Citat:
Ursprungligen postat av
aahaaotaahaa
Det är fruktansvärt att ett sådant dåd har inträffat, och mina tankar går till den mördade kvinnan och hennes anhöriga. Att en 60-årig kvinna har berövats sitt liv är en tragedi – det är det enda som borde spela någon roll.
Det är helt obegripligt hur vissa istället väljer att göra detta till en fråga om härkomst. För de flesta är det självklart att visa respekt för offret och de anhöriga, men några verkar istället gräva efter bakgrundshärkomst och skriker "hedersvåld" för att passa en egen agenda. Härkomst är irrelevant i en sådan här situation Och det värsta är att det tar fokus från det som verkligen betyder något – att ett liv har gått förlorat och att en familj nu sörjer en älskad person. Att spekulera om härkomst eller annat oväsentligt är inte bara respektlöst utan också direkt skadligt. Tänk om brottsoffrets anhöriga ser det du skriver – hur skulle de känna sig?
Skärpning!
Om det visar sig att det finns en s.k. överrepresentation hos en viss grupp människor i samhället, är det inte bra att vi vet det så att vi kan sätta in resurser där?
OnT så är personen i min värld förbrukad. Utan hänsyn till ras så ska han nu tillbringa resten av sitt usla liv i en källare med ett litet fönster i takhöjd. Mat 2 ggr dan & den får aldrig kosta mer än billigaste skolmat eller "hemtjänstmaten" till gamla sjuka pensionärer. Ingen hänsyn tas heller till nån form av religiösa vanföreställningar. Är det fläsk så är det fläsk.
Tar han livet av sig så är vi av med problemet.
En del brukar anföra psykisk sjukdom & ja, det är hemskt. Lider av sånt själv men tyvärr, vi kan inte ha mördare lösa i samhället. Har man mördat en gång så kan man göra det igen. Bevisligen klarar inte psykologerna att avgöra om/när den här typen av människor är friska igen då det allt för ofta sker att nyligen utsläppta mördar igen.
Min far brukade säga att han var mer rädd för dårar än för kontraktsmördare än för dårar & det har han ju rätt i. En dåre anfaller urskiljningslöst, det gör (normalt) inte en torped.
Om han inte får äkta livstid så är min dröm & förhoppning att ansvariga politikeräckel drabbas nästa gång. Palme & Anna L. fick vad de förtjänade för sitt landsförräderi & låga straff