2025-01-08, 15:21
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
95% av de som handlar nära stängningstid är blattar. Och det gäller även i svenska områden (de få som finns kvar). Föreställ dig hur det ser ut i en av de mest invandrartäta orterna i hela Sverige.

Invandrare handlar på alla möjliga tider. Jag behöver inte föreställa mig det, då jag bor i ett av dessa områden. Vad vill du ha sagt?
Citera
2025-01-08, 15:23
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSSAS
Det låter rimligt. Är inte speciellt normalt att döda en annan människa på det här sättet samtidigt kan jag inte låta bli att undra över varför han inte gjorde mer? Känns så konstigt hela grejen men antar att vi får mer information senare.

IKEA mördaren skulle utvisas och begick ett mord för att få stanna, skulle kunna tänka mig att det är något liknande. In på på en anstalt och få husrum och mat under lång tid, samtidigt hoppas han på att sossarna sitter vid makten efter nästa val så han får svenskt medborgarskap.
Citera
2025-01-08, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vad vill du ha sagt?
Svenskar handlar sällan nära stängningstid.
Citera
2025-01-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Vilket korkat svar, är du efterbliven?
"aah du behöver inte va rädd för att bli skjuten av misstag i någon gängkonflikt för risken är väldigt liten att det skulle hända och folk har alltid blivit skjutna" Säg det till alla de vars anhöriga aom blivit skjutna de senaste åren.

Precis som med skjutningarna, så har antalet oprovocerade vansinnesdåd ökat drastiskt, och då kommer du, din pissliberala idiot till bror duktig och ska berätta för folk att de ska inte va oroliga.

Du förtjänar att bli skjuten, munkissad och nerhuggen av en psyksjuk cat-tuggande neger.

Tack för kramarna…

Hur många oskyldiga skadas och dödas det helt oprovocerat i trafiken varje år, och har vi samma oroliga halvt hysteriska och vansinnigt spekulativa trådar om det var gång det sker….?

Sätt gärna det i relation till eländet med gängkriminaliteten etc

Det är sjävklart oerhört tragiskt det som skedde på ICA, men som jag sa, psykfall etc har i alla tider begått bestialiska övergrepp och dråp etc. Men trots att det ökat på senare år så är det extremt liten risk att drabbas. Det är extremt mycket större risk att råka illa ut i trafiken.
Citera
2025-01-08, 15:28
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nej, inte särskilt mycket.
Och inte för att jag tycker vi ska spekulera allt för mycket om BO, men det finns en gruppbild på butikens hela(?) personalstyrka på facebook. Om BO är kvinna i 60-årsåldern, och man kollar de kvinnor på bilden som verkar vara i den åldern, är det något fler invandrarkvinnor än svenska kvinnor.

https://www.facebook.com/ICAMaxiBotkyrka

Synd att man inte kan se ett skit om man inte har Facebook konto.
Lägga gärna upp bilden så att ALLA kan se.

Typ denna:

https://imgur.com/a/x0JItKM
Citera
2025-01-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
95% av de som handlar nära stängningstid är blattar. Och det gäller även i svenska områden (de få som finns kvar). Föreställ dig hur det ser ut i en av de mest invandrartäta orterna i hela Sverige.

Bra slutledning ändå.
Att 95% av de som handlar nära stängningstid är ”blattar”, i en av de mest invandrartäta orterna i Sverige.

Vore med det sagt närmast helt osannolikt om det vore något annat än 95% blattar alldeles oavsett vilken tid på dygnet du pratar om.
Citera
2025-01-08, 15:37
Medlem
Benny98s avatar
Det behöver inte vara ett psykfall utan en person utan respekt för människoliv som fått en snedtändning. Kanske när han försökte snatta. Ett genuint psykfall kan hugga ner kreti och pleti av en ren impuls. En person som kommer från en ultramaskulin kultur kan mörda en främmande kvinna som ska bestämma över honom.
Citera
2025-01-08, 15:38
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tack för kramarna…

Hur många oskyldiga skadas och dödas det helt oprovocerat i trafiken varje år, och har vi samma oroliga halvt hysteriska och vansinnigt spekulativa trådar om det var gång det sker….?

Sätt gärna det i relation till eländet med gängkriminaliteten etc

Det är sjävklart oerhört tragiskt det som skedde på ICA, men som jag sa, psykfall etc har i alla tider begått bestialiska övergrepp och dråp etc. Men trots att det ökat på senare år så är det extremt liten risk att drabbas. Det är extremt mycket större risk att råka illa ut i trafiken.
Tack för din helt oväsentliga jämförelse, vi har en nollvision vad gäller dödfall i trafiken.

(Förutom nollvision vad gäller babbar i Sverige)
Så vore det på sin plats med en nollvision vad gäller dödsfall på grund av oprovocerade vansinnesdåd.

Ett första steg är då lämpligen att vi inte agerar så som vissa pissliberaler vill (och som vi gjorde med invandringen) och blundar för problemet.
Steg två är förslagsvis att återöppna mentalsjukhusen och skapa ordning och lugn i samhället för vanliga medborgare.
Citera
2025-01-08, 15:39
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Hela händelseförloppet är vansinnigt.

Vakten som grep honom trodde att det handlade om snatteri, varför han grep honom. Efteråt gick det upp för vakten att han ingrep mot en kniv beväpnad mördare.

Skitkul att jobba vakt.

Man blir inte gripen för snatteri inne i själva butiken.
För att det ska vara straffbart måste man passerat kassorna. Försök till ringa stöld (snatteri)är inte straffbart.
Det går bra att stoppa en köttbit i fickan inne i butiken så länge du tar fram den och betalar i kassan.
Citera
2025-01-08, 15:41
Medlem
Skulle vara intressant att få veta exakt hur det har gått till.

Märkligt om det var helt utan föregående kännedom, interaktion eller provokation. Kvinnan måste haft extrem otur isåfall. Större sannolikhet att vinna stort på lotto.

Snacka om knäppgök. Dödsstraffet borde införas igen i sådana här fall, oavsett psykiskt tillstånd på gm.

Kommer även bli intressant att se hur domstolen dömer. Något annat än livstid (o ev utvisning) finns inte i min bok. Men vi vet ju alla hur brottslingar brukar "dömas" i gamla Svedala...

...så skulle inte förvåna mig om det blir nåt i stil med 12-15 år alternativt rättspsyk...och snubben är ute igen om ett tiotal år.
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2025-01-08 kl. 15:45.
Citera
2025-01-08, 15:45
Medlem
Har laddats upp bilder nu på olika kvinnor. Vilken bild är det som stämmer?
Citera
2025-01-08, 15:45
Medlem
Attackcykelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Äntligen en någorlunda intressant spekulering! Det som överraskade mig var just att det var en ICA _Maxi_ som var gärningsplatsen, inte en mindre ICA-butik i någon håla. ICA Maxi för min del brukar jag koppla till köpcentra utanför centrum dit den absoluta majoriteten tar sig med egna bilar, även om det brukar kunna finnas kollektivtrafik i närheten, av demokratiska skäl.

Ica Maxi i Botkyrka ligger på gångavstånd från de båda miljonprogramsförorterna Alby och Hallunda. Dessutom ligger det invid E4:n och många boende i villaområdena i Tumba och Tullinge passerar där när de åker hem från jobbet i sina bilar. Botkyrka är en extremt segregerad kommun. Ica Maxi är en av få platser (kanske den enda) där invandrarna från kommunens norra delar och svenskarna från de södra möts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in