Citat:
Ursprungligen postat av
MusterMark
I det här fallet hade det inte hjälpt med brandgator över huvud taget. Vinden har transporterat brinnande embers flera kilometer, vilka sedan skapat nya brandhärdar. Vinden och bristen på regn/fukt har skapat en perfekt storm för en okontrollerbar brandkatastrof. 0 % av branden/bränderna är inringad.
Det är ju lite det jag menar. Det är enkelt att vara en smart idiot hemma i kammaren och komma på fiffiga enkla lösningar man inbillar sig att brandkåren nog säkert inte tänkt på redan. Det som förvånar mig är ju fortfarande i vilket fall att de inte tycks ha gjort några förbättringar eller förebyggande åtgärder i år heller. Exakt vilka åtgärder det skulle vara är jag inte tillräckligt smart för att uttala mig om uppenbarligen. Men spontant känns det som Los Angeles myndigheter borde ha tillgång till smartare experter än mig. Man borde ju kunna vattenbomba deras skogsområden en gång i veckan under hela året för att få någon procent mer fuktig jordmån.
Borde kunna hit och dit. Inte vet jag, staden ligger ju precis ett stenkast från Stilla Havet. Det känns som att med myndighetspengar och experter att de skulle kunna komma fram till något bättre än "ojdå" varje år.