Citat:
Ursprungligen postat av
DeVaLaGott88
För att de är utanför den "normala" mallen, därför får jag inte ihop de. Och visst, de är tidigt i utredningen. Och de skulle inte förvåna mig att när pusslet är lagt så fanns de visst en viss koppling. Och då tänker jag på de jag skrev tidigare att han varit där och handlat tidigare, kanske snattat och hon kom på honom att göra de.
Kände du samma sak vid IKEA-dådet? GM hade inga kopplingar och knivade ner två personer i butiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
dansquelcas
Det vore intressant om grävande journalister kollade upp säkerhetsarbeten i de stora livsmedelsbutikerna.
En anställd som mördas på sin arbetsplats där kunder cirkulerar ska bara inte hända.
Det är ingen större risk att arbeta i livsmedelsbutik mer än de vanliga riskerna vid själva arbetet.
Går ju inte att punktmarkera varenda babbe som kommer in i butiken, så säkerhetsarbetet är svårt för att förebygga denna typ av dåd. Sluta sälja knivar och liknande "vapen" i butikerna men den fiffige GM hittar alltid något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Varför har inte media hängt ut gärningsmannen och varför vill man försöka framställa honom som ett offer som lider av psykisk ohälsa?
Hehe... ja, undra varför