I klippet ser man efter den korsande vägen (Antioch Street) en ensam pelare som ser ut att stå på öppen mark. Det är hörnet på huset som stod där nyligen.
När man följer rapporteringen från LA med dessa fruktansvärda bilder med skog och hus som brinner, människor förlorar sina hem så blir vår hysteriska rapportering och problem med "snökaos" patetiskt.
Det är ju lite det jag menar. Det är enkelt att vara en smart idiot hemma i kammaren och komma på fiffiga enkla lösningar man inbillar sig att brandkåren nog säkert inte tänkt på redan. Det som förvånar mig är ju fortfarande i vilket fall att de inte tycks ha gjort några förbättringar eller förebyggande åtgärder i år heller. Exakt vilka åtgärder det skulle vara är jag inte tillräckligt smart för att uttala mig om uppenbarligen. Men spontant känns det som Los Angeles myndigheter borde ha tillgång till smartare experter än mig. Man borde ju kunna vattenbomba deras skogsområden en gång i veckan under hela året för att få någon procent mer fuktig jordmån.
Borde kunna hit och dit. Inte vet jag, staden ligger ju precis ett stenkast från Stilla Havet. Det känns som att med myndighetspengar och experter att de skulle kunna komma fram till något bättre än "ojdå" varje år.
Håller med om att närheten till havet borde skapa bra förutsättningar för en lösning. Men det är enorma områden. Förebyggande bevattning är nog inte en möjlig metod redan av den orsaken. Flygplan och helikoptrar verkar vara effektivast men det hjälper ju inte om de inte kan flyga p.g.a. starka vindar eller mörker. Det är kanske helt enkelt inte meningen att man ska bo där. Jordbävningarna är heller inte mycket att göra något åt.
Jag misstänker terrorattentat... Har det spekulerats något kring det officiellt? Så pass många bränder, läste först fyra sen fem stycken på twitter.... Låter för mycket för någon olycka.
Senast redigerad av UpTop 2025-01-08 kl. 18:56.
Jag misstänker terrorattentat... Har det spekulerats något kring det officiellt? Så pass många bränder, läste först fyra sen fem stycken på twitter.... Låter för mycket för någon olycka.
Nej ingenting om misstänkt terrordåd. På presskonferensen var det mest om släckningsarbetet, evakueringen och var dessa är m.m. Det är märkligt att det brinner på olika platser och så stora bränder och som du har sett, så många som fem stycken.