2025-01-08, 19:15
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2012
Både bo och gm bor i Tumba. Förts tänkte jag om d va grannar men med bil så är det 10 minuters avstånd. Kan det ha ngt med företagen att göra? Kanske inte är vansinneattack

Båda bor i de yttre ändarna av Tumba, så nästan inte. Att de båda råkar bo i Tumba skulle jag säga är slumpen. Det är såklart större risk att de träffar på varandra om de bor och jobbar i närheten av varandra.
Citera
2025-01-08, 19:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Jaså? Ut med namnet då.

Det är det du skriver här som inte stämmer:

(FB) 60-årig kvinna knivmördad inne på ICA Maxi i Botkyrka (2025-01-07)
Citera
2025-01-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Så en polis sitter och läcker det här till dig och Flashback?

Tro mig, det finns läckor överallt inom polisen. Se bara på Expressen som redan fått tag på butikens övervakningsfilm i sin helhet. Tvivlar du på mig så får du göra det men en sak är säker - jag namnger inte oskyldiga.

Sen är det väl självklart att min polis inte delgav mig informationen för att sprida på Flashback, det säger ju sig själv.
Senast redigerad av retutu 2025-01-08 kl. 19:20.
Citera
2025-01-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
OM GM är född i Indien, så bör man påminnas om att den allra största enskilt muslimska gruppen finns faktiskt i Indien. Idag har Indien en befolkning på ca 1400 miljoner och utav dessa är ca 200 miljoner muslimer. Kristna är färre på ca 30+ miljoner.

Statistiskt om GM har sin bakgrund i Indien har vi två möjligheter, antingen en person som är född och adopterad eller en indier som har flyttat hit som Foodora bud eller är 2:a generationens invandrare med föräldrar som har indisk bakgrund.
Om han blev svensk medborgare 2009, var han då gammal nog att ha arbetat som Foodora-bud?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Mannen förekommer inte med några domar de senaste åren. Han är född i Indien men blev svensk medborgare 2009. Han har bland annat arbetat med parkskötsel.

https://www.expressen.se/nyheter/mordarens-vag-till-offret-pa-ica-maxi-fangades-pa-film/

Indier är ett jävligt sjukt folk.

Det är ju där man alltid läser hur 20 personer gruppvåldtog en tjej på bussar och dylikt.

Helt sjukt hur det absolut värsta slöddret vi har i världen hamnar i Sverige.

Hur har denne inavlade via något kusingifte lyckats få svenskt medborgarskap, är för mig en gåta.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Yes vet att Anna Lindh dog på det sättet, men dog hon på ICA på samma sätt? Vad jag sett än så länge så var det bara en person som likställde morden tidigare i tråden, inte att det var klarlagt att hon på ICA dog på samma sätt.

Hittar inte den infon just nu med hugg i aorta och levern.

Får man ett hugg i levern så är det ganska kört.

Jämför med att försöka sy ihop en skuren leverpastej..

Ja, du fattar vad jag menar.

Anna Lindh fick 80 liter blod....
Senast redigerad av K.Blomkvist 2025-01-08 kl. 19:26.
Citera
2025-01-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retutu
Tro mig, det finns läckor överallt inom polisen. Se bara på Expressen som redan fått tag på butikens övervakningsfilm i sin helhet. Tvivlar du på mig så får du göra det men en sak är säker - jag namnger inte oskyldiga.

Sen är det väl självklart att min polis inte delgav mig informationen för att sprida på Flashback, det säger ju sig själv.

Troligare att de fått filmen/ stillbilder av personal kopplad till butiken, butikschef eller väktare.
Citera
2025-01-08, 19:26
Medlem
Citat:

Ibland läcker poliser uppgifter direkt på Flashback, i egna nick, också. Vad gäller övervakningsfilmer från uppmärksammade brott brukar det vara affärer etc (Eklunds mack) som delger pressen så bilder från filmer behöver inte handla om polisläcka. Det vore busenkelt att kolla upp eftersom allt loggas. En indiers namn funkar att ta muntligt.
Citera
2025-01-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Troligare att de fått filmen/ stillbilder av personal kopplad till butiken, butikschef eller väktare.

Faktum kvarstår att det finns poliser som läcker information ur utredningar till media. Om någon tvivlar på namnet jag angett så är det upp till individen. Jag vet att namnet stämmer och det kommer häktningsprotokollet visa.
Citera
2025-01-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Ibland läcker poliser uppgifter direkt på Flashback, i egna nick, också. Vad gäller övervakningsfilmer från uppmärksammade brott brukar det vara affärer etc (Eklunds mack) som delger pressen så bilder från filmer behöver inte handla om polisläcka. Det vore busenkelt att kolla upp eftersom allt loggas. En indiers namn funkar att ta muntligt.

Det betvivlar jag inte. Förekommer säkert.

Men tråden handlar ju inte om vem som läckte filmen utan om vem som begått brottet och vem som är brottsoffer. Skrev bara utifrån egna erfarenheter :-)
Citera
2025-01-08, 19:29
Medlem
Citat:
Faktum kvarstår att det finns poliser som läcker information ur utredningar till media. Om någon tvivlar på namnet jag angett så är det upp till individen. Jag vet att namnet stämmer och det kommer häktningsprotokollet visa.

Jag tror dig. Det var bara gällande vem som gav expressen bilderna från övervakningskameran jag trodde något annat.
Citera
2025-01-08, 19:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Frågan är bara om GM heter Mohamed eller Yusuf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in