2025-01-08, 18:28
Medlem
LasseSvensson12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ursäkta om jag trampade på din kunskapslucka, du behöver inte braka ihop för det.

Jag tjafsar emot så länge jag är oenig då jag söker kunskap, förståelse och sanning.

Jag vill inte gå för mycket off topic här, men det var faktiskt ett fall för ungefär ett år sedan när jag läste i tidningen här hemma i Sverige då där det var faktiskt butiksanställda som hade tagit en snattare inne i butiken.
De hade nog inte heller läst lagen heller för man får inte lov att gripa eller låsa in snattaren som dessutom var mindreårig i personalrummet i väntan på Polis.

Så det här blev liksom istället inte snattaren som var den som åkte på skit utan det var. De anställda som åkte på polisanmälan i stället. Och om du vill kan jag försöka leta reda på artikeln?

Var en Coop butik.

Därför jag säger att nej anställda skall låta bli göra saker de varken kan eller har utbildning för.
Butiker har vakter av en anledning och inte för personalen skall leka väktare.
Citera
2025-01-08, 18:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Lögnare. Han är en pur svenne. Inte adopterat. Han har inte indiska drag!

Lägg ner trollandet nu. Häktningsframställan dyker nog snart upp i tråden och då framstår dina idoga försök som tramsiga och inte heller så positiva för din posthistorik.

Det står i media att mannen är född i Indien och blev svensk medborgare 2009.

Ett namn har publicerats i tråden och det är inte ett ”pur-svenne-namn”.
Citera
2025-01-08, 18:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseSvensson12
Jag vill inte gå för mycket off topic här, men det var faktiskt ett fall för ungefär ett år sedan när jag läste i tidningen här hemma i Sverige då där det var faktiskt butiksanställda som hade tagit en snattare inne i butiken.
De hade nog inte heller läst lagen heller för man får inte lov att gripa eller låsa in snattaren som dessutom var mindreårig i personalrummet i väntan på Polis.

Så det här blev liksom istället inte snattaren som var den som åkte på skit utan det var. De anställda som åkte på polisanmälan i stället. Och om du vill kan jag försöka leta reda på artikeln?

Var en Coop butik.

Därför jag säger att nej anställda skall låta bli göra saker de varken kan eller har utbildning för.
Butiker har vakter av en anledning och inte för personalen skall leka väktare.

Du utger dig här i tråden för att vara en gammal vakt, jag tvivlar på sanningshalten.

Du tycks inte kunna skilja på snatteri och stöld vilket borde vara en grundkunskap hos ordningsvakter och väktare.

Jag har pratat stöld.

Oavsett vilket så tycks mgm lida av psykisk ohälsa och det isolerat är orsaken till mordet.
Citera
2025-01-08, 18:42
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Om namn och bakgrund är korrekt så som angivet tidigare och länk till personen stämmer, så är den "högkvalitativa" arbetskraftsinvandringen från Indien överdriven som vanligt.

Han ståtar med KTH utbildning som datoringenjör, men i hans kompetenslista anges bara en massa praktisk användning av office, word, excel o.s.v. Ingen praktik eller arbete på firma som han påstår sig vara utbildad inom.

Vidare arbetar han i grunden enligt sidan med städ- samt trädgårdsarbeten.

Hans betyg, så som självuppgivet, från sin tid i skola i Indien, skulle med generaliserad översättning kunna motsvara ett B enligt dagens svenska betygssystem.

TSN High School, Kandivali (E) Mumbai
High school
2006–2008
Betyg: 84 %

Är det pappan och mamman som han bor med?
Då var de 26 och 15 år när ST föddes.

Hela familjen är i städ och parkmiljöbranschen.
Hur kunde han bli svensk medborgare redan 2009?? Snabbspår för talanger?
Citera
2025-01-08, 19:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Har inte läst tråden men kunde man inte stoppat blodflödet eller vet någon var hon höggs?
Citera
2025-01-08, 19:04
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har inte läst tråden men kunde man inte stoppat blodflödet eller vet någon var hon höggs?

Hon höggs i Aorta och levern.

Levern kan man inte stoppa (Anna Lindh höggs där)

Känns som att den som gjorde det visste exakt var man ska hugga för att döda.
Citera
2025-01-08, 19:06
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Känns som att den som gjorde visste exakt var man ska hugga för att döda.

Är det klarlagt? Bara läst att det var så Anna Lindh dog och någon likställde morden. Men kan ha missat.
Citera
2025-01-08, 19:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Känns som att den som gjorde det visste exakt var man ska hugga för att döda.
Tack. Jag tror han läst om sekten som gillar att döda/skada för skojs skull. Där alla är sjuka i huvudet.
Citera
2025-01-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
TSN High School, Kandivali (E) Mumbai
High school
2006–2008
Betyg: 84 %

Är det pappan och mamman som han bor med?
Då var de 26 och 15 år när ST föddes.

Hela familjen är i städ och parkmiljöbranschen.
Hur kunde han bli svensk medborgare redan 2009?? Snabbspår för talanger?

Både bo och gm bor i Tumba. Förts tänkte jag om d va grannar men med bil så är det 10 minuters avstånd. Kan det ha ngt med företagen att göra? Kanske inte är vansinneattack
Citera
2025-01-08, 19:13
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ja det är klarlagt. Har inte utredningen här just nu men Anna fick tre hugg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mordet_p%C3%A5_Anna_Lindh

Yes vet att Anna Lindh dog på det sättet, men dog hon på ICA på samma sätt? Vad jag sett än så länge så var det bara en person som likställde morden tidigare i tråden, inte att det var klarlagt att hon på ICA dog på samma sätt.
Citera
2025-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Osannolikt att personen är kristen, då han är indier. Muslim mycket mer sannolikt.

Troligare att han är hindu. Namnet är inte muslimskt.
Citera
2025-01-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaberdigbatyst
Indier, va den som mörda den somaliska kvinnan i märsta inte indier han också, psykfall

Han var ett psykfall som du säger, men han var inte indier. Han var svenne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in