Citat:
Ursprungligen postat av
jkk22
Människan är i grunden anpassad för ett varmt klimat. Vi trivs och mår bäst i värme eftersom ett kallt klimat minskar chanserna till överlevnad i en naturlig miljö. Det finns en anledning till att majoriteten i norden har D-vitaminbrist. Under vintern är det i princip omöjligt att få tillräckligt med D-vitamin, även om man äter animaliska livsmedel och fetter. Vi lever helt enkelt i ett onaturligt klimat.
Jag brukar säga att ett liv i Sverige är ett liv i slöseri. Den enda gången jag mår som bäst är under sommaren. Jag menar, hur i hela helvete kan man vara lycklig under vintern? Man vaknar, går ut, det är iskallt, och efter några timmar är det kolsvart ute. Det enda man vill göra är att isolera sig, supa sig varm och vänta på de få månader av lycka som sommaren erbjuder.
Varför gör du inte något åt det då? Jag kände som du en gång i tiden, då flyttade jag till värmen i stället för att gnälla.
Att gnälla och samtidigt bete sig som helt handikappad är en oklädsam kombo. Passar inte skon - gör nåt åt det. Annars ge katten i att grina.