2025-01-08, 20:55
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Kan tänka mig att han helst velat ha henne inlåst på obestämd tid så allmänheten glömde henne och barnen kunde slappna av. Bästa alternativet till det är väl att försöka få henne i så bra skick det går så hon kan bete sig som folk. Kanske inte som bästa folket, men bättre än så här tror jag hon kan innerst inne. Med lite nykterhet, celibat och Haldol kanske hon lugnar sig och kan misstas för en vanlig människa 🙄

Ja.. Men lättare sagt än gjort., som vi noterat här..

Hon lär väl säkert slingra sig ur även denna anmälan?
Citera
2025-01-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja.. Men lättare sagt än gjort., som vi noterat här..

Hon lär väl säkert slingra sig ur även denna anmälan?

Då skickar även jag 532792st anmälningar tills de blir så less på pappersarbete att de måste ta tag i henne, som det blev för Emelie Bumbi.
Citera
2025-01-08, 21:34
Medlem
Var det inte Emelie Bumbis syster som skaffade god man till henne?

Och jag måste säga att jag hoppades att Pia skulle gå på läkarbesöket. Det känns som hennes hälsa verkligen behöver ses över innan hon blir sjuk på riktigt.
Citera
2025-01-08, 23:04
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Tror på exman+föräldrar. De har stått för insatserna att försöka rädda henne ur alla situationer tidigare och jag tror barnens pappa är drivande även här. Som den stackars mannen får kriga för att barnen ska ha det bra med en mor i det skicket, hjälte! Man såg ju i orosanmälningarna och SOC-utredningar vilket lass han drog och faktiskt försökte hjälpa henne, vilket nog främst är för barnens skull. Nu är hon bara piss-sur för att någon lägger sig i men en förvaltare är nog det bästa som kan hända henne, själv får hon ingen ordning på sitt liv och saknar helt ansvarsförmåga. Någon måste styra upp det åt henne, även om det blir med tvång. Som vi vet är Pia den mest trotsiga-tvärtom krigaren som finns men ibland måste man sätta hårt mot hårt.

Här sammanfattade du allt kring detta briljant, du är klok du! Det är högst nödvändigt och det är med all säkerhet människor som stått Pia nära som anmält. Exet verkar vara en riktigt bra människa och förälder, tur det för barnens skull! Han har det verkligen inte lätt med allt på sina axlar.

Och nu måste det styras upp av en förvaltare, för detta grejar hon inte reda upp själv. Hon inser ju fan inte ens att hon lever problematiskt trots allt som skett senaste tiden...
Citera
2025-01-09, 00:22
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuthgerT
Och det skadar dem...hade hon betett sig någorlunda inom ramen för normalt hade hon fått träffa sina barn och till och med bo med dem. istället väljer hon aktivt att bete sig väldigt normbrytande, om det är pga ohälsa eller ej låter jag vara osagt men hon får ibtre träffa dem eftersom hon inte uppfyller de krav som man har som absoluta lägsta gräns för en förälder...jag lovar dig...det skadar barnen så jo hennes beteende skadar barnen extremt

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Du skojar va? Du tror på riktigt inte det skadar dem att se henne bete sig illa på sociala medier? Pratar ju till och med illa om barnen och kallar dem pissfittor/otacksamma, och hur hennes hämnd på dem kommer bli osv osv. Även hur mycket deras pappa än försöker skydda dem från att kolla tiktok och Youtube, så tror du inte andra barn säger något? De är ju för tusan i den känsligaste åldern och precis allt som ej borde sett offentlighetens ljus kablade deras omtänksamma moder ut.
Vågar nog påstå att det är ytterst smärtsamt för dem.

De fick varsitt paket nudlar I julklapp...när hon precis blivit miljonär. Som en pik antar jag. "Av mig får ni inget". Hon frågades ju också om målet nu var att styra upp sitt liv och försöka betala en advokat för att få vårdnad och mer umgänge igen. NEJ blev det tvärsäkra svaret. Inte en krona skulle hon lägga på det. Hennes drömlika nu var att resa runt med KÄRLEKEN istället. Inte ett ord om sina pojkar. Spyr.

Ja, jag kan hålla med till en viss del om det, det är väl inte jätteroligt att se sin mamma outa sig så på tiktok. Men samtidigt så måste ju Pia få leva sitt liv hur hon vill trots att hon har barn.
Och det går ingen nöd på barnen, de har det bra med sin far och både soctanter och lärare har funnits med i bilden.
Att växa upp med en förleder har såklart sina nackdelar men det är vardagsmat för barn nuförtiden och är ingenting onormalt eller ohälsosamt.
Citera
2025-01-09, 00:24
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Skönt att du är så pass blåögd att du tror att de inte påverkas av att få höra av ungarna i skolan vad deras morsa sysslar med på nätet.

Det vet inte du någonting alls om, vad som sägs i deras skola eller inte.
Citera
2025-01-09, 00:37
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Tyvärr är hon inte den enda hon skadar, det är därför hon är avskydd. Hon har väl skadat i princip alla i sin närhet och säger själv att hon ska göra allt för att krossa och hämnas för sina påhittade orättvisor? Barnen har såklart tagit mest skada, de som är helt oskyldiga och minst förtjänar det. Nyss önskade hon livet ur Hassan, hans ex och i princip alla tjejer som hon fått för sig att någonsin varit nära honom och skulle göra voodoo för att de skulle bli sjuka eller ”trilla av pinn” som hon sa.

Sen har vi t.ex alla de hon antastat, alla grannar hon gjort ett helvete för, skolpersonal, SOC-personal hon jagat omkring vrålandes och hotat, listan kan göras lång. Kan nog inte komma på NÅGON i hennes närhet som sluppit undan hennes attacker. Förutom ena tjejen hon sov hos nyligen, hon verkar ha klarat sig.
Bara att se hennes olika lives där hon kallar alla som tittar för feta, fula äckel med pizzaansikten och losers med klarnalån är väl rätt oskönt om någon tar åt sig av allt hon spyr ur sig. Hon är inte en bra människa, hur man än vrider på det.

Hon är ganska skrikig och verbal men det betyder nödvändigtvis inte att hon är en dålig person som vill andra illa, det kan finnas många olika anledningar till att hon beter sig så.
Det förvånar inte att folk är så himla lättkränkta, du tror t.ex inte att det är med glimten i ögat som hon kallar sina följare fula ord?
Hennes egen situation är nog ännu värre än både skolpersonalens, barnens, ex männens och hela köret.
Människan har förmodligen någon diagnos och det kan göra så att man omöjligen kan ha en korrekt verklighetssyn.
Citera
2025-01-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Hon har inte umgänge med dem så nej, knappast inte.

Men snälla nån, barn i dag har internetuppkoppling. Och barn i deras omgivning har koll på vem deras mamma är.
Citera
2025-01-09, 00:47
Medlem
Citat:

Så deras pappa hittar på att barnens kompisar berättar för dem vad Pia gör på internet? Han säger ju det själv i utredningen Pia lagt upp tidigare, att barnen mår dåligt av det och försöker undvika henne men det är svårt när klasskompisarna följer henne och berättar allt.
Citera
2025-01-09, 00:49
Medlem
Det heter förvaltare (inte förmyndare). Om hon inte går på läkarundersökningen så talar det för att hon behöver en förvaltare. En som räknar ut vad hon får göra av med per månad. Om hon inte vill det borde hon gå dit och visa att hon kan ta hand om sig själv och sina pengar. Men det vill hon inte så ger poäng till det som bestämmer och minus till sig själv.

Och jag tycker inte hon ska åka utomlands för att de kan vara mycket tråkiga fängelser där.
Citera
2025-01-09, 00:49
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja, jag kan hålla med till en viss del om det, det är väl inte jätteroligt att se sin mamma outa sig så på tiktok. Men samtidigt så måste ju Pia få leva sitt liv hur hon vill trots att hon har barn.
Och det går ingen nöd på barnen, de har det bra med sin far och både soctanter och lärare har funnits med i bilden.
Att växa upp med en förleder har såklart sina nackdelar men det är vardagsmat för barn nuförtiden och är ingenting onormalt eller ohälsosamt.

Skev syn på det hela.

Citat:

Väldigt blåögt uttalande om du tror att ungar på skolor inte följer Pias liv 😂

Citat:
Hon är ganska skrikig och verbal men det betyder nödvändigtvis inte att hon är en dålig person som vill andra illa, det kan finnas många olika anledningar till att hon beter sig så.
Det förvånar inte att folk är så himla lättkränkta, du tror t.ex inte att det är med glimten i ögat som hon kallar sina följare fula ord?
Hennes egen situation är nog ännu värre än både skolpersonalens, barnens, ex männens och hela köret.
Människan har förmodligen någon diagnos och det kan göra så att man omöjligen kan ha en korrekt verklighetssyn.

Psykisk ohälsa och problem är alltså en ursäkt att bete sig hur man vill? Toppen.
Citera
2025-01-09, 00:58
Medlem
Citat:

Om du tror hon säger saker med glimten i ögat förstår jag att du nyss upptäckt Pia. Det finns ingen glimt någonstans, det är rent hat. Men du kanske tycker det är kul att hon kallar sina barn pissfittor hon ska hämnas på och hoppas deras liv blir förstörda? Kan lova att de inte tycker det är lika kul.
Hon vill genuint såra och skada andra för hon anser andra är lägre stående varelser hon ser ner på. Var bara någon vecka sedan hon pratade om hur hon njöt av att bryta ner andra och det tar henne någon minut - jag kan vara elak säger hon och hånskrattar. Hon är riktigt rutten och alkoholmissbruket gör inte situationen bättre - det gör henne tre gånger så ond och hennes närstående är de som tar mest skada.

Det här är liksom inget nytt, det har pågått i flera år och den öppna avskyn mot sina egna barn ledde till alla orosanmälningar och att hon (tacka gudarna) blev av med vårdnaden.

Jag tror hon kan bli en fungerande, hyfsat normal människa om hon tar emot hjälp och inser sin problematik. Tyvärr tror jag det aldrig kommer hända frivilligt eftersom hon anser sig stå över alla andra och är därmed perfekt - det är alla andra det är fel på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in