2025-01-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det är väl inte en dotter? Det är en 25-årig kvinna, hennes man (som är på flykt), hennes bror och svåger som gjort det. Sen har 25-åringen också barn, oklart om det är den mördade eller mannen som är fader.

Oj, skrev fel. Har korrigerat detta nu.
Citera
2025-01-07, 17:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det är väl inte en dotter? Det är en 25-årig kvinna, hennes man (som är på flykt), hennes bror och svåger som gjort det. Sen har 25-åringen också barn, oklart om det är den mördade eller mannen som är fader.
De har ju när faderskapstest görs bytt ID med varandra mannen och hans bror för att registrera barnen på brodern pga uppehållstillstånd.
Citat:
Åtalspunkt 5
MISSBRUK AV URKUND, GROVT BROTT (S@eed Waziri)
5000-K296459-24
S@eed Waziri harsanningslöst åberopat körkort såsom gällande för sig och även lämnat ut sitt körkort för att missbrukas samt lämnat ut sitt pass för att missbrukas. Det hände mellan den 31 augusti 2023 och den 10 januari 2024 på Gustavsberg, Värmdö kommun. Åtgärderna har inneburit fara i bevishänseende. Brott har skett enligt följande;
Citat:
1. S@eed Waziri har åberopat Farid Vaziris körkort såsom gällande för sig i samband med provtagning för dna för att fastställa faderskap den 31 augusti 2023.

2. S@eed Waziri har åberopat Farid Vaziris körkort såsom gällande för sig i samband med provtagning för dna för att fastställa faderskap den 3 oktober 2023.
Citat:
3. S@eed Waziri har den 10 januari 2024 eller en tid dessförinnan lämnat ut sitt körkort för att missbrukas av Farid Vaziri vid provtagning för dna för att fastställa faderskap. Farid Vaziri har sanningslöst åberopat Saeed Waziris körkort såsom gällande för sig.

4. S@eed Waziri har lämnat ut sitt pass till F@rid Vaziri den 7 mars 2024 eller en tid dessförinnan på okänd plats Sverige. F@rid Vaziri har använt passet i samband med flyg från Dusseldorf till Istanbul den 9 mars 2024 och vidare till Mexico den 10 mars 2024.
Citat:
Brotten är grova i och med att syftet med gärningarna enligt punkt 1-3 har varit att barnet skulle få svenskt medborgarskap och inneburit att F@rid Vaziris faderskap har upphävts och Saeed Waziri felaktigt registrerats som far till F@rid Vaziris barn.

Brottet enligt punkt 4 är grovt med hänsyn till att det avser en passhandling som använts för resa mellan olika länder och möjliggjort för F@rid Vazirid att fly efter att mordet och det grova gravfridsbrottet begåtts i åtalspunkten 1 och 2. S@eed Waziri begick gärningarna med uppsåt.
Lagrum: 15 kap 12 § 2 st brottsbalken

Lite udda att brödernas efternamn stavas olika. Ena W. ena V.
Senast redigerad av Pandalina4 2025-01-07 kl. 17:29. Anledning: Fel åtalspunkt är 5
Citera
2025-01-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De har ju när faderskapstest görs bytt ID med varandra mannen och hans bror för att registrera barnen på brodern pga uppehållstillstånd.
Åtalspunkt 1-3.

Coolt. Då ska barnen också utvisas.

Eftersom barnen är så små tror jag dock att de skulle kunna adopteras bort och kanske besparas ett liv i Afghanistan och i stället komma till en barnlös kärleksfull familj. Men hennes familj ska inte få komma i närheten av dem.
Citera
2025-01-07, 17:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Coolt. Då ska barnen också utvisas.

Eftersom barnen är så små tror jag dock att de skulle kunna adopteras bort och kanske besparas ett liv i Afghanistan och i stället komma till en barnlös kärleksfull familj. Men hennes familj ska inte få komma i närheten av dem.
Ingen vet var barnen är. Det är klargjort att de lämnat Sverige i bilen när W bror körde dem till Tyskland.
Citat:
Paret har två små barn. Var de befinner sig vet inte Björn Heidebrandt.
– De är inte i Sverige och det är inget som vi varit delaktiga i. Jag är inte säker på om de befinner sig i USA eller annan plats, det kan jag inte svara på.
Kvinnan har permanent uppehållstillstånd i Sverige och begärs utvisad till Afghanistan. De andra två tilltalade har svenskt medborgarskap och kan inte utvisas.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tre-personer-atalas-for-vaskmordet-pa-varmdo/

Har SW fått medborgarskap pga barnen men inte mamman, eller hur är det?
Barnen är svenska medborgare?
Senast redigerad av Pandalina4 2025-01-07 kl. 18:00.
Citera
2025-01-07, 17:52
Avslutad
Citat:
Här är en Daily Mail-artikel med bilder på alla.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14021497/afghan-migrant-arrested-sweden-lying-secret-lover-deportation.html

Härlig reklam Sverige får.

Hela världen undrar nog vad fan som hände med Sverige.
Citera
2025-01-07, 22:34
Medlem
Citat:
Lite skrämmande att ingen vet var barnen är varken i USA eller här.
Kanske med sin efterlyste pappa, som sannolikt är en mördare.

Knappast USA för det är inte alltför enkelt att fly med småbarn via Mexico och in i USA, har de funnits med på flyget över atlanten så vet polisen det. Jag tror de antingen är i Sverige eller Tyskland där bilen dumpades, ja de kan t.o.m vara i annat europeiskt land hos typ släktingar. Tror länsman vet var de är och det är max sekretess, barnen är ju helt oskyldiga och måste givetvis skyddas.

Inte ens säker det finns med något om barnens öde i FUP'en utan det tas inte med och hamnar i slasken och/eller sekretessbeläggs. Klart verkar det i.a.f. att de befanns i lägenheten vid mordet enligt uppgifter som framkommit hitintills. Klart är också att två gripits i USA varav en vid gränsövergången USA/Mex. och en är fortfarande på fri fot i USA eller annorstädes om jag nu räknat rätt i denna härva.

Ingen verkar ha sett någon av dem med barnen i USA så jag tror de (barnen) är kvar i Europa. Nu spekulerar jag bara för uppgifter om barnens belägenhet är helt okänd i vad som framkommit såvitt jag förstår, dock kan ju länsman veta var de är men locket på.
Citera
2025-01-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ingen vet var barnen är. Det är klargjort att de lämnat Sverige i bilen när W bror körde dem till Tyskland.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tre-personer-atalas-for-vaskmordet-pa-varmdo/

Har SW fått medborgarskap pga barnen men inte mamman, eller hur är det?
Barnen är svenska medborgare?
Intressant. Barnen kan ha lämnats till några familjemedlemmar på vägen? Stackars barn!!!!
Citera
2025-01-08, 00:02
Medlem
Ingen som lyckats få ut FUP ännu? 🥲 jag trodde jah skulle få en god kvällsläsning. Begärde själv ut den men fick stämningsansökan bara. Jag skrev igen att jag ville ha fuppen ikke fått svar ännu. Om npgon lyckats få den hade jag uppskattat om den kunde delas 😃
Citera
2025-01-08, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Härlig reklam Sverige får.

Hela världen undrar nog vad fan som hände med Sverige.

Vad som hände med Sverige vet nog folk runtom i världen: Import av kriminella!
Citera
2025-01-08, 10:01
Avslutad
Tror att jag skymtade den drabbade när jag arbetade på Dagab Bålsta men sen är det lite svårt när de nästan alla ser ut sådär.

Satans lång väg till arbetet hade han.
Citera
2025-01-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Knappast USA för det är inte alltför enkelt att fly med småbarn via Mexico och in i USA, har de funnits med på flyget över atlanten så vet polisen det. Jag tror de antingen är i Sverige eller Tyskland där bilen dumpades, ja de kan t.o.m vara i annat europeiskt land hos typ släktingar. Tror länsman vet var de är och det är max sekretess, barnen är ju helt oskyldiga och måste givetvis skyddas.

Inte ens säker det finns med något om barnens öde i FUP'en utan det tas inte med och hamnar i slasken och/eller sekretessbeläggs. Klart verkar det i.a.f. att de befanns i lägenheten vid mordet enligt uppgifter som framkommit hitintills. Klart är också att två gripits i USA varav en vid gränsövergången USA/Mex. och en är fortfarande på fri fot i USA eller annorstädes om jag nu räknat rätt i denna härva.

Ingen verkar ha sett någon av dem med barnen i USA så jag tror de (barnen) är kvar i Europa. Nu spekulerar jag bara för uppgifter om barnens belägenhet är helt okänd i vad som framkommit såvitt jag förstår, dock kan ju länsman veta var de är men locket på.

Tror du har helt rätt i att polisen vet var barnen befinner sig och hos vem. Det har tidigare framkommit att barnen synts till på vägen till Tyskland. Därifrån har det varit tyst om dem.

Sen har det även tidigare framkommit att socialen i Sverige avskrivit barnens ärende. Det hade de inte gjort om de inte lokaliserat dem och kunnat säkerställa deras sk trygghet.

Nu finns det nära släkt i Tyskland så möjligt att rymlingarna placera
de hos dem för att kunna föra in dem i USA längre fram, när de väl etablerat sig där.
Citera
2025-01-08, 11:54
Medlem
upplysas avatar
Fup & Stämningsansökan
Nacka tingsrätt
B 1951-24
FLERA NEDLADDNINGS ALTERNATIV

https://gofile.io/d/2W2e59
https://delafil.se/df8be1a779984aac/Nacka_TR_B_1951-24_Ab_254_F%C3%B6runders%C3%B6kningsprotokoll_MASK AD.pdf
https://delafil.se/6af26d12f21faac0/Nacka_TR_B_1951-24_Aktbil_252,_ST%C3%84MNINGSANS%C3%96KAN.pdf
https://easyupload.io/m/tec2oc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in