2025-01-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Ska man som gravid inte kunna jobba? Bara för att samhället inte kan ta hand om avarterna som finns i samhället. Specialskola för idioter behövs nu.
Vi kommer inte ha så många forskare som gått i svensk skola. Dom elever som har förutsättningar att bli något måste få gå i en skola som stimulerar dom. Men det viktiga är att alla ska vara lika utbildade enl politikerna. Detta gör att alla som går i nuvarande skola kommer att vara lågutbildade.
OBS klasser måste införas så det värsta dräggen inte förstör för dom som vill lära sig något.
Det borde inte tillåtas för barnets bästa.
Citera
2025-01-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det måste ha varit en mycket kraftig spark, då fostret ligger relativt välskyddat i livmodern omgiven av stötdämpande fostervatten.

Jag utgår från att gärningsmannen inte har behövt ta några konsekvenser att tala om efter sitt illdåd.

Det var inte bara en utan två hårda sparkar.

Något som är klart är i allafall att ingen svensk skolelev gör så här.
Citera
KomissarieBecks avatar

Moderatormeddelande

Postat av KomissarieBeck 2025-01-07, 22:51
Moderator
Tråden är på en bedrövlig nivå. Mängder av Trams/OT raderat samt varningar utdelade. Tråden handlar varken om invandring,skolsystemet,politik eller egna erfarenheten från skoltiden. Samtliga uppmanas att fokusera på ämnet.// Moderator
2025-01-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Det var inte bara en utan två hårda sparkar.

Något som är klart är i allafall att ingen svensk skolelev gör så här.
Det hela är för märkligt för att vara sant igentligen. Men tydligen har detta hänt i verkligheten?
Citera
2025-01-07, 23:13
Medlem
Merwinnas avatar
Så hemskt. Jag har förresten en väninna som är utbildad lärare, som var livrädd för att råka ut för detta som gravid. Det här är ganska länge sedan nu, men det går säkert till likadant på Af idag. Hon hade redan haft stora problem med att hantera vanliga elever, för hon är helt enkelt för snäll och blyg, och hon fick därför inte sitt vikariat förlängt utan blev arbetslös. Då försökte hennes handläggare på Af att tvinga henne att söka en tjänst - som hon säkert skulle ha fått för ingen annan ville ha den - på en högstadieskola. En specialgrupp med just bråkiga pojkar - när hon inte ens klarade av vanliga elever! Handläggaren menade att utbildning avgör, har man en lärarutbildning så måste man söka de lärarjobb som ligger ute. Punkt.

Min väninna hade inte haft en chans mot de bråkiga tonårskillarna, och hon var som sagt även gravid vid detta tillfälle. Hon var livrädd just för att de skulle skada henne i magen. Men handläggaren på Af lyssnade inte, eller brydde sig inte - om hon inte sökte detta jobb skulle handläggaren meddela A-kassan... Som tur var har (och hade) min väninna en vettig man, som menade att hon skulle sluta söka jobb och vara hemma och sköta om sig, de klarade sig på hans lön. Men alla har ju inte en vettig man - eller någon man alls - och då känner de sig förstås tvingade att söka sådana tjänster även som gravida.

Angående lärarfackets slutsatser i artikeln så håller jag inte med. Inga pengar hjälper så länge som dessa elever ska gå kvar i en vanlig skola med de andra. Det finns inget annat sätt än att flytta bort dem till separata skolor, med enbart fysiskt starka manliga lärare som gärna får ha en bakgrund inom polis/kriminalvård/militär - och detta ska ske tidigt, så tidigt som möjligt när de här tendenserna visar sig. En sjuåring är inte stark nog att göra allvarlig fysisk skada på en annan människa ännu, men vid 11 kan vissa redan göra det, och vid 13 många. Det finns inget att vänta på.
Senast redigerad av Merwinna 2025-01-07 kl. 23:39.
Citera
2025-01-07, 23:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Som pappa till barnet hade jag skjutit ihjäl ungjäveln, och det djurets pappa.

Vidrig jävla horunge som aldrig kommer mynna ut i något viktigt.

Varför ska du skjuta ihjäl fadern? Ska du låta modern gå fri? Vad menar du med viktigt? Det är väl jävligt viktigt att barnet får leva med denna skuld sitt resterande liv. Helt enkelt ett vidrigt beteende som måste bestraffas på något sätt oavsett ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Hämnden från det ofödda barnets pappa kommer kommer vara ljuuuv.
Det kan ungen vara så säker på.

Han är nog så långt det går från en ljuv känsla.
Citera
2025-01-07, 23:18
Medlem
theMowgs avatar
Varför är detta inte förstasidastoff!!!
Varför har jag inte hört nåt om detta tidigare?!
Varför är inte lärarfacket ute å demonstrerar och kräver förändringar i arbetsmiljön?!

Detta är helt galet! Jag orkar sällan kolla på TV-nyheterna numera då dom gör mig desillusionerad, men jag plöjer en del nyhetssajter på nätet.
Idag råka jag av en händelse titta in. Och då, lite i förbifarten i ett större segment gällande ökade anmälningar om våld i skolan, nämner SVT Aktuellt övergreppet på den gravida läraren som förlorar sitt ofödda barn när hon tillrättavisar en elev.
Ungjäveln sparkar alltså inte en, utan två gånger på den gravida läraren!
Va fan är detta! Varför kokar det inte! Varför ställs ingen till svar?!
Varför är inte överfallet huvudsegmentet?!

Fy helvete vad jag lider med dom drabbade i detta fall. 😢
Senast redigerad av theMowg 2025-01-08 kl. 00:08.
Citera
2025-01-07, 23:20
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad finns det för bevis för det? Missfall är oerhört vanligt och drabbar var och vartannat par som försöker få barn.

Det låter förstås väldigt illa, men om man börjar tänka efter så kan det lika gärna vara ett naturligt missfall.

Med det sagt är det förstås allvarligt det som hänt, men man ska inte måla fan på väggen när det inte finns några bevis på att fostret i magen faktiskt dödades av barnets slag eller spark i magen.

Hur tänkte du nu? Eller snarare, du tänkte väl inte alls utan var bara intresserad av att flagga med din besserwisser-flagga...

Offret tar emot två hårda sparkar i magen. Efter en timme får hon en kraftig blödning som resulterar i ett missfall.

"Om man börjar tänka efter så kan det lika gärna vara ett naturligt missfall."
Citera
2025-01-07, 23:22
Medlem
Det kan nog bli en utredning om han behöver tas om hand av soc i alla fall ? Om han har sådana aggressionsproblem redan i sjätte klass lär det ju inte bli bättre de närmaste åren.
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det måste ha varit en mycket kraftig spark, då fostret ligger relativt välskyddat i livmodern omgiven av stötdämpande fostervatten.

Jag utgår från att gärningsmannen inte har behövt ta några konsekvenser att tala om efter sitt illdåd.
Citera
2025-01-07, 23:23
Medlem
Ja varför det? Föreställ dig hårfärgen på gärningsmannen så ska du se att det går upp ett ljus.
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Varför är detta inte förstasidastoff!!!
Varför har jag inte hört nåt om detta tidigare?!
Varför är inte lärarfacket ute å demonstrerar och kräver förändringar i arbetsmiljön?!

Detta är helt galet! Jag orkar sällan kolla på TV-nyheterna numera då dom gör mig desillusionerad, men jag plöjer en del nyhetssajter på nätet.
Idag råka jag av en händelse titta in. Och då, lite i förbifarten i ett större segment gällande ökade anmälningar om våld i skolan, nämner SVT Aktuellt övergreppet på den gravida läraren som förlorar sitt ofödda barn när hon tillrättavisar en elev.
Ungjäveln sparkar alltså inte en, utan två gånger på den gravida läraren!
Va fan är detta! Varför kokar det inte! Varför ställs ingen till svar?![
Varför är inte överfallet huvudsegmentet?!

Fy helvete vad jag lider med dom drabbade i detta fall. 😢
Citera
2025-01-07, 23:30
Medlem
Är det någon som vet på vilken ort detta hände?
Citera
2025-01-07, 23:32
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det borde inte tillåtas för barnets bästa.

För vilka barn?
Monsterungarna?
Kanske deras missfoster till föräldrar kan köra hemundervisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in