2025-01-07, 19:20
Medlem
Det som behöver hända nu är följande är att alla inblandade behöver ta ansvar. De försöker just nu ducka detta.

Huvudmannen behöver hängas ut och utsättas för påtryckningar för att inte "lägga locket på" och "spela ned detta" som de alltid gör. Vilken kommun var det? Eller vilken friskoleägare var det?

Föräldrarna har uppenbarligen uppfostrat barnet åt helvete dåligt. De behöver ställas till svars och socialen behöver sätta in.

Sveriges politiker (kommunala och nationella) behöver ställas mot väggen! De har länge förespråkat en "inkluderande skola" där barn med enorma problem blandas med välfungerande barn samtidigt som inga resurser finns. Det är som att be om ett helvete!
Citera
2025-01-07, 19:23
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975

Lämpligt straff?

Första som ploppar upp är AVLIVNING. Men känns inte tillräckligt ändå.
Citera
2025-01-07, 19:25
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men det känns inte bra i min mage iallafall...

Vi skiter i din mage... Det enda din needy cunt stomach säger till dig är att "vi" bör göra mer.

Fast när vi säger vi, så är inte du själv såklart inräknad... Du vill bara att "nån" ska göra mer..

Varför går du själv inte in och gör det för? Sluta lägg det på någon lärare. Det är ju inte som att den ges mer lön för att den gör det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Varför ens vara på jobbet som gravid, i en sådan farlig miljö som i ett klassrum med blattar?

Ja, så kan man kanske undra. Men nu är ju en stor del av Sveriges pedagoger kvinnor och kvinnor blir gravida ibland under sitt liv. Hon kunde ju knappast sjukskriva sig eller gå på A-kassa

Frågan är i vilken månad kvinnan var.

Glad att man inte är skolbarn idag. Skolan numera verkar vara ett inferno.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Detta är bland det värsta jag har läst på länge.

Damp-ungen blir arg när hans mobil låses in. Då sparkar han en lärare i magen vilket resulterar i att bebisen dör.

Någon som vet var detta hände?

Vilka är föräldrarna till gm?

Lämpligt straff?

https://www.instagram.com/reel/DEhj8CNKGYM/?igsh=MTdrNzVtOHd4b3Rydg==

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolpersonal-blev-sparkad-i-magen-av-lagstadieelev-fick-missfall

Jag har råkat just detta, när jag lästa på Handels i Göteborg, 1990-talet.
Jag tog ett "springvikarie" på två-tre veckor för att lära ur åttorna lite ekonomi.

Det var en "OBS-elev" som började att slåss, han rev hela klassrummet, jag fick skicka ut de andra eleverna. Han var började att slå på mig också, i brist på annat, när alla eleverna hade gått ut.
Men det fick han han inget för..

Han var svensk/"svensk", men grabben hade tydliga problem. Sådana problem man skickade folk till dårhus förr. "Förr desto bättre"..
Citera
2025-01-07, 19:26
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Jo det är det. Det ÄR föräldrarnas fel.
Rektors fel. Skolan tvingar dit barnen och får därför ta ansvaret för hur de beter sig i skolan.
Citera
2025-01-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Barnen är uppfostrade enligt ren och skär disciplin. Och läraren har auktoritet. Svårare än så är det inte.

Det är inte längre att lärarna i dessa länder ger barnen örfil så fort de svarat fel på en fråga.

Men likt förbannat så slutar så många elever i förtid, så att målet är att "bara" var tionde elev i Europa skall hoppa av skolan i förtid...
Citera
2025-01-07, 19:28
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Klart det är, föräldrarna har väl det hela ansvaret å har haft sen urminnes tider, varför skulle det inte hälla nu? tillåmed skolministern tar upp detta, det handlar om engagemang av föräldrarna. Min jobbarkompis har tre barn från 16 ner till 9 å har full koll på dom dygnet runt även på arbetstid... väldigt lätt med dagens mobiler.
Hur ska jag ha koll på dem i skolan menar du, genom att deras gps visar att de faktiskt är skolan?
Citera
2025-01-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Rektors fel. Skolan tvingar dit barnen och får därför ta ansvaret för hur de beter sig i skolan.
Hahaha. Du menar skolplikt. Extremt ologiskt resonemang
Citera
2025-01-07, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men likt förbannat så slutar så många elever i förtid, så att målet är att "bara" var tionde elev i Europa skall hoppa av skolan i förtid...
Vad har det med elevers våld mot lärare att göra?
Citera
2025-01-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Hur ska jag ha koll på dem i skolan menar du, genom att deras gps visar att de faktiskt är skolan?
Genom att läraungjäveln att veta hut. Så enkelt är det. MES!
Citera
2025-01-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Man ger bara upp, det här går inte att fixa helt enkelt utan det kommer bli våld överallt ända ner till förskolenivå med alla dampbarn.

Våldet finns redan på dagisnivå. Barn som slåss, sliter i hår, river och biter.
Men alla våldsamma är inte 'bokstavsbarn' heller och alla 'bokstavsbarn' är inte våldsamma.

Själv har jag bara undervisat vuxna invandrare i svenska. Det kunde ha sina prövningar det också.
Särskilt när eleverna härstammade från olika länder vilka låg i fejd med varandra.
Men har aldrig blivit hotad eller utsatt för väld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in