2025-01-08, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Har han varit på rehab eller väljer han bara att fortsätta med sitt krökande? Snart har han ju pajat hela sin karriär.

Var väl iofs inte så mkt till karriär om vi ska vara ärliga.
Citera
2025-01-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Var väl iofs inte så mkt till karriär om vi ska vara ärliga.

Han har ju varit extremt haussad de senaste 1-2 åren.
Citera
2025-01-08, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Han har ju varit extremt haussad de senaste 1-2 åren.

Jodå men det betyder inte genuin karriär utan bara hype. Ett luftslott. Så fort hypen svalnar av nån anledning finns inget kvar. Har man en genuin karriär baserad på talang och kvalite och en stor, spridd fanbase står man kvar efter diverse katastrofer.
Citera
2025-01-08, 16:35
Medlem
Citat:
Jodå men det betyder inte genuin karriär utan bara hype. Ett luftslott. Så fort hypen svalnar av nån anledning finns inget kvar. Har man en genuin karriär baserad på talang och kvalite och en stor, spridd fanbase står man kvar efter diverse katastrofer.

Han hade en tio år lång karriär innan han slog igenom med trogna fans, jag var ett av dem. Det blev tragiskt att se förfallet efter genombrottet, tror det är många med mig som är på väg att ge upp. Hänger kvar i hopp om att han ska återgå till det som var innan, men det är nog för mycket att hoppas på.
Citera
2025-01-08, 17:00
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBalls
Han hade en tio år lång karriär innan han slog igenom med trogna fans, jag var ett av dem. Det blev tragiskt att se förfallet efter genombrottet, tror det är många med mig som är på väg att ge upp. Hänger kvar i hopp om att han ska återgå till det som var innan, men det är nog för mycket att hoppas på.

Ok.

Citat:
Han har varit alkis sedan många år, långt innan han slog igenom
Citera
2025-01-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Ok.

Du tror inte man kan hålla två tankar i huvudet samtidigt? Man måste inte gilla allt en person gör för att uppskatta musiken. Jag är även stort fan av Cornelis Vreeswijk, som verkar ha varit ett svin av rejäla mått.

Förfallet rent kroppsligt fanns inte hos DR före genombrottet, så han verkar ha kunnat hålla alkoholismen i schack (har vänner som känner honom som bekräftar att det pågått i många år). Gissar det eskalerat, men även att ett sånt genombrott som han fick tär rejält på psyket.
Citera
2025-01-08, 17:17
Avslutad
Citat:

Men du. Bara för att en liten grupp diehard fans gillar en så har man inte en "karriär" att tala om. Största delen av svenska folket hade inte en aning om vem han var när han stöp på Skansen.
Citera
2025-01-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Håller fortfarande tummarna för att det blir av, men håller med om att det där med bland annat ett nytt band är rätt oroväckande.

För att svara på fråga 1 släpptes ju biljetterna någon dag innan det började snackas här om skilsmässan, bandets splittring osv. Så just då var det klart man var övertygad om att det skulle bli av.

Det kan väl inte ha förvånat så värst då att det skulle bli såhär. Men hoppas också det blir av, om inte annat för att det åtminnstone kan bli underhållande att läsa recensionerna efteråt.
Citera
2025-01-08, 17:22
Medlem
Tycker att han var bra som förband på Winnerbäckkonserten förra sommaren. Stark insats. Men det kanske var sista rycket innan han når botten av flaskan.
Citera
2025-01-08, 17:23
Medlem
Citat:
Men du. Bara för att en liten grupp diehard fans gillar en så har man inte en "karriär" att tala om. Största delen av svenska folket hade inte en aning om vem han var när han stöp på Skansen.

En "karriär" behöver inte betyda att alla i hela Sverige vet vem man är. Faktum var att han turnerade och spelade på massor av platser i Sverige och hade gott rykte inom countrykretsar. De flesta jag känner visste vem han var, även innan Skansen. Kolla hans back catalogue så ser du att han fått ge ut skivor länge.
Citera
2025-01-08, 17:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Kan man leva på musiken så har man en karriär. Du gör dig till ett åtlöje.
Citera
2025-01-08, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kan man leva på musiken så har man en karriär. Du gör dig till ett åtlöje.

Och det har han väl inte gjort nån längre period som jag förstår det.

Citat:
De flesta jag känner visste vem han var, även innan Skansen.

Som sagt.

Citat:
Kolla hans back catalogue så ser du att han fått ge ut skivor länge.

Jaha nu har jag gjort det och bortsett från de senaste verkar allt vara självutgivet eller liknande microlabels. Du vet att alla "får ge ut skivor" va?
Senast redigerad av Lailatjej 2025-01-08 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in