2025-01-08, 17:38
Medlem
Vad är motivet?
Citera
2025-01-08, 17:38
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
GM fru Radhika Upadhyay
Ålder: 26 år

Här är lite samlade bilder från Expr...

Mordet i Botkyrka
https://imgur.com/a/mordet-i-botkyrka-ev48eYg

Förstärkta med AI.
Citera
2025-01-08, 17:39
Medlem
Mannen förekommer inte med några domar de senaste åren. Han är född i Indien men blev svensk medborgare 2009. Han har bland annat arbetat med parkskötsel.

https://www.expressen.se/nyheter/mordarens-vag-till-offret-pa-ica-maxi-fangades-pa-film/

Indier är ett jävligt sjukt folk.

Det är ju där man alltid läser hur 20 personer gruppvåldtog en tjej på bussar och dylikt.

Helt sjukt hur det absolut värsta slöddret vi har i världen hamnar i Sverige.
Citera
2025-01-08, 17:40
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Det där är väl öppet för diskussion - ponera en storväxt zigenarkvinna (BMI 30+), hon har en jättekjol med volanger på två meter I omfång runt sin späckstinna midja - när du kommer på henne med att stoppa in kilovis med kött i insydda fickor under kjolvecken. Och när de är fullstuvade trycker hon ner de sista bitarna där ligger kvar i kyldisken, rätt ner i troslinningen - Nog kan hon beskyllas för grovt snatteri, även om hon tekniskt sett ännu befinner sig innanför sista betalstation?
I din värld ja
I den verkliga världen Nej

Men fortsätt tro på det du skriver.

Ungefär som att du skulle bli gripen för misshandel för att du knyter näven och ser våldsam ut
Citera
2025-01-08, 17:41
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Är det klarlagt att kniven kom från butiken. I så fall är det ytterligare något som tyder på att det inte var planerat.
Men knivar som säljs i butik brukar vara ganska ordentligt förpackade.

Han hade med sig kniven.

Citat:
Mannen ska ha kommit till butiken beväpnad med kniv, enligt uppgifter till Expressen.
Citera
2025-01-08, 17:41
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseSvensson12
Uppenbarligen så är det ju du som snackar skit eller så är det dina vänner eller kanske ni har ett eget rättssystem hur man tar snattare?

Men då ska jag berätta för dig som har jobbat med det här är så pass jäkla många år att du kan aldrig ta en person från snatteri inuti en butik. Han ska ha lämnat kassan och vara på väg ut ifrån butiken.

Samt du som gripande väktare eller ordningsvakt ska ha sett tilltaget inne i butiken, veta vart han på kroppen har stöldgodset och du ska ha sett han gå ut genom kassan genom larmbågarna och du ska även ta honom utanför butiken. Frågor på det?

Kan inte dina vakjt kompisar det så får dem repterar Vu 1 och Vu 2 an.

Mvh
Seccen vakt sedan urminnes tider
Väktare, Hundförare, OV, samt butikskontrollant.

Ont
Och så har man äntligen kommit fram nu till att det var en utlänning igen. Det var ju föga förvånande med tanke på att de alltid har den här vanan med kniv.

Det var ju trist att han göra dådet innan någon annan hann lägga sig och stoppa det.
Men troligen var det planerat sedan länge eller ett tag så därför lär han åka på mord.

Nu ger du dig på fel person. Det är precis detta jag säger, men några i tråden säger emot.

Mitt argument var att han nog inte knivhuggit kvinnan för att hon tagit honom för snatteri då det skulle ha hänt vid grönsaksavdelningen som ligger längst in i butiken, man blir plockad först när man går utanför kassorna, och det är väktare som tar hand om det, inte personal inne i butiken.
Citera
2025-01-08, 17:42
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Mannen förekommer inte med några domar de senaste åren. Han är född i Indien men blev svensk medborgare 2009. Han har bland annat arbetat med parkskötsel.

https://www.expressen.se/nyheter/mordarens-vag-till-offret-pa-ica-maxi-fangades-pa-film/

Indier är ett jävligt sjukt folk.

Det är ju där man alltid läser hur 20 personer gruppvåldtog en tjej på bussar och dylikt.

Helt sjukt hur det absolut värsta slöddret vi har i världen hamnar i Sverige.

Alltid läser

Det bor nästa 2 miljarder människor där.
Har du ens varit i det landet?

Kamma dig för i helvete din lilla fegis
Citera
2025-01-08, 17:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Nu ger du dig på fel person. Det är precis detta jag säger, men några i tråden säger emot.

Mitt argument var att han nog inte knivhuggit kvinnan för att hon tagit honom för snatteri då det skulle ha hänt vid grönsaksavdelningen som ligger längst in i butiken, man blir plockad först när man går utanför kassorna, och det är väktare som tar hand om det, inte personal inne i butiken.

Försök till stöld är ett brott med fängelse på straffskalan.

Polisen;

Citat:
Fullbordat brott, försök till stöld och försök till ringa stöld
Du kan även anmäla om en kund eller personal sett någon ta med sig varor utan att betala för dem.

När det gäller ringa stöld (snatteri), stöld eller grov stöld ska den som misstänkts ha passerat den sista betalningsstationen för att det ska vara ett fullbordat brott. Dessförinnan är det försök till stöld. Försök till stöld och grov stöld är ett brott, medans försök till ringa stöld (snatteri) inte är straffbart.
Citera
2025-01-08, 17:44
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Jag slutade handla på ICA Maxi för cirka 6-7 år sedan. Utbudet är klart bättre på ICA Kvantum i Kungens Kurva. Jag tror det lika gärna kunde ha blivit en person som bara var där och handlade.
Nu ska folk behöva hålla koll på sin omgivning i matbutiken, har fan inte ord för detta haveri.

Människor är fan ta mig självdestruktiva och omedvetna, samt har inte förmåga att se långsiktigt.
Citera
2025-01-08, 17:44
Medlem
Citat:
Det där är väl öppet för diskussion - ponera en storväxt zigenarkvinna (BMI 30+), hon har en jättekjol med volanger på två meter I omfång runt sin späckstinna midja - när du kommer på henne med att stoppa in kilovis med kött i insydda fickor under kjolvecken. Och när de är fullstuvade trycker hon ner de sista bitarna där ligger kvar i kyldisken, rätt ner i troslinningen - Nog kan hon beskyllas för grovt snatteri, även om hon tekniskt sett ännu befinner sig innanför sista betalstation?

du har så mycket fel lilla vännen, jobbar som väktare btw
Citera
2025-01-08, 17:45
Medlem
Citat:

Hon kanske har för avsikt att betala allting vid kassan? Du kan ta en cola zero i butiken och börja dricka den om du har för avsikt att betala den i kassan sen.
https://lawline.se/answers/konsumtion-i-butik-brottsligt
Citera
2025-01-08, 17:47
Medlem
LasseSvensson12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo

Sorry för jag så fall hoppade på dig. Det var menat åt idioten som skrev till dig om sina polare inom säkerhetsbranschen.

Tydligen så hade varken han eller hans polare troligtvis någonsin jobbat i vare sig butik eller rondering.

Men sorry som sagt jag hoppade på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in