2025-01-07, 20:40
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Innan vi börjar fundera i såna tankebanor. Har det hänt förut i svensk skolhistoria att en gravid lärare misshandlats av en elev till den grad att barnet har dött, eller är detta första gången någonsin? Klasser med 30 elever har nämligen funnits länge, jag själv gick i en sån utan att lärare blev misshandlade.

Vad som däremot är nytt är den astronomiska massinvandring vi haft de senaste decennierna. Skolministern pratade om kulturella skillnader.

Är detta ett importerat problem, eller sparkade också Bosse och Kalle sina gravida lärare innan Sverige föll till sandnegrerna?

Visst fanns det våldsamma elever tidigare, men då fanns det också särskilda klasser för sådana damp-ungar, med lärare som hade förmåga att hantera dem. Oftast tuffa män mot töntiga damp-ungar.
Citera
2025-01-07, 20:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Detta är bland det värsta jag har läst på länge.

Damp-ungen blir arg när hans mobil låses in. Då sparkar han en lärare i magen vilket resulterar i att bebisen dör.

Någon som vet var detta hände?

Vilka är föräldrarna till gm?

Lämpligt straff?

https://www.instagram.com/reel/DEhj8CNKGYM/?igsh=MTdrNzVtOHd4b3Rydg==

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolpersonal-blev-sparkad-i-magen-av-lagstadieelev-fick-missfall

Vad finns det för bevis för det? Missfall är oerhört vanligt och drabbar var och vartannat par som försöker få barn.

Det låter förstås väldigt illa, men om man börjar tänka efter så kan det lika gärna vara ett naturligt missfall.

Med det sagt är det förstås allvarligt det som hänt, men man ska inte måla fan på väggen när det inte finns några bevis på att fostret i magen faktiskt dödades av barnets slag eller spark i magen.
Citera
2025-01-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Varför ljuger du för? Det är precis det du suttit och ylat om i någon timme nu här inne och du fortsätter även göra det i detta inlägg.. "Läraren ska göra mer!"...

Och precis som jag sa innan, det är precis vad man försökt med i flera årtionden där inne... Och om du inte märkt det så går det inte.. Det har blivit hundra gånger värre.. Vi får gå tillbaka till den gamla goda tiden, där läraren har sönder mobilen och sen får eleven avstängd. För på den tiden hände inte såna här grejer...

Som sagt du tog själv upp det. Men som jag därefter sa när jag tog vid, att om det är skolan vi pratar om så är det självklart att alla aktörer som är inblandade i denna "skall göra mer". Dvs lärarna, rektorerna, skolcheferna, tjänstemännen och politikerna. Jag adderar gärna Socialtjänsten och BUP här också!

...För att avsluta denna diskussion så måste jag säga att det är miserabelt att svensk skola har lärare med en 4-årig akademisk utbildning, man har en oerhörd spetskompetens i specialpedagoger, assistenter, studie- och yrkesvägledare, kuratorer mfl, man har flertalet rektorer/skolchefer i stegrande riktning, man har stora förvaltningar på kommunal nivå som skeppar hela verksamheten och man har skattefinansierade budgetar (om det inte är privat verksamhet vill säga) - och ÄNDÅ vill du lägga allt ansvaret på ett 10-årigt barn (troligen med särskilda behov också)..och ÄNDÅ tycker du det är så fel och fult att hävda att "skolan borde göra mer! Alltså hör du hur du själv låter!?
Citera
2025-01-07, 20:46
Medlem
Släpp in grottfolk i stora mängder och du får ett sånt samhälle, även om du känner dig god och myndigheterna beviljar dig en extra injektion mot covid
Citera
2025-01-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Det är för sent då, men om de inte har lärt sig det från början så blir det omöjligt i den ålder.

Du får jättegärna berätta för mig hur man gör med en skoltrött och problemskapande elev, med diagnoser eller särskilda behov - efter att man exkluderat honom, spöat upp honom eller skrämt skiten ur honom. Hur får man därefter det här barnet till skolan? Hur får man honom att faktiskt lära sig och ta till sig av undervisningen? Hur gör man för att få denne att klara målen?
Citera
2025-01-07, 20:49
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Som sagt du tog själv upp det.

Jag tog upp det för att det är det du ylar om här inne...

Du verkar mer berörd av att läraren rycker mobilen ur handen på någon än att den sparkar livet ur en unge?

Det säger mycket om hur du passar som förälder.

Citat:
Dvs lärarna, rektorerna, skolcheferna, tjänstemännen och politikerna. Jag adderar gärna Socialtjänsten och BUP här också!

Alla ska göra mer, den absolut sista som ska straffas för dess unge är föräldern....
Senast redigerad av buhbye 2025-01-07 kl. 20:52.
Citera
2025-01-07, 20:49
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Den här satungen går i lågstadiet så den är 6-7 till 8-9 år.

Hur långt gången var graviditeten?

Jag vet inte hur långt gången den var. Straffet blir oavsett som hårdast uteblivet godis.
Citera
2025-01-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Och avrätta mesen till rektor
Jaha du skrev avrätta
Jag läste avsätta
Citera
2025-01-07, 20:53
Medlem
Citat:

Du verkar mer berörd av att läraren rycker mobilen ur handen på någon än att den sparkar livet ur en unge?

Jag kan konstatera att du på de två senaste inläggen inte svarat ett ord på:

...För att avsluta denna diskussion så måste jag säga att det är miserabelt att svensk skola har lärare med en 4-årig akademisk utbildning, man har en oerhörd spetskompetens i specialpedagoger, assistenter, studie- och yrkesvägledare, kuratorer mfl, man har flertalet rektorer/skolchefer i stegrande riktning, man har stora förvaltningar på kommunal nivå som skeppar hela verksamheten och man har skattefinansierade budgetar (om det inte är privat verksamhet vill säga) - och ÄNDÅ vill du lägga allt ansvaret på ett 10-årigt barn (troligen med särskilda behov också)..och ÄNDÅ tycker du det är så fel och fult att hävda att "skolan borde göra mer!?

Är det fel att tycka att skolans förhållningssätt i denna situationen var fel när det ledde till att undervisningen fick avbrytas - p.g.a att en elev satt med en mobiltelefon? Är det fel att tycka att skolans förhållningssätt i denna situationen var fel när läraren tvingas bli fysisk och utsätta sig själv för risker - p.g.a att en elev satt med en mobiltelefon? Är det fel att tycka att skolans förhållningssätt i denna situationen var fel när det slutade med att läraren utsattes för våld och fick missfall - p.g.a att en elev satt med en mobiltelefon?

...Kan det vara så att dessa frågor var lite besvärande för dig - och att argumenten inte riktigt fanns där?
Citera
2025-01-07, 20:55
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Jag kan konstatera att du på de två senaste inläggen inte svarat ett ord på

Du har inte så mycket vettigt att komma med nämligen. Du vill att alla andra ska göra något för att underlätta skolgången för din mordiska lilla skitunge.

Dig själv nämner du såklart inte..

Citat:
...Kan det vara så att dessa frågor var lite besvärande för dig - och att argumenten inte riktigt fanns där?

Kan det vara så att jag inte läser, för jag vet att du inte är någon riktig ledare?
Citera
2025-01-07, 21:04
Medlem
Citat:

Alla ska göra mer, den absolut sista som ska straffas för dess unge är föräldern....

Där har vi det igen! Du lägger ansvaret på en 10-åring - Alltså den personen som har en icke färdigutvecklad hjärna, den som inte kan överblicka konsekvenser, den som inte har någon livserfarenhet, den som behöver vuxenvärlden varje sekund. Dvs den som har minst möjligheter att påverka någonting.

Gällande föräldrarna så är givetvis dom också en viktig bricka i detta spelet, det är vi överens om! Men vi kan inte bygga ett system på att föräldrarna skall bära allt ansvar. För det kommer alltid finnas föräldrar som inte kan eller vill ta det ansvaret - och isåfall står vi där helt handfallna och den som blir lidande är barnet/eleven. Sammanfattningsvis: Vi kan/skall inte lägga ansvaret på barnet och vi kan/skall inte lägga ansvaret på föräldrarna. Det huvudsakliga ansvaret måste därför läggas på lärarna, rektorerna, skolcheferna, tjänstemännen och politikerna, samt Socialtjänsten och BUP.

Vad det beträffar "att straffas" så är detta någonting som skall ske om/när man begått ett brott, och aldrig annars...
Citera
2025-01-07, 21:07
Medlem
Citat:
Där har vi det igen! Du lägger ansvaret på en 10-åring - Alltså den personen som har en icke färdigutvecklad hjärna, den som inte kan överblicka konsekvenser, den som inte har någon livserfarenhet, den som behöver vuxenvärlden varje sekund. Dvs den som har minst möjligheter att påverka någonting.

Gällande föräldrarna så är givetvis dom också en viktig bricka i detta spelet, det är vi överens om! Men vi kan inte bygga ett system på att föräldrarna skall bära allt ansvar. För det kommer alltid finnas föräldrar som inte kan eller vill ta det ansvaret - och isåfall står vi där helt handfallna och den som blir lidande är barnet/eleven. Sammanfattningsvis: Vi kan/skall inte lägga ansvaret på barnet och vi kan/skall inte lägga ansvaret på föräldrarna. Det huvudsakliga ansvaret måste därför läggas på lärarna, rektorerna, skolcheferna, tjänstemännen och politikerna, samt Socialtjänsten och BUP.

Vad det beträffar "att straffas" så är detta någonting som skall ske om/när man begått ett brott, och aldrig annars...

1.
Du är en jävla idiot.

2.
Dum rent något överjävligt.

3.
Givetvis fattar en normal tioåring att man inte sparkar en gravid kvinna i magen.

4.
Blatteungar är inavlade dampidioter och dom fattar det inte när dom är tio, men dom fattar det inte heller när dom är trettio eller sextio. Det är rena neandertalare vi har att göra med och deras hjärnor utvecklas aldrig förbi fiskmås-stadier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in