2025-01-08, 10:16
Medlem
Med mycket stor sannolikhet så var det en Alibaba som var där för att snatta och ställa till bråk. Mumlande "Allahu akbar" så tryckte han kniven i någon som han tyckte representerade den för honom förhatliga västvärlden.
Senast redigerad av brakfesten009 2025-01-08 kl. 10:19.
Citera
2025-01-08, 10:16
Avstängd
dansquelcass avatar
Mordet är en copy av dådet i Märsta.
Citera
2025-01-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Varför skulle det vara så konstigt?

Jag skrev inte att det var konstigt, men det fick mig att reagera och fundera på om det möjligen ligger något mer bakom det hela. Men högst sannolikt är det ett vansinnesdåd utan några kopplingar till just den familjen.
Citera
2025-01-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Finns inga svenskar i Botkyrka.

Jo, det gör det visst det. Jag bodde i kommunal hyreslägenhet i Botkyrka fram tills nyligen (flyttade pga jobb, inte på grund av att jag inte trivdes). I min trappuppgång var 5 av 8 grannar etniska svenskar, 1 granne var finne, 2 var från mellanöstern. Det såg ungefär likadant ut i de andra trappuppgångarna också.
Citera
2025-01-08, 10:20
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Varför fjantar du om vakterna, inget har framkommit som tyder på bristfälligt agerande.

Jag tar tillbaka det. De lyckades stoppa mördaren från att fly och en stor eloge till dem.

Att Märsta mordet hände igen är ett faktum.
Citera
2025-01-08, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
GM åkte till affären för att handla, enligt hans anhöriga som ena kvällsblaskan talat med. Han lider av djup depression enligt samma källa. Nej, jag kan inte länka nu.

Förmodligen fått psykos. Eller om det blivit något annat tjafs. Tragisk händelse måste jag säga.
Citera
2025-01-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Mordet är en copy av dådet i Märsta.

Ett psykfall som inte borde sprungit löst på gatorna menar du?
Citera
2025-01-08, 10:23
Medlem
Så länge Sveriges politiker fortsätter att nedmontera psykvården kommer händelser som dessa bli allt vanligare. Har själv sett mottagningar stänga ned. Vart ska alla människor med psykisk ohälsa ta vägen? Varför är det en så låg prioritering i Sverige?
Citera
2025-01-08, 10:24
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas

Att Märsta mordet hände igen är ett faktum.

Nej det är inget jävla faktum för att du skriver samma sak 3 gånger.

Logga ut och sök jobb istället.
Citera
2025-01-08, 10:24
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Förmodligen fått psykos. Eller om det blivit något annat tjafs. Tragisk händelse måste jag säga.

Ingen psykos utan stark motivation att döda kvinnor med invandrarbakgrund.
Citera
2025-01-08, 10:25
Avslutad
Två scenarion:

GM är invandrare och gjorde som invandrare brukar
eller
GM är den siste svensken kvar i Botkyrka och fick psykbryt av att bo bland invandrare

Båda fallen är konsekvenser av invandring.
Citera
2025-01-08, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Voir
Så länge Sveriges politiker fortsätter att nedmontera psykvården kommer händelser som dessa bli allt vanligare. Har själv sett mottagningar stänga ned. Vart ska alla människor med psykisk ohälsa ta vägen? Varför är det en så låg prioritering i Sverige?

Håller med. Jag har en kompis som varit läkare på Säter, fråga henne om hon någonsin var rädd på jobbet. Det sa hon inte var ett problem, problemet är de som går ute i friheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in