2025-01-07, 19:47
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
men tror ni verkligen hans avsikt med sparken var att döda ungen?

Kanske inte, men konsekvenstänk är inte någon paradgren bland tuffa wannabe gangster ungar.
Citera
2025-01-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Vi måste sänka åldersgränsen för när man kan blir dömd till hårda straff. Det värsta som kan hända horungen är att han inte får lördagsgodis in en månad. #återinfördödstraff
Den här satungen går i lågstadiet så den är 6-7 till 8-9 år.

Hur långt gången var graviditeten?
Citera
2025-01-07, 19:55
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnztSwoldic
Det ultimata straffet för horungen vore att öppet hänga ut dem och öppet förnedra dem.

Han skulle inte bry sig. Han kommer att sparka fler kvinnor i magen, han kommer att våldta och förnedra sina offer, han kommer att sälja knark, han kommer att skjuta och spränga. Tills han själv till slut blir skjuten av ett rivaliserande muslimgäng.
Citera
2025-01-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Argumenten finns där precis som det gör med alla påhoppen... Och till skillnad ifrån dig så lägger jag inte mycket energi till att ventilera arslet av mig till andra för att framstå som nån ledare.

Härligt! Då får du gärna, helt utan personpåhopp eller ventilerande, förklara för mig hur man gör med en skoltrött och problemskapande elev, med diagnoser eller särskilda behov - när man spöat upp honom och skrämt skiten ur honom som du vill...

Hur får man därefter det här barnet till skolan? Hur får man honom att faktiskt lära sig och ta till sig av undervisningen? Hur gör man för att få denne att klara målen?
Citera
2025-01-07, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Har vår efterblivna skolminister avslöjat vilka större grupper hon anser bör ta mer ansvar och hur detta praktiskt ska göras?
That'll be the day!
Citera
2025-01-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Haha, konsekvenser. Det blev ett telefonsamtal till en förälder som skiter i allt. Det är alla andra som ska ta ansvar!

Snart sitter väl föräldrarna och gråter ut i en stor artikel i en av aftontidningarna. Stora rubriker och mycket hajp. Föräldrarna kommer säkert att skylla på skolan för att barnet inte fick ha sin mobil när hen ville och så gick det som det gick för den 'dumma läraren' som inte förstod deras barns behov.

Sedan kommer skolan att skuldläggas för att det inte 'fanns tillräckliga resurser' för just deras barn.
Därefter pekas samhället ut som ansvarigt för ungens handlingar.

Det är ett evinnerligt gnäll om bristande resurser för barn och unga i detta land. Vi har enorma resurser, speciellt för barn och unga med speciella behov, jämfört med många andra länder.

Sedan kan man ju undra hur det kommer sig att verkar finnas så många fler barn med adhd/damp etc. idag jämfört med när man själv gick i skolan (jag är medelålders). Visst fanns det killar (mest) som verkade ha myror i brallan och svårigheter med att sitta still och koncentrera sig. Tjejerna skolkade mest och var mindre utåtagerande. Åtgärden med utåtagerande elever blev för det mesta att de 'åkte ut', dvs fick vänta i korridoren en viss tid eller tills nästa lektion.

Man hade en viss respekt för lärarna även om man kanske inte älskade alla, och rektorn hade man ännu mer respekt för. Föräldrar eller elever som blev uppkallade till rektor var sällan kaxiga. Visst slogs en del killar på rasterna, men det var mest brottning och ingen skadades. Dessa var ofta kompisar igen efter någon dag.

Ingen satte eld på skolan förutom en 'kemimajje' vi hade som skulle göra ett 'experiment' och då brann papperskorgen, brandvarnaren ringde och vi fick gå ut på skolgården.

Allt var inte bättre för. Men denna historia med den sparkade lärarinnan är bland det hemskt sorliga jag har läst på länge och den har berört mig mycket.

Vad gör man åt våldsamma barn?
Citera
2025-01-07, 20:00
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Härligt! Då får du gärna, helt utan personpåhopp eller ventilerande

Du missförstod eller någonting? Den som ventilerar här inne är alltså du.. Som lägger mer press på läraren bara för att din lilla vekmage tycker det är fel att rycka mobilen ur handen på en elev under lektionen och inte beter sig när den är där inne...

Det ska eleven klara av utan att misshandla lärare eller döda några barn för att annars blir den avstängd.
Senast redigerad av buhbye 2025-01-07 kl. 20:13.
Citera
2025-01-07, 20:00
Medlem
Inför Obs skolor med minst två manliga lärare i, obs klasser fans på 70 talet.
Citera
2025-01-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Bara manliga lärare. Feminiseringen av samhället är katastrofalt.
Japp.. bedrövligt.
Citera
2025-01-07, 20:05
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det är i skolan din uppfostran gör sig gällande.
Du hänvisade till att mobilen gör det enkelt att hålla koll på dem. Om uppfostran är ett något som ska vara klart innan skolan så borde de testa barnens, i annat fall släppa in mig för så jag kan korrigera
Citera
2025-01-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Du hänvisade till att mobilen gör det enkelt att hålla koll på dem. Om uppfostran är ett något som ska vara klart innan skolan så borde de testa barnens, i annat fall släppa in mig för så jag kan korrigera
Du pratar som du har förstånd till. Igen ” testa barnens” uppfostran(!) Vad pratar du om? Du ska inte släppas in nånstans. Du ska se till att din ungjävel sköter sig i alla sammanhang.
Citera
2025-01-07, 20:13
Medlem
Är det någon som vet vilken skolan det hände på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in