Citat:
Du missförstod eller någonting? Den som ventilerar här inne är alltså du.. Som lägger mer press på läraren bara för att din lilla vekmage tycker det är fel att ryka mobilen ur handen på en elev under lektionen...
Det ska eleven klara av utan att misshandla läraren eller döda barn där inne för att annars blir den avstängd.
Det ska eleven klara av utan att misshandla läraren eller döda barn där inne för att annars blir den avstängd.
Jag missförstod inte alls. Jag menade att eftersom du inte uppskattade att ventilera, så skulle du heller inte göra det i ditt svar.
Du lägger mycket ord i min munnen, även där brister du i din argumentation. Jag hade ju aldrig påstått att "lärare skall göra mer" när du tog upp det första gången. Hade du läst mitt första inlägg så hade du förstått att dom enda jag uttryckligen "satt press på" var rektorerna. Läs: (FB) Elev sparkar gravid lärarinna i magen så att barnet dör
"Det ska eleven klara av utan att misshandla läraren..." - Ja, men nu gjorde inte eleven det? Och det sker titt som tätt situationer där elever gör dumma saker, fast dom inte borde gjort det? Men vad är ditt förslag/lösning på detta? (INGENTING!) Alltså det handlar ju om att erbjuda en miljö som gör att alla barnen kan vara i skolan - så att skolplikten följs och att alla barn lär sig det dom skall. Hur svårt kan det vara?
"...bara för att din lilla vekmage tycker det är fel att ryka mobilen ur handen på en elev under lektionen" - Är det fel att tycka att skolans förhållningssätt i denna situationen var fel när det ledde till att undervisningen fick avbrytas - p.g.a att en elev satt med en mobiltelefon? Är det fel att tycka att skolans förhållningssätt i denna situationen var fel när läraren tvingas bli fysisk och utsätta sig själv för risker - p.g.a att en elev satt med en mobiltelefon? Är det fel att tycka att skolans förhållningssätt i denna situationen var fel när det slutade med att läraren utsattes för våld och fick missfall - p.g.a att en elev satt med en mobiltelefon?