2025-01-07, 15:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fast jag är tveksam till att det skulle ha varit rätt att chansa. Ingen aning om ersättaren skulle vara lika bra. Nu fick vi istället njuta av spelaren så länge det bara gick. Det är jag glad för. Vi behöver ju inte sälja.

Knepigt med kanonspelare som är lite till åren. Svårt attt få samma kvalité med samma peng som man släpper dem för.
Tycker det är en solklart dålig business, Jag kan bjuda på en bättre förklaring: fyllekörningen gjorde att hans värde säkert sjönk som en sten när han var säljbar.
Citera
2025-01-07, 15:11
Medlem
Skarparattarns avatar
https://www.aikfotboll.se/nyheter/kalle-joelsson-till-aik-fotboll-2025-01-07

Då välkomnar vi Kalle Joelsson till Sveriges största klubb någon HIFARE som kan säga vad han har för styrkor/svagheter?
Citera
2025-01-07, 15:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker det är en solklart dålig business, Jag kan bjuda på en bättre förklaring: fyllekörningen gjorde att hans värde säkert sjönk som en sten när han var säljbar.

Fast vi fick ju den sportsliga vinsten istället. Vi håller ju inte på med ekonomisk business utan ska vinna titlar. Vi har ju inte varit i behov av att sälja när vi fått bra betalt för Hugo Larsson och Sebastian Nanasi. Vi värvade ju knappast Peña för att förädla och sälja dyrt utan för den sportsliga kvaliten.
Citera
2025-01-07, 15:20
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
De behöver ju inte göra business.

det är därför de vinner guld.

Tror du Bajen elr DIF hade klarat att behålla en sån om Christiansen? Aldrig.
Citera
2025-01-07, 15:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fast vi fick ju den sportsliga vinsten istället. Vi håller ju inte på med ekonomisk business utan ska vinna titlar. Vi har ju inte varit i behov av att sälja när vi fått bra betalt för Hugo Larsson och Sebastian Nanasi. Vi värvade ju knappast Peña för att förädla och sälja dyrt utan för den sportsliga kvaliten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

Jo, det är en del av min poäng att de anser sig ha råd, men pengarna tar ju slut om man gör många felbeslut.
Citera
2025-01-07, 15:26
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Jo, det är en del av min poäng att de anser sig ha råd, men pengarna tar ju slut om man gör många felbeslut.
de spelar ju in sina miljoner i europa ändå, just för att de vinner AS.
Citera
2025-01-07, 15:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Men nu har det ju inte varit något felbeslut. Spelaren har varit en bidragande orsak till de två senaste gulden. Det hade ju varit en annan sak om vi nobbat försäljning och han sjunkit i kvalite, men så har det ju inte varit.
Citera
2025-01-07, 15:30
Medlem
Teus avatar
Citat:

Nu såldes väl iofs Christiansen till typ Genk eller nått sånt för ett antal år sedan. Nuvarande runda är väl efter att dom köpt tillbaka honom för en hel del pengar. Men ja, det kostar att ha tomt på kontot. Med detta sagt tror jag dessvärre att ni och vraken börjat få tillräckligt med pengar för att börja kasta seriösa bud i papperskorgen, så helt otänkbart att ni skulle kunna behålla en Christiansen idag är det nog inte.
Citera
2025-01-07, 15:43
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nu såldes väl iofs Christiansen till typ Genk eller nått sånt för ett antal år sedan. Nuvarande runda är väl efter att dom köpt tillbaka honom för en hel del pengar. Men ja, det kostar att ha tomt på kontot. Med detta sagt tror jag dessvärre att ni och vraken börjat få tillräckligt med pengar för att börja kasta seriösa bud i papperskorgen, så helt otänkbart att ni skulle kunna behålla en Christiansen idag är det nog inte.
Dels tror jag inte "de" vill vara kvar, Malmö vet spelarna att de kommer till europa o selar för guld varje år.

sen har både DIF o Bajen sin lönestege vilket hindrar de att ge ngn för "hög lön".
Citera
2025-01-07, 16:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Nej, att inte göra business är på sin höjd att behålla Jeahze ett fönster extra. Ni kunde välja att behålla Ulvestad som var bäst i allsvenskan alla kategorier. Det är ju nivåer i hierarkin. Men att tillhöra en förening i den kungliga hufvudstaden kan inte MFF ta ifrån oss. Förort till Bagdad är inte lika kul.
Citera
2025-01-07, 16:40
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nej, att inte göra business är på sin höjd att behålla Jeahze ett fönster extra. Ni kunde välja att behålla Ulvestad som var bäst i allsvenskan alla kategorier. Det är ju nivåer i hierarkin. Men att tillhöra en förening i den kungliga hufvudstaden kan inte MFF ta ifrån oss. Förort till Bagdad är inte lika kul.
Precis o längta efter derbyn mot IFK Malmö Kanariefåglarna, Rosengård, Olympia med mera.
Citera
2025-01-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Bara att önska Hammar all lycka och på återseende, hur älskvärd killen än är så har vi bra täckning där. Spännande att se om vi får in något ytterligare på lägre mittfältet.
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Det tror jag definitivt. Vi verkar dock gå miste om islänningen från Vikingur. Lät annars lovande med 190+ med bra fötter. Är svag för stora sexor med bra passningsfötter generellt, typ Sadiku fast ännu större.

Njae inte så bra täckning om någon blir skadad nu när Hammar försvunnit och det inte blev något med islänningen. Iofs kan nog Schelhas spela där. Elezaj är uppflyttad från HTFF. Han har spelat bra/ok det lilla han fått spela med A-laget i träningsmatch. Kanske kan han bli en bra DefMitt. (De andra uppflyttade unga är snarare AttackMitt.)
Kanske blir det Wenderson till slut. Det har varit prat om honom länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in