2025-01-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Vill inte vara den som är den men har ju knappast varit ett framgångsrikt koncept tidigare att säga till den här människan att hon "kommer att behöva" betala av sina skulder.

Det här är inte min paradgren men som jag tolkar det har skatteverket gjort bedömningen att "Du har redovisat dom här pengarna som gåvor, men vi gör bedömningen att du inte hade fått dom här pengarna om det inte var för att du driver dumpen. Således kan du inte räkna dom som gåvor".
Men det är kanske samma sak som du säger ovan?

Jag har ju visat på detta problem tidigare, då det var en artikel om just detta i någon av skymningsblaskorna. Man gör klokt i att anlita sin revisor, eller om man har en skicklig bokförare, i frågor när det gäller transfereringar mellan olika konton.
Citera
2025-01-08, 14:42
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är du som påstår saker som ska visa att det stämmer.
Jag ser inget när jag tittar på allabolgag

Köper du och laddar ner boksluten?
Kan du se deras så får du visa att det du påstår stämmer

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Årsredovisning finns gratis på allabolag...

Eller hitta...

https://www.hitta.se/f%C3%B6retagsinformation/dumpen+media+group+ab/5568529258#reports

Ta gärna fram vilken revisor som granskat och signerat Dumpens ÅR för 2023... du som kan detta.

Ett litet tips vad gäller att bevisa något; generellt så är det lättare att bevisa förekomsten av någonting, än avsaknaden av detsamma, eftersom det inte går att visa ingenting, jämfört med någonting, som om det existerar går att visa.

Huvudregeln för bevisning i domstol är att den part som påstår något ska bevisa att påståendet stämmer, i vissa fall kan istället den part som har lättast att bevisa något åläggas att göra det, av så kallade billighetsskäl.
Citera
2025-01-08, 14:50
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Är nog tyvärr slut på underhållningen nu. Inte ens dom mest trogna donatorer kan tycka det är okej vad pengar har gått till.

Du anar inte hur många dumhuvuden det finns.

Att dessa korkskallar förlitar sig på att 2 knarkare ska rädda barnen.
Titta på vilka som sponsrar dumpen, det är folk som köper sig fria! Dessa företag ska man inte anlita.

Vet inte vem det är mest synd om, Sara eller Patrik. Han har ju förlorat alla sina kändispolare och umgås nu med påtända småtjejer eller Sara som hela tiden får försvara Dumpen medans Patrik sitter som en fågelholk och inte vet vad han ska säga, den glappkäften har fått tunghäfta.

När dom går igenom alla transaktioner med impulskollen och swish så kommer dom torska för penningtvätt också, dom där 300000kr som Patrik plockade ut i aktieutdelning har han delat med Sara.
Citera
2025-01-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Ett litet tips vad gäller att bevisa något; generellt så är det lättare att bevisa förekomsten av någonting, än avsaknaden av detsamma, eftersom det inte går att visa ingenting, jämfört med någonting, som om det existerar går att visa.

Huvudregeln för bevisning i domstol är att den part som påstår något ska bevisa att påståendet stämmer, i vissa fall kan istället den part som har lättast att bevisa något åläggas att göra det, av så kallade billighetsskäl.
Så sant min vän. Dock uppger allabolag de tillsynsbefattningar som finns i bolagsordningen. Finns ingen så finns ingen...
Citera
2025-01-08, 14:59
Medlem
Har funderat lite, med betoning på lite.

Grunden är att Sara blandat ihop Dumpens ekonomi med sin egen. Insättningar, gåvor mm ska gå in på företagets bg och det ska gärna finnas swishnummer dit också. Sedan kan naturligtvis Sara och Patrik ta ut pengar och använda för företaget/uppdraget. Sara kan ha ett privat swishnummer om hon vill och då blir allt så mycket klarare med beskattning, ansvar, redovisning och allt.
Citera
2025-01-08, 15:01
Medlem
Citat:
Så sant min vän. Dock uppger allabolag de tillsynsbefattningar som finns i bolagsordningen. Finns ingen så finns ingen...
Sökte på "Blommor" på allabolag och en av de första företagen som dök upp:
https://www.allabolag.se/befattningshavare/%C3%A5ke-olssons-i-floda-aktiebolag/-/butiksinredningar-butiksutrustningar/2K08KMLI5YDBD

Står klart och tydligt exakt det som du säger. Vilket visar på att precis som du säger så har Dumpen ingen revisor att delge. De ligger precis under gränsen för förra året vilket således lär bli större chans detta året, beror lite på skulder med mera då de aldrig kommer anställa någon. Åtminstone inte redovisa att de har 3 anställda.
Dock borde ju Katta räknas som anställd nu med de ansvar och den roll hon fått. Alltså krav på revisor.
Citera
2025-01-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Har funderat lite, med betoning på lite.

Grunden är att Sara blandat ihop Dumpens ekonomi med sin egen. Insättningar, gåvor mm ska gå in på företagets bg och det ska gärna finnas swishnummer dit också. Sedan kan naturligtvis Sara och Patrik ta ut pengar och använda för företaget/uppdraget. Sara kan ha ett privat swishnummer om hon vill och då blir allt så mycket klarare med beskattning, ansvar, redovisning och allt.
Det har hon, för mig jag sett bilder på folk i facebook som swishat direkt till henne och inte till företaget. Och det är troligen del i de ansvar som skatteverket säger att inte alla de swishen är till henne utan bör beskattas.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158919297542039&set=g.776883263665426

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159809877139405&set=g.776883263665426

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1841785839530681&set=g.776883263665426

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159707301557839&set=g.776883263665426

Hittade några exempel, dock äldre.
Senast redigerad av Allahelgon 2025-01-08 kl. 15:10.
Citera
2025-01-08, 15:03
Avslutad
Citat:

Du ser det va inte så svårt att länka
Citera
2025-01-08, 15:04
Medlem
Haha. Tittade just på 200 sekunder. Vilket slödder denna Sara Nilsson är! Otrolig människa.
Citera
2025-01-08, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Du ser det va inte så svårt att länka
Länkade ju i första också, men skit samma. Du säger att jag ljuger. Jag säger att jag inte gör det.
Spelar ingen roll, så lägger inte mer tid på det :-)
Citera
2025-01-08, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror inte Sara fattar att Aftonbladet gissningsvis sitter på mer än vad de faktiskt säger och visar för henne. Detta är ett klassiskt journalistiskt grepp.

Men om fiskare nu börjar svettas och säga att det är från direktiv av Sara som vissa saker görs så kan man undra vad dom sagt till polisen. Det kan bli en intressant förundersökning att läsa. Kan även förklara "avhoppen" av fiskare på sistone.

Nej jag tror inte det heller. Jag börjar bara bli heligt irriterad på att den människans löjliga bortförklaringar.

Jag tänker att det nog borde svettas en hel del i leden nu iaf gällande vilka bilder som cirkulerat osv. Aftonbladet antyder ju att dom har belägg för det, vilket jag inte blir förvånad över då jag själv har sett och visat längre bak I tråden att dom befattar sig med BP men att de ska hållas hush hush.
Citera
2025-01-08, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen

Nu va det en fråga ang vad jag kunde läsa den hen påstod
Och efter mycket om och men så löste hen det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in