Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Jag ser ett närmast oändligt antal områden som SVT/SR hellre kunde spara in på än just sportsändningar, t.ex. alla program (och programledare) som ser som sitt primära syfte att uppfostra tittarna/lyssnarna och köra ner vissa väl valda politiska åskådningar och den heliga värdegrunden i halsen på oss. Men det är väl en diskussion som hör hemma i nån annan tråd, antar jag. Dock hävdar jag att vintersport är något som SVT har gjort väldigt bra genom åren och som är relativt svårt att politisera sönder.
Vad gäller valet mellan OS och att sända vintersport löpande så väljer jag som sagt det sistnämnda. Jag vet inte hur kostnaden för att sända OS vartannat år står sig jämfört med att sända FIS evenemang, men stora summor är det i varje fall. Utöver skattekostnaden finns ju även en annan aspekt, att vill man slippa reklamhelvetet på Viaplay så hade jag hellre betalat bara för se OS än att behöva teckna deras svindyra abonnemang för flera månader varje vinter. Att jag dessutom skulle slippa trion Forsberg, Strömstedt och Jidhe i rutan lika mycket som i dag vore en bonus, om än en stor sådan.
Det fetade håller jag med om. Är av åsikten att PS ska läggas ner, är snedvidrigt att inte själv få bestämma vad man ska betala för att se. Finns många aspekter i det hela som gör att jag finner detta helt galet. Och, ja, det är nog fel forumsdel för den diskussionen (politiska agendan, narrativet osv).
Försöker dra mitt strå till stacken för den kommande undergången för SVT. Bl a så har jag mailat SVT och tokhyllat Ola Brännholm, citat - "han är helt fantastisk kommentator, engagerad, kunnig, vältalig, påläst, rolig" osv. Underminering bakhållet så att säg.
Forsberg får lite väl mycket skit tycker jag. Tydligt att många hänger upp sig på smådetaljer han har för sig. Är mer plus än minus för den gode Per. Strömstedt är inget vidare och Slajm-Jidhe är slajmig som få. Annars är Teo bra, Johan O stundom ganska bra. Fina reportage "bakom kulisserna" uppskattar jag.
Denna vinter kör jag enbart kanal 6 som ingår i mitt "TV-paket" och så himla mycket reklam är det väl inte.