2025-01-08, 15:11
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Känns som i texten att hon har fått skatt påslag bakåt, 2021 var kort så vi räknar bort. så drygt 500 000 är vad skatteverket vill ha inklusive ränta. Så borde betyda att hon fått in drygt 1 miljon på sitt privata konto och skatteverket tagit sig en funderare. Sedan innehöll det lite andra saker med ju så summan är garanterat inte så stor. Men en stor summa pengar har hon troligen fått in på sitt privata konto via swish och inte deklarerat.

Skatteverket skickar väl inte skatteskulderna direkt till KF utan man får väl (om än en liten) stund på sig att betala? Har hon bara struntat i det då?
Citera
2025-01-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det har hon, för mig jag sett bilder på folk i facebook som swishat direkt till henne och inte till företaget. Och det är troligen del i de ansvar som skatteverket säger att inte alla de swishen är till henne utan bör beskattas.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158919297542039&set=g.776883263665426

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159809877139405&set=g.776883263665426

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1841785839530681&set=g.776883263665426

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159707301557839&set=g.776883263665426

Hittade några exempel, dock äldre.
SKV har uttalat sig och fattat beslut om åren 2021 och 2022. Evt swish under 2023 som skulle varit till bolaget omnämns inte. Saras privata nr ligger kvar på dumpens hemsida här och där.
Citera
2025-01-08, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Länkade ju i första också, men skit samma. Du säger att jag ljuger. Jag säger att jag inte gör det.
Spelar ingen roll, så lägger inte mer tid på det :-)

Du länkade bara till allabolag och där måste man köpa en nerladdning så det va därför jag undrade
Men jag hittade när du länkade till hitta
Citera
2025-01-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Skatteverket skickar väl inte skatteskulderna direkt till KF utan man får väl (om än en liten) stund på sig att betala? Har hon bara struntat i det då?
Vet inte om det framgår när beslutet är fattat och om de 670k hos KF inkluderar skatteskulder. SkV är rätt snabba med att lämna över till KF dock...
Hur man än ser det är 670K hos KF lite jobbigt...
Citera
2025-01-08, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Så ett bolag med den omsättningen inte behöver en revisor?

Jo det behöver de, men jag kunde inte se vem det var om jag inte laddade ner årsredovisningen
Så det va därför jag undrade hur han kunde se det
Citera
2025-01-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Du länkade bara till allabolag och där måste man köpa en nerladdning så det va därför jag undrade
Men jag hittade när du länkade till hitta
Kostigt... jag var inte inloggad på allabolag, men kunde lasta ner ändå? Hur som helst så är ÅR även tillgänglig på hitta.
Citera
2025-01-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
AB nämner ju att de varit fram och tillbaks och skulderna rör ju 2021 och 2022 som Ovetade nämner med. Så troligen har hon haft ett år på sig att betala men bråkat fram och tillbaks.
Citera
2025-01-08, 15:19
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatred-For-Mankind
Är ju frivilligt att donera. Får nog skylla sig själv om nu dessa pengar går till krogbesök, körkortsutbildning, kläder och smink.

Denna Sara vet väl folk vad det är för någon typ och vad hon går för.

Det är ju inte dom som swishar som är sura, det är Skatteverket som inte är helt nöjda.

Kaka söker ju maka så det är nog mest likasinnade som Sara som swishar, plus att jag misstänker att det också finns en del som vill bättra på sitt eget dåliga samvete för dåliga saker de har gjort i livet som stödjer dumpen.

Det är skrattretande med mentaliteten de har - eftersom det finns fula gubbar har Sara rätt att förskingra pengar ungefär.
Citera
2025-01-08, 15:22
Avslutad
Citat:
Kostigt... jag var inte inloggad på allabolag, men kunde lasta ner ändå? Hur som helst så är ÅR även tillgänglig på hitta.

Jag såg inte det men laddade när på hitta
Och jag kollade även de andra bolagen

Så de har skrivit under själva vilket jag antar är lagligt
Men det lär inte blir några pengar kvar när Sara ska betala in sina avgifter.

Så ni kan ju iaf glädja er åt att det inte ger speciellt mycket pengar nu när skattefrågorna är utredda
Citera
2025-01-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag såg inte det men laddade när på hitta
Och jag kollade även de andra bolagen

Så de har skrivit under själva vilket jag antar är lagligt
Men det lär inte blir några pengar kvar när Sara ska betala in sina avgifter.

Så ni kan ju iaf glädja er åt att det inte ger speciellt mycket pengar nu när skattefrågorna är utredda
Ska medge att detta med "revisor" är du inte ensam om att missförstå lite. Väldigt många bolag som inte uppfyller kriterierna arbetar med en redovisningsbyrå och även revisorer i rådgivande roller. Alltså används begreppet väldigt ofta utanför sin egentliga, formella innebörd.
Citera
2025-01-08, 15:30
Medlem
baron-brazils avatar
Har ni fått det svart på vitt nu?
Alla ni som försvarar White traschen Sara & Patrik.
Dom har lurat brallorna av alla donatorer för att leva gott på pengarna själva.

Sluta vara så naiva.
Det är två lata pundare som aldrig haft ett hederligt jobb i hela sitt liv.

Tänk lite...
Citera
2025-01-08, 15:36
Avslutad
Citat:
Ska medge att detta med "revisor" är du inte ensam om att missförstå lite. Väldigt många bolag som inte uppfyller kriterierna arbetar med en redovisningsbyrå och även revisorer i rådgivande roller. Alltså används begreppet väldigt ofta utanför sin egentliga, formella innebörd.

Jag missförstår inte det, jag vet att en auktoriserad inte behöver att skriva på i mindre bolag
Förr va det så
Sedan så är det ganska smart att ha en sådan då risken för problem blir mindre
Det va bara att jag inte hittade det du påstod

Nu kommer tex Sara att få skatta för pengar som hade kunnat vara avdragsgilla om de hade varit lite smarta.

Så det de trodde att de skulle spara in kommer att väldigt dyrt ist
Klantigt, men nu har de lärt sig något nytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in