2025-01-08, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigKund
Haha vart ska du hitta alla dessa männen som ska vilja ta en skitlön för att jobba med samhällets bottenskrap till barn?

Tror du nån gillar den miljön? Hade behövt hela galna löner

Ja dom har ju väldigt stora problem att hitta utbildade lärare som vill jobba i dom kulturellt berikade områdena eftersom alla vet vilka våldsamma djur det handlar om.
Citera
2025-01-08, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
"Ska", men ibland landar en diagnos senare än 12 år ålder...

Det finns nog ingen runt det här sparkande barnet som har missat detta.
Så svårt är det inte att upptäcka en gravt störd individ i tidig ålder.
De flesta identifieras redan på dagis.
Citera
2025-01-08, 03:51
Medlem
knark-kungens avatar
Han borde bli åtalad för dråp men blir väl förmodligen saft & bullar hos någon soc kärring.
Citera
2025-01-08, 03:56
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmmthinking8
Vet vi vilken skola der är ännu?

Lärarens namn?

Tacksam för svar.

Märklig tråd, 250 inlägg men inte ett ord om vilken skola det gäller, inte ens orten har kommit fram i tråden! När hände detta egentligen var det nyligen eller flera år sedan?
Citera
2025-01-08, 04:10
Medlem
Och det ni föräldrar framför allt bör fundera över - är det här ett barn som ni vill ha bland era barn?
Är ni tillräckligt "goda" för att offra era egna barn?
Citera
2025-01-08, 04:22
Medlem
Prempions avatar
Jag var inte så gammal när fröken berättade om Barnkonventionen. Förstod att poängen var att nu skulle de vuxna abdikera och lämna fältet fritt till de våldsamma och stökiga eleverna.

Spontant tänker jag att det är okej att lärare får smaka sin egen medicin. Men egentligen vet jag ju att generationen lärare som tyckte synd om våldsverkarna är glada pensionärer idag. Det är nya generationer lärare som får ta smällen.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så hemskt. Jag har förresten en väninna som är utbildad lärare, som var livrädd för att råka ut för detta som gravid. Det här är ganska länge sedan nu, men det går säkert till likadant på Af idag. Hon hade redan haft stora problem med att hantera vanliga elever, för hon är helt enkelt för snäll och blyg, och hon fick därför inte sitt vikariat förlängt utan blev arbetslös. Då försökte hennes handläggare på Af att tvinga henne att söka en tjänst - som hon säkert skulle ha fått för ingen annan ville ha den - på en högstadieskola. En specialgrupp med just bråkiga pojkar - när hon inte ens klarade av vanliga elever! Handläggaren menade att utbildning avgör, har man en lärarutbildning så måste man söka de lärarjobb som ligger ute. Punkt.

Politikernas vision sen 1990-talet är att så många 19-åringar som möjligt ska pressas in på högskolan. Det är många ungdomar som inte har en aning om vad olika yrken innebär. Hade en bekant som gick 4 år på lärarhögskolan och fick jobb på en ”utsatt” skola. Han stod ut i ett läsår, sen gick han tillbaka till sitt gamla sommarjobb som brevbärare och blev kvar där.

En kvinna jag var bekant med hade växt upp på olika fosterhem och ville hjälpa andra ungdomar. Så hon läste till socionom. Af tvingade henne att jobba på socialen i samma stadsdel som hon bodde i. Dröjde inte länge innan socfallen kände igen henne och började förfölja henne. Hon blev utbränd och jag vet inte vad som hände sen.
Senast redigerad av Prempion 2025-01-08 kl. 04:26.
Citera
2025-01-08, 05:13
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Detta är bland det värsta jag har läst på länge.

Damp-ungen blir arg när hans mobil låses in. Då sparkar han en lärare i magen vilket resulterar i att bebisen dör.

Någon som vet var detta hände?

Vilka är föräldrarna till gm?

Lämpligt straff?

https://www.instagram.com/reel/DEhj8CNKGYM/?igsh=MTdrNzVtOHd4b3Rydg==

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolpersonal-blev-sparkad-i-magen-av-lagstadieelev-fick-missfall
Tragiskt! Men det här är i grunden inte samhällets problem. Det är föräldrar som är totalt gränslösa. SÄTT gränser. Barn behöver gränser för att fatta hur de skall bete sig i samhället när de blir vuxna. När tappade vi bort sunt förnuft? Sedan har vi elever med NPF diagnoser som måste få mer stöd. Det är inte alltid så enkelt. Man borde ha en nyanserad konversation för att på bästa sätt ta tag i problemet.
Citera
2025-01-08, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tänker litet grann på fallet med killen som överföll flickan vid Morö Backe. Fakta om honom kom inte eller fram så tidigt och sedan tror jag han fick boende på hemlig ort.

Ja. Finns en mängd aspekter på detta. Bara säger att Sveriges befolkning borde få reda på sanningen om man nu gjort ett gediget arbete. 🤷🏼‍♂️
Citera
2025-01-08, 05:47
Medlem
tretiotreslaks avatar
Blir väl inte direkt nått straff, han kommer ses som skit cool.. ni vet " han som sparka ihjäl lärarens unge för hon tog telefonen ". Men innerst inne kommer han må dåligt av det, precis som alla tjejer som kommer flockas runt honom för han är så "gangster". Han kommer väl släppa nån skit låt alla hyllar o sen bli skottad i nått parkeringsgarage tillslut. De så livet ser ut för en "G"
Citera
2025-01-08, 05:51
Medlem
” De senaste fem åren har våldsanmälningarna på låg- och mellanstadieskolor i Sverige ökat med cirka 60 procent.”

En del kan säkert förklaras av att personalen ha fått ändrade beteenden (anmäler oftare) men inget talas om detta i texten från SVT. Fem år är också en relativt kort period på det stora hela. Teoretiskt sätt kan det vara samma individer från F till 6 som ställt till med ALLT. Därför vore det mer intressant med en tjugoårsperiod snarare. Men det blir väl för svår ”artikel” då.

En del är också en ”naturlig”, åtminstone matematiskt försvarbar, ökning pga populationsförändringar. Vilket då skall ställas i relation till hur stora grupper av barn som finns och tillgänglig kvadratmeter per barn och personal.

Jag kikade lite till. Jag skulle faktiskt tro att barnens härkomst inte finns med i rapporten. Däremot så borde rapporterande skola finnas med i statistikens rådata. Arbetsmiljöverket vet allt.

F-6 exkluderar ju också högstadiet.
Citera
2025-01-08, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Så du tror aborter sker sällan? Naivt!
Var skrev jag det någonstans? Ingenstans.
Så vad svarar du på?
Citera
2025-01-08, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Var skrev jag det någonstans? Ingenstans.
Så vad svarar du på?

Du tycker jag behöver byta skjorta oftare.. Som att påpeka att aborter sker sällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in