2025-01-08, 07:06
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
IKEA-mördaren var inte psykiskt sjuk utan begick gärningen allra troligast för att få stanna i Sverige.

Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg verkar det här vansinnesdådet vara kopplat till psykisk ohälsa.

Oerhört tragiskt och säger en hel del om dagens (dysfunktionella) psykvård. Mina tankar går till familj, vänner och arbetskollegor till offret.
Nä, han beskrevs väl mer som psykopat, typ antisocial personlighetsstörning med narcissistiska inslag. Jag tycker personligen att det är att vara psykiskt sjuk även om 'experterna' kanske inte tycker det.
Citera
2025-01-08, 07:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Enligt tidigare inlägg i tråden: BO och GM samma efternamn. Bosatta några minuters bilväg från varandra. GM tidigare dömd för mord. Bägge med ursprung i MENA. Släkt? Hedersmord?

Det där är endast påhitt.
Citera
2025-01-08, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nä, han beskrevs väl mer som psykopat, typ antisocial personlighetsstörning med narcissistiska inslag. Jag tycker personligen att det är att vara psykiskt sjuk även om 'experterna' kanske inte tycker det.

Ja, och anledningen till att han gjorde vad han gjorde var för att få stanna i landet (och att han var arg på Sverige). Att han kunde begå handlingarna var allra troligast pga sin personlighetsstörning. Den räknas ju inte som psykisk ohälsa, även om jag förstår vad du menar.
Citera
2025-01-08, 07:18
Medlem
Någon nämnde tidigare att BO och BO:s dotter jobbade i samma butik. Just den detaljen får mig att höja lite på ögonbrynen om den stämmer.
Citera
2025-01-08, 07:19
Medlem
Citat:
Okej, och DINA tankar är luft. Har du inget vettigt att bidra med kan du väl bara hålla tyst? Är det mitt fel att MGM verkar vara psykiskt sjuk? Bara för att jag kunde förutse detta? Gör alla en tjänst och logga ut härifrån. Du bidrar med lika mycket i tråden som i verkliga livet, dvs ingenting.

Kom med något eget. Du behöver ju inte bara skriva av det jag skrev. Du kunde förutse detta? Synd att du inte tipsade någon då. Om allt det du visste i förväg. Det hade räddat en kvinnas liv.
Citera
2025-01-08, 07:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holaconsuela
Fattar inte tråden. Det har väl framgått att det var ett vansinnesdåd och att de inte kände varandra/hade några kopplingar till varann? Vet folk vem mgm är? Varför allt snack om blattar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMXRya/misshandel-vid-ica-maxi

AB är väl inte världens bästa källa när det gäller sanningen.
Citera
2025-01-08, 07:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Någon nämnde tidigare att BO och BO:s dotter jobbade i samma butik. Just den detaljen får mig att höja lite på ögonbrynen om den stämmer.
Varför det? Nog inte så ovanligt.
Citera
2025-01-08, 07:24
Medlem
banzaipirates avatar
Citat:
Han borde fått sitta av sitt straff i hemlandet istället. Det hade varit skillnad mot Sveriges femstjärniga "hotell" i jämförelse.
Jag tror och hoppas det är pågående. Ger jobb till industrin. Tror de flesta skulle vara okej med en hundring i skatt för ett Sepermax fängelse.
Är nog på den linjen att hyra platser i Estland osv. Då blir det krångligt att komma tillbaka utan tillstånd
Citera
2025-01-08, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken

Varför?
Jag tycker tvärtom att det gav en förklaring till att polisen så fort gick ut med att anhöriga var underrättade så de kunde gå ut med dödsfallet. Det gick ovanligt snabbt här.
Citera
2025-01-08, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Varför det? Nog inte så ovanligt.

Mja, lär ju inte heller vara jättevanligt, men det kan såklart vara en helt slumpartad detalj, kändes bara lite anmärkningsvärt om det ligger någon sanning i det. Hoppas de inte jobbade ihop denna dag, synen av ens morsa ihjälknivad på butiksgolvet lär ju inte släppa näthinnan i första taget.
Citera
2025-01-08, 07:25
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte vilka liknande fall du menar, men BO ska enligt uppgifter från flera i tråden ha syriansk bakgrund.

Irak.
Citera
2025-01-08, 07:27
Medlem
mrmiltons avatar
Lär väl vara ungefär samma typ av dåre som i Märsta häromveckan. Labil, droger, troligen med invandrarbakgrund. Borde suttit inspärrad och säkert känd av svenska myndigheter sedan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in