnen varsitt paket nudlar. Vilken generös miljonär till morsa va? Efter år av att inte ge dem presenter eller julklappar, så hade hon nu chansen att köpa något fint. Behövde inte vara så dyrt, men nudlar....det är rent sadistiskt. Såg du hur hon skrattade till när hon sa vad hon gav dem, hon tyckte det var skitroligt "det vet att mamma är fattig...så"... tvi faaan
Citera
2025-01-09, 04:34
Medlem
Mikaelias avatar
Hon borde ta första bästa flyget till Gambia. Skulle vara väldigt intressant att följa hennes eskapader där nere och metervis med kuk skulle hon kunna unna sig där också. Billigt hostel, billigt vin, inga myndigheter som förföljer henne och hon slipper halka omkring på Stockholms gator om dagarna.
Citera
2025-01-09, 05:54
Medlem
MrsLibras avatar
Pisspia har ofta fått frågan hur hon kunde betala sin lägenhet cash(2.3 milj) efter skilsmässan. Vi får ju då som svar att hon minsann jobbat ihop pengarna själv!! Har haft lite svårt att svälja det svaret med hull o hår. Visst hon har nog jobbat i perioder och haft en bra lön med tanke på de jobb hon haft. Men det sista vi hörde var ju att hon var provanställd eller liknande och sedan fick sparken. Så det känns som lite duttjobb här och där. Går kanske bra ett tag men jag tror hon varit svår redan då..
MEN NU snubblade jag på ett gammalt klipp från 2022 där hon erkänner i text att hon gifte sig rikt och blev miljonär tack vare skilsmässan. Hon fick alltså halva hans hus, en bra deal gjorde hon sig alltså. Misstänkte det var så men var lite skönt att få det bekräftat. Hon säger ju också ofta hur rik exet är, därför ska hon inte behöva betala underhåll eller något utöver nudlar.. liksom...såh!
Så man förstår ju om exet blir extra bedrövad av att se Pia så nonchalant fortsätta riva räkningar och supa sig trasig dagligen, helt utan tankar på att ordna upp livet. Plus risken att råka illa ut då av någon som vill ha pengarna. Så det är enkelt att se varför "någon" kontaktat överförmyndarenheten.

https://youtube.com/shorts/aBulYwGddx0?si=1eyGSHs3ng23XcmH
Citera
2025-01-09, 08:32
Medlem
sinnpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Hon borde ta första bästa flyget till Gambia. Skulle vara väldigt intressant att följa hennes eskapader där nere och metervis med kuk skulle hon kunna unna sig där också. Billigt hostel, billigt vin, inga myndigheter som förföljer henne och hon slipper halka omkring på Stockholms gator om dagarna.
Verkligen!
Citera
2025-01-09, 08:38
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Pisspia har ofta fått frågan hur hon kunde betala sin lägenhet cash(2.3 milj) efter skilsmässan. Vi får ju då som svar att hon minsann jobbat ihop pengarna själv!! Har haft lite svårt att svälja det svaret med hull o hår. Visst hon har nog jobbat i perioder och haft en bra lön med tanke på de jobb hon haft. Men det sista vi hörde var ju att hon var provanställd eller liknande och sedan fick sparken. Så det känns som lite duttjobb här och där. Går kanske bra ett tag men jag tror hon varit svår redan då..
MEN NU snubblade jag på ett gammalt klipp från 2022 där hon erkänner i text att hon gifte sig rikt och blev miljonär tack vare skilsmässan. Hon fick alltså halva hans hus, en bra deal gjorde hon sig alltså. Misstänkte det var så men var lite skönt att få det bekräftat. Hon säger ju också ofta hur rik exet är, därför ska hon inte behöva betala underhåll eller något utöver nudlar.. liksom...såh!
Så man förstår ju om exet blir extra bedrövad av att se Pia så nonchalant fortsätta riva räkningar och supa sig trasig dagligen, helt utan tankar på att ordna upp livet. Plus risken att råka illa ut då av någon som vill ha pengarna. Så det är enkelt att se varför "någon" kontaktat överförmyndarenheten.

https://youtube.com/shorts/aBulYwGddx0?si=1eyGSHs3ng23XcmH

Pia bytte historia från att ha gift sig rikt och tagit hans cash till att själv ha jobbat ihop pengarna först de senaste 1-1,5åren.
Totalt omöjligt för en person som Pia att ens skrapa ihop dom pengarna efter ett helt arbetsliv.
Vill inte ens veta vilket kaos hon orsakade vid skilsmässan.
Citera
2025-01-09, 10:25
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Bra inlägg, skönt att någon förstår mig, i mina inlägg...

Även att fler än jag tar Pia lite i försvar...

Så fort jag skriver något, så tror alla att jag tycker Pia gör rätt i allt...

Det är snarare just så, som du skriver, som jag också anser...

Varför känner du att du behöver försvara Pia?

Du ser hennes handlingar.

Inlägg efter inlägg från dig ser jag som att du vill synas, synas som en mot strömmen. En ström där du får leka ”godhetsknarkare”.

Nu är inte tråden om dig, trots att du gör ditt bästa för att det så ska bli.

God strut med flagga på barrikaderna.

Åter till ämnet.

Vad händer då om hon inte går på läkarbesöket?

Hon har inte vårdnad, kan väl knappast bli något negativt att inte dyka upp?

Kanske bara hennes chans att få till ett bättre umgänge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in