2025-01-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Vi skiter i din mage... Det enda din needy cunt stomach säger till dig är att "vi" bör göra mer.

Fast när vi säger vi, så är inte du själv såklart inräknad... Du vill bara att "nån" ska göra mer..

Varför går du själv inte in och gör det för? Sluta lägg det på någon lärare. Det är ju inte som att den ges mer lön för att den gör det...

Vänta nu...Vi pratar alltså om SKOLAN och "vilka som skall göra mer" (vilket jag själv aldrig sagt). Då är det väl för fan självklart att även lärarna "skall göra mer" - om det är skolan vi pratar om!? Och nej, det är inte bara lärarna som skall göra mer, utan även rektorerna och skolcheferna. Men framförallt politikerna och kommunerna och deras ansvariga förvaltningar och nämnder.

Vad det gäller mig själv så kan jag MED GOTT SAMVETE säga att jag dragit mitt strå till stacken i denna branschen!
Citera
2025-01-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Första som ploppar upp är AVLIVNING. Men känns inte tillräckligt ändå.

Offentlig och upprepad prygling på stadens torg i dagarna tre, följt av långsam strypning med avslut i form av stympning och stegling.
Citera
2025-01-07, 19:36
Medlem
brianmolkos avatar
Så går de när man låter gifta, barn vara gå i skolan, skicka ut ungen att jobba.
Citera
2025-01-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Vad har det med elevers våld mot lärare att göra?

Nu pratade vi väl snarare om lärares ev. våld mot elever. Du hade ju Ryssland och Turkiet som "goda förebilder"...
Citera
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Hahaha. Du menar skolplikt. Extremt ologiskt resonemang
Hur då? Skolplikten är i sig inget problem men den lastar över det slutgiltiga ansvaret på skolan.
Jag har barn som nu är 15 år och plus och fått ett antal samtal från både skolor och polisen, samtidigt som jag tillhör toppskiktet i föräldraskap. Men jag varken kan eller vill styra vad som sker i skolan eller ens på fritiden utan uppfostran är ju att prata med dem om olika saker efteråt något hänt, inför olika händelser och sakta styra dem mot att bli starka rättfärdiga individer.
På en absolut plats som skolan är det skolan som har all makt och ansvar.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vänta nu...Vi pratar alltså om SKOLAN och "vilka som skall göra mer" (vilket jag själv aldrig sagt).

Det är det enda du har sagt... "VI GÖR INTE TILLRÄCKLIGT, VI MÅSTE GÖRA MER, DET HÄR KÄNNS INTE BRA I MIN LILLA LAKTOSINTOLLERANTA OCH VEKA PISSMAGE!".

Det enda som har beprövats här i Sverige under flera årtionden är just den vägen som du skriker om att vi måste göra dubbelt av här inne... Det fungerar uppenbarligen inte öht ditt vekmagade lilla cp...

Är du så rädd för att säga ifrån till en liten skit unge så ska du fasen inte va förälder..

Förr i tiden fanns det barnaga.. Och då sparkades det tamefasen inte på några gravida lärare öht här i norden.
Citera
2025-01-07, 19:41
Medlem
ojojoj3s avatar
Nu har jag inte läst hela tråden men vet vi om att det ens är ett utländskt barn? För mig låter detta som ett klart exempel på vita, bortskämda snorungar. En utländsk skitunge skulle hotat med att hämta sina bröder och skjuta henne, inte sparka.
Citera
2025-01-07, 19:42
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Nu har jag inte läst hela tråden men vet vi om att det ens är ett utländskt barn? För mig låter detta som ett klart exempel på vita, bortskämda snorungar. En utländsk skitunge skulle hotat med att hämta sina bröder och skjuta henne, inte sparka.

Det är typiskt just en känslomässig neger...
Citera
2025-01-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Varför ens vara på jobbet som gravid, i en sådan farlig miljö som i ett klassrum med blattar?

Försök att förklara för din blatte-vurmare till arbetsgivare att du bör få vara ledig med den anledningen… lär gå sådär.
Citera
2025-01-07, 19:44
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Offentlig och upprepad prygling på stadens torg i dagarna tre, följt av långsam strypning med avslut i form av stympning och stegling.

Ja det funkar det med, långdraget är bättre, straffet blir mer verkligt då.
Citera
2025-01-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Ja det funkar det med, långdraget är bättre, straffet blir mer verkligt då.

Exakt min tanke och avsikt
Citera
2025-01-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Det är det enda du har sagt... "VI GÖR INTE TILLRÄCKLIGT, VI MÅSTE GÖRA MER, DET HÄR KÄNNS INTE BRA I MIN LILLA LAKTOSINTOLLERANTA LILLA PISSMAGE".

Det enda som har beprövats här i Sverige under flera årtionden är just den vägen som du skriker om att det "måste prövas på här inne!".. Det fungerar uppenbarligen inte öht ditt vekmagade lilla cp...

Förr i tiden fanns det barnaga.. Och då sparkades det tamefasen inte på några gravida lärare öht här i norden.

Jag har en ganska klar bild av varför man använder en sådan approach och språkbruk som du gör. Så har du målet att framstå som den ledande av oss två, så får du nog satsa lite mer på argumenten - och lite mindre på personpåhoppen!

Jag kan konstatera att du/ni vill ha hårdare tag och att denna läraren använde "hårdare tag", vilket i hennes fall betydde att hon utsattes för våld och dessutom fick ett missfall. Trots detta vänder du/ni det jag anser som någonting dåligt och som "skadar skolan och lärarkåren". Men det är ju i vart fall inte det jag skrivit som orsakat risker, hot, våld eller att en gravid lärare får missfall. Så se dig/er själva i spegeln...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in